Από το μπούλινγκ και τα κρούσματα εκφοβισμού, στις επιθέσεις και στα μαχαιρώματα. Κάτι συμβαίνει στα σχολεία της χώρας μας. Και σίγουρα, όπως λένε ειδικοί που μίλησαν στα «ΝΕΑ», το να επικεντρωνόμαστε στην ειδική διάσταση του κάθε περιστατικού βίας και να το διαχωρίζουμε από μια συνολική εικόνα διαχείρισης του προβλήματος, αποτελεί μια πολιτική που μοιάζει επικίνδυνη.
Για το χθεσινό μαχαίρωμα μαθητή μέσα σε σχολείο στην Αμαλιάδα πολλοί ήταν εκείνοι που σχολίαζαν χθες ότι το ποτήρι είναι έτοιμο να ξεχειλίσει.
Στο φόντο της υπόθεσης, επιστημονικές έρευνες που έχουν γίνει σε διάφορες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης δείχνουν ότι οι κοινωνικοί δεσμοί διαρκώς ατονούν γύρω από παραδοσιακές κοινότητες «ταυτότητας» όπως τα σχολεία, ενώ την επόμενη δεκαετία είναι πιθανόν να έχουμε ένα ποσοστό αύξησης γύρω στο 20% στα προβλήματα ψυχοκοινωνικής συμπεριφοράς από νέους.
Διαβάστε αναλυτικά στο ρεπορτάζ της Μάρνυς Παπαματθαίου:
■ Πώς επιτηρείται σήμερα ο σχολικός χώρος;
■ Ποιες πολιτικές υπηρετούν τη σύσφιγξη των σχέσεων στο εσωτερικό των σχολείων;
■ Πώς αντιμετωπίζονται τα προβλήματα παραβατικότητας;
■ Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας στα κρίσιμα ερωτήματα;
■ Τι αναφέρουν οι ψυχολόγοι και σε ποια σχολεία έχουν τοποθετηθεί από το υπουργείο;