Η συμφωνία που άλλαξε οριστικά τον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα πήρε και επίσημα «σάρκα και οστά», καθώς έλαβε το πράσινο φως και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ο λόγος για το ντιλ ανάμεσα στην Public και τη Media Markt, τη μεγαλύτερη –αλλά και ουσιαστικά τη μοναδική- συμφωνία στον κλάδο στην Ελλάδα.
Η δημιουργία μιας νέας εταιρείας από κοινού, με μετόχους κατά 75% την Olympia Development, συμφερόντων Πάνου Γερμανού και ιδιοκτήτρια των Public και κατά 25% την MediaMarktSaturn, ιδιοκτήτρια της Media Markt στην Ελλάδα αποτελεί ένα άνευ προηγουμένου ντιλ, τόσο ως προς το μέγεθός του όσο και ως προς τον αντίκτυπο που έχει στον κλάδο.
Σε μια αγορά που είχε σημαδευτεί από κλείσιμο αλυσίδων, όπως η Ηλεκτρονική Αθηνών αλλά και αποχώρηση ξένων «παικτών», όπως η Fnac και η Saturn, η συμφωνία ανάμεσα στην Public και τη Media Markt δείχνει ότι υπάρχουν περιθώρια επιτυχημένων συνεργειών.
Ενδεικτικό του μεγέθους, αλλά και του ειδικού βάρους της νέας εταιρείας είναι πως ο τζίρος για το 2019 θα διαμορφωθεί στα 450 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, το νέο εγχείρημα ξεκινά με μια «προίκα» 67 φυσικών και 4 ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο, στα ράφια των οποίων οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν περισσότερους από 1.500.000 κωδικούς προϊόντων. Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία της επισκεψιμότητας, μια και από τα φυσικά και τα Online καταστήματα της νέας εταιρείας περνούν συνολικά περισσότεροι από 100 εκατ. άνθρωποι σε ετήσια βάση.
Συνέργειες και σχέδια για το μέλλον
Πέρα από τους απόλυτους αριθμούς, επιπλέον αξία στο ντιλ δίνουν οι συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ των δύο επιχειρήσεων. Και αυτό γιατί τα Public και τα Media Markt λειτουργούν σε πολύ μεγάλο βαθμό συμπληρωματικά, τόσο σε επίπεδο προϊόντων και υπηρεσιών όσο και αναφορικά με τη γεωγραφία των καταστημάτων. Επιπλέον, η νέα εταιρεία στελεχώνεται από το πιο έμπειρο προσωπικό του κλάδου, τόσο όσον αφορά τους εργαζόμενους στα σημεία πώλησης όσο και αναφορικά με τη διοικητική ομάδα. Έτσι, η εκτίμηση είναι ότι η νέα εταιρεία θα φέρει σημαντικές αλλαγές στην εμπειρία των πελατών τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα, ανταποκρινόμενη πλήρως στις προκλήσεις του κλάδου, με στόχο τη συνεχή διεύρυνση των μεριδίων αγοράς της.