Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δείχνει να μην εμπιστεύεται ακόμη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μιας και οι πωλήσεις τους παραμένουν στα σπάργανα, παρά την παρουσία σημαντικών μοντέλων ( ηλεκτρικών αλλά και plug – in υβριδικών) στην χώρα μας. Συγκεκριμένα, πέρσι, στην χώρα μας ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων αναρριχήθηκαν στο 5,8% ( σε σχέση με το 2018 που ήταν στο 3,5%), αντιθέτως, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ξεπέρασαν το «ανεμικό» μερίδιο του 0.4% επί του συνόλου των πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα. Σε αριθμούς, πέρσι, πρωτοκυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά 200 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την στιγμή που το 2019 οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων ( βενζίνης και ντίζελ) άγγιξαν τις 110.000 μονάδες. Σήμερα, στην χώρα μας οι επίσημες αντιπροσωπείες προσφέρουν στους ενδιαφερόμενους για την απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος εννέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα περισσότερα μοντέλα να προέρχονται από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι τιμές τους ξεκινούν για τα πιο προσιτά ηλεκτρικά πάνω από τα 24.000 ευρώ ( και αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης) και ξεπερνούν τα 35 – 45 χιλιάδες ευρώ για τα μεγαλύτερα μοντέλα. Σαφώς, το 2020 θα είναι η χρονιά όπου θα δούμε τον αριθμό των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων σχεδόν να διπλασιάζεται, μιας και αναμένονται κατά τη διάρκεια του έτους περισσότερα από 15 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ, ισάριθμος θα είναι και ο αριθμός των plug – in υβριδικών οχημάτων που θα λανσαριστούν από τις ελληνικές αντιπροσωπείες. Το μεγαλύτερο τμήμα των ηλεκτρικών οχημάτων που θα λανσαριστούν στην χώρα μας αφορά αυτοκίνητα πόλης, με τις τιμές τους να κυμαίνονται από 25 – 35 χιλιάδες ευρώ. Μάλιστα, αρκετά από αυτά τα μοντέλα θα προσφέρονται και σε διαφορετικές εκδόσεις, ανάλογα με την αυτονομία των μπαταριών τους.
Για παράδειγμα, στην χώρα μας αναμένεται φέτος να κυκλοφορήσει το νέο ηλεκτρικό Skoda Citigo, ίσως το καινούργιο Seat Mii – και αυτό αμιγώς ηλεκτροκίνητο – ενώ, προ των πυλών είναι το ηλεκτρικό Peugeot e-208, το Οpel e-Corsa. Η συγκεκριμένη κατηγορία θα ενισχυθεί από ακρετά νέα ηλεκτρικά SUV, και μικρομεσαία που θα δούμε να κυκλοφορούν στην χώρα μας εώς τα τέλη του 2020. Επίσης, στην ελληνική αγορά αναμένουμε, μεταξύ άλλων και το νέο VW ID3, που θα κοστίζει περίπου 30 χιλιάδες ευρώ.
Σαφώς, το ενδιαφέρον τον αγοραστών αναμένεται να αναθερμανθεί, με την έναρξη κινήτρων από την ελληνική κυβέρνηση, αλλά, και με την τοποθέτηση περισσότερων σταθμών σε δημόσιους χώρους που θα διευκολύνει την ταχεία φόρτιση τους. Οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται μέσα σε μισή ώρα σε σταθμό ταχείας φόρτισης επιτυγχάνοντας σε αυτό το χρονικό διάστημα αυτονομία του 80% των μπαταριών του, ενώ, η φόρτιση σε οικιακό ρεύμα ξεπερνά τις 6-8 ώρες, ακόμη και για τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα. Σήμερα, τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν αυτονομία από 150 έως και 250 χιλιόμετρα, τα μεσαία οικογενειακά ξεπερνούν τα 250 χιλιόμετρα, ενώ, με την είσοδο των επερχόμενων ηλεκτρικών SUV , η αυτονομία τους θα ξεπεράσει τα 300 – 400 χιλιόμετρα. Οι πιο ακριβές ηλεκτρικές εκδόσεις πολυτελών μοντέλων – που κοστίζουν πάνω από τα 70 χιλιάδες ευρώ – μπορούν να εξασφαλίζουν αυτονομία άνω των 400 – 500 χιλιομέτρων.