Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση της διαφυγής του Κάρλος Γκοσν από την Ιαπωνία στον Λίβανο μέσω της Τουρκίας. Η Ιαπωνία και η Τουρκία ξεκίνησαν ήδη έρευνες για το πώς κατάφερε το πρώην αφεντικό της Ρενό και της Νισάν να ξεφύγει από τον κατ’ οίκον περιορισμό στο Τόκιο, με τον ίδιο να υπόσχεται να αρχίσει να παρουσιάζει τη δική του εκδοχή για τις κατηγορίες από την ερχόμενη εβδομάδα.
Ο Γκοσν βρισκόταν υπό κράτηση στην ιαπωνική πρωτεύουσα περιμένοντας να δικαστεί για τις κατηγορίες των οικονομικών ατασθαλιών και χρήσης εταιρικών πόρων για προσωπικό όφελος, τις οποίες ο ίδιος αρνείται.
Στο Τόκιο οι Αρχές άρχισαν τις έρευνες για την απόδοση ευθυνών και Τουρκία συνέλαβε και ανακρίνει επτά εργαζομένους σε αεροπορική εταιρεία, περιλαμβανομένων και τεσσάρων πιλότων, στο πλαίσιο έρευνας για το πώς έφτασε ο Γκοσν πρώτα στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί στη Βηρυτό.
Την ίδια στιγμή πηγές του Reuters ανέφεραν ότι ο ίδιος αποφάσισε να το σκάσει από την Ιαπωνία όταν έμαθε ότι η δίκη του θα καθυστερήσει έως τον Απρίλιο του 2021 και επειδή δεν του επέτρεπαν να μιλήσει στη γυναίκα του. Ο Γκοσν δήλωσε χθες ότι κανένα μέλος της οικογένειάς του δεν αναμείχθηκε στην επιχείρηση διαφυγής του και ότι όλα τα κανόνισε μόνος.
Με την όλη υπόθεση να είναι το κυρίαρχο θέμα σε όλα σχεδόν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης και μάλιστα εν μέσω της εορταστικής περιόδου, πηγές του Bloomberg έδωσαν χθες νέα διάσταση στο μυστήριο της απόδρασης Χουντίνι όπως χαρακτηρίστηκε από μερίδα του Τύπου.
Ο Γκοσν, σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, φέρεται ότι έφτασε αεροπορικώς στην Κωνσταντινούπολη με ιδιωτικό τζετ το οποίο διαχειρίζεται θυγατρική της τουρκικής MNG Holding. Από εκεί φέρεται ότι αναχώρησε με άλλο αεροσκάφος της ίδιας εταιρείας, στο οποίο μεταφέρθηκε από το πρώτο κρυμμένος μέσα σε κιβώτιο, ανέφεραν αξιωματούχοι της Τουρκίας στο Bloomberg. Οι Αρχές του αεροδρομίου δεν φαίνεται να γνώριζαν ότι ο Γκοσν βρισκόταν στο αεροσκάφος. Οι τούρκοι αξιωματούχοι που δεν κατονομάζονται φαίνεται να παρουσιάζουν τις Αρχές της χώρας ότι αιφνιδιάστηκαν από το σχέδιο μεταφοράς του Γκοσν, αναφέροντας επίσης ότι η άφιξη του πρώτου αεροσκάφους στην Κωνσταντινούπολη ήταν απροσδόκητη και ότι ο πιλότος προσγειώθηκε εκεί επειδή ανέφερε τεχνικό πρόβλημα, όπως σχολιάζει το Bloomberg. Η εκδοχή αυτή των γεγονότων δείχνει να αντικρούει άλλες σύμφωνα με τις οποίες το αεροσκάφος που πέταξε από την Ιαπωνία στην Τουρκία φέρεται ότι είχε από την αρχή ως προορισμό την Κωνσταντινούπολη.
Η «Wall Street Journal» και ορισμένα μέσα ενημέρωσης της Ιαπωνίας έχουν αναφέρει ότι ιδιωτικό τζετ τύπου Bombardier που συνήθως χρησιμοποιείται για μεταφορά επιχειρηματιών πέταξε την Κυριακή το βράδυ από το αεροδρόμιο Κανσάι της Ιαπωνίας και προσγειώθηκε στην Τουρκία τη Δευτέρα το πρωί.
Ο Γκοσν επίσης σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα φέρεται ότι μπήκε στον Λίβανο με γαλλικό διαβατήριο, το οποίο δεν του είχαν αφαιρέσει οι Αρχές της Ιαπωνίας. Επιπλέον, ο Λίβανος έλαβε χθες ένταλμα σύλληψής του από την Ιντερπόλ σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Δικαιοσύνης της χώρας. Ομως το ένταλμα αυτό – το οποίο η Ιντερπόλ το χαρακτηρίζει ως Κόκκινη Ειδοποίηση (Red Notice) – δεν είναι διεθνές ένταλμα σύλληψης και οι χώρες – μέλη δεν είναι υποχρεωμένες να συλλάβουν το άτομο που κατονομάζεται σε αυτό, όπως ανέφερε η «Wall Street Journal». Το ένταλμα μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον Γκοσν εάν αυτός θελήσει να ταξιδέψει σε άλλη χώρα, αφού θα μπορούν να τον συλλάβουν στο έδαφός τους άλλες χώρες – μέλη της Ιντερπόλ. Ανεξάρτητα επίσης από την Ιντερπόλ, ο Λίβανος δεν έχει συμφωνία έκδοσης καταζητουμένων με την Ιαπωνία.