Ο ανεξάρτητος φορέας EuroNCAP πραγματοποιήσε ένα νέο κύκλο δοκιμών, που αφορούσε το νέο Opel Corsa, το Mazda CX-30, την επερχόμενη Mercedes GLB, καθώς και το μεγάλο SUV, το Ford Explorer.
Τρία μοντέλα πήραν πέντε αστέρια, ενώ, το Corsa πέτυχε τέσσερα αστέρια. Το Mazda CX-30 πέτυχε και ένα ρεκόρ: Κατάφερε στον τομέα προστασίας ενηλίκων, να πιάσει το εκπληκτικό 99%, ρεκόρ που κατείχε έως σήμερα η Alfa Romeo Giulia με 98%.
Το Opel Corsa που έλαβε τέσσερα αστέρια στις επιμέρους δοκιμές πέτυχε, 84% στην προστασία επιβατών, 86% στην προστασία παιδικών, 66% στην προστασία πεζών και 69% στα επικουρικά συστήματα.Όλα τα μοντέλα δοκιμάζονται πλέον, με τα νέα και πιο αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης δοκιμών σύγκρουσης του οργανισμού Euro NCAP, που ισχύουν από το 2018. Συγκεκριμένα, ο ανεξάρτητος οργανισμός δοκιμάζει τα μοντέλα και τα βαθμολογεί σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες.
Η πρώτη είναι η προστασία ενηλίκων που παρέχεται μετά από μια πρόσκρουση με σταθερό εμπόδιο, ενώ, σημαντική θεωρείται και η προστασία των παιδιών που παρέχεται από τα νέα μοντέλα, ως η δεύτερη κατηγορία. Οι άλλες δύο κατηγορίες είναι η προστασία πεζών – όταν δηλαδή το αυτοκίνητο χτυπήσει έναν πεζό – αλλά και τα συστήματα υποβοήθησης, όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος κ.α.
Ανάμεσα στα συστήματα που προλαμβάνουν ή μειώνουν τις επιπτώσεις ενός ατυχήματος είναι το σύστημα παραμονής στην λωρίδα κυκλοφορίας με την διακριτική επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης όταν το όχημα ξεφεύγει από τη διαγράμμιση, η ανίχνευση των ορίων ταχύτητας, εμφανίζοντας τα στα όργανα του οχήματος .
Για παράδειγμα, το νέο Mazda CX-30 πέτυχε εντυπωσιακές επιδόσεις και στις τέσσερεις κατηγορίες δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP χάρη στην υψηλή ακαμψία του αυτοκινήτου και την απορρόφηση δύναμης σύγκρουσης, την μεγάλη γκάμα εξελιγμένων τεχνολογικών ενώ, σημαντική στην ασφάλεια του αυτοκινήτου είναι και η συμβολή του συστήματος i-Activsense, που βοηθούν τον οδηγό στον εντοπισμό ενδεχόμενων κινδύνων και περιορίζουν τις επιπτώσεις και τους τραυματισμούς από μία σύγκρουση.
Yψηλές επιδόσεις στις επιμέρους κατηγορίες πέτυχε και η νέα Mercedes-Benz GLB, τόσο στην προστασία των επιβατών – με ποσοστό 92%- αλλά και στην προστασία των παιδιών με ποσοστό 88%. Στην προστασία των πεζών το ποσοστό ήταν 78% ενώ, στα συστήματα υποβοήθησης ήταν στο 74%.
Το επόμενο διάστημα, ο EuroNCAP αναμένεται να προβεί και σε άλλες δοκιμές νέων μοντέλων, που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το 2020.