Ένας αιώνας συμπληρώνεται από την σύλληψη της ιδέας του γαλλικού αυτοκινήτου για τον λαό. Είναι το θρυλικό 2CV. Το μοντέλο, που οι μελέτες για την κατασκευή του, μπορεί να ξεκίνησαν λίγο πριν τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, όμως, η πρώτη ιδέα την ανάπτυξη ενός “αυτοκινήτου του λαού”χρονολογείται πίσω στις αρχές του 1920 σε μια μελέτη της Michelin.
Ο αρχικός προγραμματισμός για να βγει το αυτοκίνητο στους δρόμους ακυρώθηκε – ήταν για τον Οκτώβριο του 193 – λόγω της κήρυξης του πολέμου. Μετά τη λήξη του πολέμου, το 2CV παρουσιάστηκε επίσημα το 1948 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Η παραγωγή ξεκίνησε στο γαλλικό εργοστάσιο, ένα μοντέλο που σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Από το 1948 έως και το 1990, για 42 χρόνια, το 2CV διατήρησε αναλλοίωτο το αρχικό του σχεδιαστικό στυλ, κάτι για το οποίο λατρεύτηκε.
Ηταν γνωστό και ως “Ασχημόπαπο”.
Στις 7 Ιουλίου του 1990 και ώρα 16:30, το τελευταίο επίσημο αντίτυπο του θρυλικού μοντέλου, ένα γκρι Charleston δίχρωμης βαφής Gris Cormoran / Nocturne, με κωδικό 08KA 4813 PT, κύλησε από τη γραμμή παραγωγής και κατέληξε στον Διευθυντή του εργοστασίου του Μανγκουάλντ.