Ξαναζεσταίνεται η μηχανή για τις ιδιωτικοποιήσεις καθώς ξεκινούν οι διαδικασίες για την αξιοποίηση δέκα λιμανιών και επτά μαρίνων.
Μια σειρά από μεγάλα έργα μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης πολλά από τα οποία καταγράφουν καθυστερήσεις πολλών ετών, αλλάζοντας σε μεγάλο βαθμό το επενδυτικό σκηνικό της Ελλάδας.
Πέρα από τα σημαντικά ποσά τα οποία θα επενδυθούν και τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν, τα μεγάλα αυτά project αναμένεται να επανακαθορίσουν την εικόνα της Ελλάδας και της στάσης που εμφανίζεται να έχει απέναντι στις μεγάλες επενδύσεις.
Οι ιδιωτικοποιήσεις σε λιμάνια και μαρίνες
Κινέζοι και Άραβες είναι ψηλά στη λίστα των εν δυνάμει επενδυτών.
Η εθνική λιμενική πολιτική αναθεωρείται και θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας -Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, η περίπτωση κάθε λιμανιού θα εξεταστεί ξεχωριστά, ούτως ώστε, πάντα με γνώμονα τα δημόσια έσοδα, να αποφασιστεί το σωστό μοντέλο ιδιωτικοποίησης και ανάπτυξης.
Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ κάνει μελέτες.
Οι ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις
Η ενέργεια πρωτοστατεί στο ενδιαφέρον των Κινέζων, με αρκετά projects, τα οποία περιλαμβάνονται στη συνολική συμφωνία υπέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, για επενδύσεις με βάση το επικαιροποιημένο «Πλαίσιο Συνεργασίας 2020-2022» των δύο χωρών.
Επίσημο ενδιαφέρον υπάρχει, επίσης, και για συμμετοχή στην θυγατρική του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη» για το υποβρύχιο καλώδιο Αττική – Κρήτη για να αποκτήσει ποσοστό ως και 20% στην εταιρεία.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που βρίσκεται σε διαβούλευση προβλέπει ότι οι δύο διαγωνισμοί, για το 65% της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ΔΕΠΑ Υποδομών, μπορεί να ξεκινήσουν πριν ολοκληρωθεί η μερική διάσπαση, δηλαδή η απόσχιση από την υφιστάμενη εταιρεία.
Η ελληνική πλευρά διάκειται θετικά απέναντι σε περαιτέρω ενεργειακές συνεργασίες με την Κίνα.
Το Λιμάνι
Το επόμενο διάστημα αναμένονται να ξεπαγώσουν πρότζεκτ, όπως το σχέδιο 300 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ ενώ δυναμική αναμένεται η συμμετοχή σε κλάδους ενέργειας, μεταφορές, τουρισμό και στα αγροτικά προϊόντα.
Ξεκινούν άμεσα τα έργα του νέου τερματικού σταθμού υποδοχής επιβατών, τα έργα επέκτασης του επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας και ξεπαγώνει η επένδυση της Cosco για την κατασκευή του 4ου εμπορευματικού προβλήτα. Το λόγω έργο είχε παγώσει από τις αντιδράσεις των ΟΤΑ, αλλά και το θέμα με τα αντισταθμιστικά οφέλη στο Δήμο Κερατσινίου από την κατασκευή κτιρίου κλπ.
Το έργο αυτό ανεβάζει το συνολικό προϋπολογισμό των κινεζικών επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά κοντά στο 1 δισ. ευρώ.