Ο κόσμος του Διαδικτύου χαρίζει σήμερα απεριόριστες δυνατότητες στους χρήστες του, ενώ ταυτόχρονα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν δώσει στον ορισμό «αλληλεπίδραση», μία εντελώς νέα διάσταση.
Και κάπως έτσι γεννήθηκαν τα viral.
Οι περισσότεροι από εσάς σίγουρα θυμάστε τη θρυλική selfie της Έλεν Ντε Τζένερις στην απονομή των βραβείων Όσκαρ το 2014 ή την πιο πρόσφατη της Τζένιφερ Άνιστον με τα «Φιλαράκια» της, όταν αποφάσισε να αποκτήσει το δικό της προφίλ στο Instagram.
Τη τελευταία δεκαετία όλο και περισσότερες τέτοιες viral στιγμές κάνουν την εμφάνισή τους, προκαλώντας φρενίτιδα στα social media.
Προκλήσεις, εγκυμοσύνες, τραγούδια, φωτογραφίες, posts και tweets από τραγουδιστές, ηθοποιούς και πολιτικούς «έριξαν» το Διαδίκτυο.
Η επιτυχία τους εξαρτάται από καλά στημένο μάρκετινγκ ή από το ενδιαφέρον που κρύβεται στο περιεχόμενό τους;
Σε κάθε περίπτωση εμείς σας φρεσκάρουμε τη μνήμη διαλέγοντας δέκα viral στιγμές που συζητήθηκαν εντός και εκτός ίντερνετ.
Εσείς ποιες από αυτές θυμάστε;
1. Η οσκαρική selfie
Το 2014 η Έλεν Ντε Τζένερις ήταν οικοδέσποινα των Όσκαρ. Η ίδια ζήτησε από τον Μπράντλει Κούπερ να βγάλει μια selfie στην οποία πόζαραν μερικά από τα πιο διάσημα πρόσωπα του Χόλιγουντ, όπως η Μέριλ Στριπ, ο Μπραντ Πιτ, η Αντζελίνα Τζολί, η Τζένιφερ Λόρενς και άλλοι.
Η selfie κράτησε για τρία χρόνια τον τίτλο του post με τα περισσότερα retweets στην ιστορία, μετρώντας σήμερα 3.2 εκατομμύρια retweets.
If only Bradley’s arm was longer. Best photo ever. #oscars pic.twitter.com/C9U5NOtGap
— Ellen DeGeneres (@TheEllenShow) March 3, 2014
2. Η εγκυμοσύνη της Μπιγιονσέ
Η ανακοίνωση της εγκυμοσύνης της Μπιγιονσέ το 2017 μέσω Instagram αποτελούσε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα posts εκείνης της χρονιάς, κατακτώντας μάλιστα για κάποιους μήνες την κορυφή στη λίστα με τα most-liked posts.
Στη φωτογραφία βλέπουμε την Μπιγιονσέ να ποζάρει με φουσκωμένη κοιλίτσα και βέλο, με φόντο ανθισμένα τριαντάφυλλα. Απλά είδωλο…
3. Η γέννηση της Στόρμι
Όταν η Κάιλι Τζένερ δημοσίευσε τη φωτογραφία της νεογέννητης κόρη της, Στόρμι τον Φεβρουάριο του 2018, κυριολεκτικά «έριξε» στο Instagram.
Αγγίζοντας σήμερα σχεδόν τα 19 εκατομμύρια like, η φωτογραφία κατέκτησε την πρώτη θέση στη λίστα με Instagram posts με τα περισσότερα like στην ιστορία.
Ωστόσο, πλέον βρίσκεται στη δεύτερη θέση.
4. Το αβγό που «έριξε» το Instagram
Είναι αδιαμφισβήτητα το πιο φιλόδοξο και διάσημο αυγό στον κόσμο.
Τον περασμένο Ιανουάριο το αυγό αυτό ξεκίνησε μια δυναμική καμπάνια για να κατακτήσει τον τίτλο της πιο δημοφιλούς ανάρτησης στο Instagram.
Τελικά, το post όχι μόνο κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ της Τζένερ, αλλά έχει ξεπεράσει πια τα 53 εκατομμύρια like.
Ρεκόρ που μάλλον απίθανο θα ξεπεραστεί σύντομα!
5. Ο Χάρι και η Μέγκαν στο Instagram
Πριν η Τζένιφερ Άνιστον σπάσει το ρεκόρ Γκίνες αποκτώντας 1 εκατ. followers, μέσα σε μόλις πέντε μόλις ώρες και 16 λεπτά, τον τίτλο κρατούσε το πριγκιπικό ζεύγος της Μεγάλης Βρετανίας.
Ο Πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ αποφάσισαν ότι έπρεπε να δημιουργήσουν το δικό τους, προσωπικό προφίλ στο Instagram, το οποίο μέσα σε λίγες ώρες απέκτησε πάνω από ένα εκατομμύριο followers.
Μέχρι τότε, οι πιστοί ακόλουθοι των Χάρι και Μέγκαν, μάθαιναν τα νέα τους μέσα από τον λογαριασμό του Kensington Palace, το οποίο πλέον επικεντρώνεται στις δράσεις του Ουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλετον.
6. Το ice bucket challenge
Το ice bucket challenge ξεκίνησε με φιλανθρωπικό σκοπό, την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση γύρω από την Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση, (ALS) το 2014.
Ηθοποιοί, τραγουδιστές, σχεδιαστές μόδας, παρουσιαστές, αθλητές, μοντέλα και γενικά τα πιο διάσημα πρόσωπα στον πλανήτη δέχτηκαν την φιλανθρωπικού χαρακτήρα πρόκληση, ρίχνοντας πάνω τους έναν κουβά παγωμένο νερό με παγάκια.
7. Το Mannequin Challenge
Στις απόλυτα viral στιγμές της δεκαετίας, ανήκει ακόμα μία διαδικτυακή πρόκληση, αυτή τη φορά χωρίς να εξυπηρετεί κανένα ιδιαίτερο σκοπό.
Μπορεί κανείς να αντιληφθεί το «κύμα» που σήκωσε το Mannequin Challenge στο Διαδίκτυο, αν αναλογιστεί ότι ακόμα και το ζεύγος Κλίντον δέχτηκε και εκτέλεσε με επιτυχία την πρόκληση…
8. Το Gangam Style
Το τραγούδι – φαινόμενο που σάρωσε σε χτυπήματα το 2012 στο YouTube, ήταν το Gangam Style του Κορεάτη Psy.
Λίγο η «πιασάρικη» μελωδία, λίγο η χαρακτηριστική χορογραφία του βίντεο κλιπ, ε, δεν ήθελε πολύ για να χορεύουν ΟΛΟΙ στους ρυθμούς του Gangam Style.
Σήμερα το Gangam Style, έχει ξεπεράσει τις 3, 4 δισ. προβολές στο ΥouTube, ενώ μέχρι πρόσφατα, βρισκόταν στην κορυφή της λίστας με τα most-watched music videos στην ιστορία.
9. Το Despacito
Τα πρωτεία του Psy έκλεψαν το 2017, ο Luis Fonsi με τον Daddy Yankee, με το τραγούδι Despacito.
Σήμερα το βίντεο του Despacito μετρά πάνω από 6,5 δισ. προβολές στο YouTube, ενώ οι διασκευές του τραγουδιού -σατιρικές και μη- συγκεντρώνουν επίσης έναν διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό views στην πλατφόρμα του YouTube.
10 . Το φόρεμα που «έριξε» το Διαδίκτυο
Τον Φεβρουάριο του 2015, το Βuzzfeed, που έχει αναγάγει το viral σε τέχνη, κατάφερε μέσα σε λίγες ώρες, με ένα ποστ να σπάσει κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας και να προκαλέσει παγκόσμια αναπαραγωγή του θέματος.
Ποιο ήταν το θέμα; Το χρώμα ενός φορέματος.
Συγκεκριμένα, εκατομμύρια χρήστες στα social αναρωτήθηκαν αν ένα φόρεμα ήταν μπλε και μαύρο ή λευκό και χρυσό.
Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε σε ένα Tumblr μιας κοπέλας η οποία ισχυρίζεται πως έχει διαφωνίες με τους φίλους της για το χρώμα.
Το Buzzfeed «άρπαξε» το θέμα και μέσα σε ελάχιστο χρόνο, κατέγραψε το ιστορικό του ρεκόρ. Το ίντερνετ έπαθε φρενίτιδα με το φόρεμα και έσπευσε να απαντήσει και να ασχοληθεί.
Μέσα σε λίγη ώρα το φόρεμα προκάλεσε «τσουνάμι» στα social media, απέκτησε δικά του hashtag, έγινε meme, συζητήθηκε στα γραφεία, εμφανίστηκε σε όλα τα site και έκανε το σύμπαν να ασχολείται μαζί του.
Αν και κάποιοι επιμένουν πως το φόρεμα είναι λευκόχρυσο η απάντηση έχει μάλλον δοθεί από τον ίδιο που το ξεκίνησε: Buzzfeed – The Dress Is Blue And Black, Says The Girl Who Saw It In.
This person saw The Dress and knows its colour. Now can we have our lives back? http://t.co/J9bFsw6U2W pic.twitter.com/tL0RRMhra2
— The Independent (@Independent) February 27, 2015