Πέρασε ένας χρόνος από τη στιγμή που δειλά δειλά αποκαλυπτόταν γυμνή μπροστά στα μάτια αρχαιολόγων και συντηρητών. Καθιστή, έχοντας στα πόδια της έναν λευκό κύκνο, περίμενε τη στιγμή που θα αντίκριζε και πάλι το φως του ήλιου ύστερα από τόσους αιώνες κάτω από το χώμα και τη λάβα του Βεζούβιου που τη βύθισε στη λήθη.
Η κομψή Λήδα, αφού αποτοιχίστηκε και δέχθηκε τις φροντίδες των ειδικών, επέστρεψε στην αρχική της θέση και πλέον ποζάρει χωρίς αιδώ μπροστά στα μάτια των χιλιάδων επισκεπτών της Πομπηίας, καθώς αποτελεί το νέο «αστέρι» για όσους περιηγούνται την πόλη που εξαφανίστηκε κάτω από τόνους λάβας και ηφαιστειακής σκόνης από την έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ.
Σύζυγος του Τυνδάρεω και μητέρα των Διοσκούρων και της Ωραίας Ελένης, η Λήδα απεικονίζεται με έντονα χρώματα και λάγνο βλέμμα προς τον θεατή, να κρατά στην αγκαλιά της τον Δία μεταμορφωμένο σε κύκνο, το ράμφος του οποίου αγγίζει τα στήθη της. Και η θέση της αισθησιακής απεικόνισής της δεν θα μπορούσε να βρίσκεται παρά στην κρεβατοκάμαρα μιας ρωμαϊκής έπαυλης, η οποία εκτιμάται ότι ανήκε σε κάποιον πλούσιο έμπορο που θέλησε να δείξει το υψηλό πολιτιστικό του επίπεδο κοσμώντας το σπίτι του με τοιχογραφίες τα θέματα των οποίων εμπνέονταν από την ελληνική μυθολογία.
Οι αρχαιολόγοι μάλιστα εκτιμούν ότι ο καλλιτέχνης που φιλοτέχνησε το συγκεκριμένο ζωγραφικό έργο εμπνεύστηκε από τη γλυπτή σύνθεση με το ίδιο θέμα του 4ου αι. π.Χ., η οποία φέρει την υπογραφή του σπουδαίου γλύπτη Τιμόθεου, ο οποίος άφησε τη σφραγίδα του τόσο στον ναό του Ασκληπιού στην Επίδαυρο όσο και στο Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού, που αποτελούσε ένα από τα Επτά Θαύματα του αρχαίου κόσμου.
Εκτός από τη συγκεκριμένη έπαυλη, για το κοινό άνοιξαν επίσης η Οδός Βεζούβιου και τα κεντρικά λουτρά, ωστόσο άγνωστο παραμένει πότε θα αποδοθεί ολόκληρος ο τομέας V που καλύπτει 128.000 τ.μ., ανασκάπτεται με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και στον οποίο γίνεται η συστηματικότερη αρχαιολογική έρευνα που έχει συντελεστεί στην Πομπηία από τη δεκαετία του 1960.