Ένα εμβληματικό γκράφιτι του Κιθ Χάρινγκ (Keith Haring) που κοσμούσε το κλιμακοστάσιο στο κέντρο νεολαίας Grace House, στο Μανχάταν αναμένεται να πουληθεί 3 έως και 5 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία η οποία θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο.
Το έργο, το οποίο απεικονίζει έναν από τους πρώτους χαρακτήρες του καλλιτέχνη, το «The Radiant Baby», είχε περίοπτη θέση στο κέντρο νεολαίας της καθολικής εκκλησίας από τις αρχές της δεκαετίας του ’80.
Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, ο Κιθ Χάρινγκ δημιούργησε το έργο με μαύρο βιομηχανικό χρώμα για βάψιμο σπιτιών, χωρίς να επεξεργαστεί πρώτα τη σύνθεση σε σκίτσο ή με υποζωγράφιση.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, Ο Γκάρι Μάλον, ο οποίος ήταν διευθυντής του κέντρου νεολαίας δήλωσε στους The New York Times:
«Όταν νέα παιδιά έρχονταν στο κτίριο αυτό και έβλεπαν όλα αυτά, έλεγαν:» Ω Θεέ μου, αυτός είναι ο Κιθ Χάρινγκ. Είναι πραγματικά αληθινό;»
Μπορεί το Grace House έκλεισε, ωστόσο το έργο έχει διατηρηθεί. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η εκκλησία δαπάνησε 900.000 δολάρια για να αποσπάσει το έργο με συνολικά 13 φιγούρες από το κτίριο που ανεγέρθηκε πριν από 90 χρόνια.
Το έργο δημιουργήθηκε το 1983-1984 στο Grace House, πρώην μοναστήρι και στέγη του Οργανισμού Καθολικής Νεολαίας, στο Μανχάταν, ενώ περιγράφεται ως «λεξικό της ορολογίας του Χάρινγκ» και περιλαμβάνει πολλές από τις θρυλικές φιγούρες του.
Ο οίκος δημοπρασιών Bonhams διοργανώνει την πρώτη δημοπρασία γκράφιτι του Κιθ Χάρινγκ στις 13 Νοεμβρίου στη Νέα Υόρκη.
Ο ποπ κουλτούρα σε χώρους υψηλής τέχνης
Ο Κιθ Χάρινγκ γεννήθηκε το 1958 στο Ρίντιγκ της Πενσυλβάνια και μεγάλωσε επηρεασμένος από τον κοινωνικό αναβρασμό της δεκαετίας του ’60, των αντιπολεμικών διαδηλώσεων και των φυλετικών αναταραχών.
Έκανε γρήγορα σπίτι του τη Νέα Υόρκη, στην οποία εγκαταστάθηκε το 1978 για να σπουδάσει ζωγραφική, στα 20 του χρόνια και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος του τον Φεβρουάριο του 1990,όταν σε ηλικία μόλις 31 ετών έχασε τη μάχη με τη ζωή χτυπημένος από τον ιό HIV.
Μαζί με τους σύγχρονους καλλιτέχνες όπως ο Jean-Michel Basquiat και ο Kenny Scharf, ο Κιθ Χάρινγκ άνοιξε το πεδίο της δυνατότητας για το πώς φαινομενικά απλά και γεμάτα γελοιογραφικά στοιχεία από αυτοδίδακτους ή λιγότερο εκπαιδευμένους καλλιτέχνες αξίζουν εκτίμησης στον χώρο της τέχνης.