Η αλλαγή των ελαστικών δεν έχει εποχές. Όταν τα ελαστικά μας έχουν ξεπεράσει το όριο απόδοσης τους , ο δρόμος προς την αντικατάσταση είναι …μονόδρομος!
Oι κατασκευαστές ελαστικών αναφέρουν ότι τα ελαστικά μας πρέπει να αντικαθίστανται όταν το το βάθος σκαλίσματος στο πέλμα φτάσει στα 1.6 χιλιοστά. Αρκετά ελαστικά είναι εφοδιασμένα με δείκτες φθοράς, τοποθετημένους στο βάθος των κύριων αυλακιών του πέλματος, στο ύψος του 1.6 χιλιοστών περίπου. Η φθορά του ελαστικού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Από το στυλ οδήγησης, αν κυκλοφορεί στην πόλη, ή γράφει αρκετά χιλιόμετρα στους αυτοκινητοδρόμους, αν κινείται σε επαρχιακούς δρόμους, χωματόδρομους, ενώ η κατάσταση τους επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες κ.α. Αρκετοί οδηγοί μπορεί να μην έχουν συμπληρώσει για παράδειγμα 30 ή 40 χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους με τα ίδια ελαστικά αλλά να τα χρησιμοποιούν για περισσότερο πχ από 4-5 χρόνια.
Τότε, σε αυτή την περίπτωση τα ελαστικά θα πρέπει να εξεταστούν από ένα βουλκανιζατέρ για να ελέγξουν αν τα συγκεκριμένα ελαστικά είναι σε καλή κατάσταση ή λόγω της φθοράς – πχ που μπορεί να έχει υποστεί το προφίλ τους και όχι το πέλμα – να πρέπει να αντικατασταθούν. Εδώ, σημαντικό ρόλο παίζει η ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού.