Τις τελευταίες δεκαετίες το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής λαμβάνει όλο και πιο κεντρική θέση στην σκέψη κυβερνήσεων, πολιτών και εταιρειών. Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αποτελεί τον νούμερο ένα φόβο σχεδόν των μισών Ευρωπαίων πολιτών. Ευτυχώς, τίποτα δεν χάθηκε ακόμη. Με τις κατάλληλες δράσεις είμαστε σε θέση να ξεκλειδώσουμε ένα καλύτερο αύριο για αυτούς που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία: Τα παιδιά μας.
Ένας πλανήτης στα δεσμά του πλαστικού
Κάθε χρόνο οκτώ εκατομμύρια τόνοι πλαστικού βρίσκουν τον δρόμο τους προς τη θάλασσα, ταξιδεύοντας μέσα από ποτάμια και ρέματα με τη βοήθεια των πλημμύρων.
Όσο παραμένει στον υδροφόρο ορίζοντα, το πλαστικό διασπάται σε μικροσκοπικά κομματάκια. Το λεγόμενο «μικροπλαστικό» καταλήγει μέσα στο πόσιμο νερό αλλά και στον αέρα που αναπνέουμε και έχει εντοπιστεί σε ολόκληρο τον κόσμο: Από την ψηλότερη κορυφή των Ιμαλαΐων, μέχρι το βαθύτερο σημείο της Τάφρου των Μαριανών.
Σπαταλώντας πολύτιμη τροφή
Με κάθε τρόφιμο που καταλήγει στον κάλαθο των αχρήστων, πετιέται και όλη η ενέργεια, τα καύσιμα και το νερό που χρησιμοποιήθηκαν για την επεξεργασία των πρώτων υλών, τη συσκευασία, τη μεταφορά και την αποθήκευσή του. Στη συνέχεια, όλα αυτά τα προϊόντα καταλήγουν σε ΧΥΤΑ, όπου αποσυντίθενται απελευθερώνοντας στην ατμόσφαιρα τεράστιες ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου.
Ενδεικτικά, με κάθε κιλό μοσχαριού που καταλήγει στα σκουπίδια πετάμε και 50.000 λίτρα νερού, ενώ ακόμη και ένα ποτήρι γάλα αντιστοιχεί σε 1.000 λίτρα.
Περίπου τα μισά από τα τρόφιμα που σπαταλούνται κάθε χρόνο, πετιούνται πριν φτάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ ή προκύπτουν από κακούς υπολογισμούς στις παραγγελίες των μεγάλων εταιρειών.
Γίνεται λοιπόν σαφές ότι εκτός της ατομικής πρωτοβουλίας τίθεται έντονα και το ζήτημα της εταιρικής ευθύνης.
Οι εταιρείες ανοίγουν το δρόμο για ένα καλύτερο αύριο
Προκειμένου να λύσουμε το πρόβλημα της οικολογικής καταστροφής, θα πρέπει όλοι μας να αναλάβουμε δράση. Σε αυτό το πλαίσιο, ένας από τους σημαντικότερους ρόλους ανήκει στις εταιρείες, οι οποίες τα τελευταία χρόνια αναλαμβάνουν όλο και περισσότερες ελπιδοφόρες πρωτοβουλίες.
Σε αυτή την πορεία προς ένα καλύτερο αύριο, η Lidl Ελλάς φροντίζει για τη μείωση του πλαστικού και της σπατάλης τροφίμων. Συγκεκριμένα, η εταιρεία κατάργησε πρώτη και οριστικά το πλαστικό μιας χρήσης από τα καταστήματά της, αλλά και την περιμετρική σακούλα στις συσκευασίες των χαρτικών στην παλέτα.
Παράλληλα, προχώρησε σε καινοτομίες που της επέτρεψαν να μειώσει το πάχος των μπουκαλιών αναψυκτικού, το βάρος στο καπάκι του εμφιαλωμένου νερού, αλλά και τον όγκο του πλαστικού που χρησιμοποιείται για τις συσκευασίες ιδιωτικής ετικέτας. Έτσι κατόρθωσε να μειώσει συνολικά πάνω από 1.300 τόνους πλαστικού, αλλά και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Μέσα από τον εξορθολογισμό των παραγγελιών και της παραγωγής της, η εταιρεία μείωσε πολύ σημαντικά και τη σπατάλη τροφίμων. Ακόμη και τα τυχόν ζωικά υποπροϊόντα που προκύπτουν κατά τη διαδικασία παραγωγής αξιοποιούνται, μέσα από τη μετατροπή τους σε βιοαέριο, λίπασμα και ζωοτροφές. Τέλος, ούτε τα κοντόληκτα προϊόντα καταλήγουν στα σκουπίδια: Οι έως και κατά 30% μειωμένες τιμές τους τα βοηθούν να φτάσουν στις κουζίνες των καταναλωτών, ενώ μεγάλο μέρος τους φτάνει στα χέρια εκείνων που τα έχουν μεγαλύτερη ανάγκη μέσα από διαρκείς δωρεές σε οργανισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Τα παιδιά δείχνουν τον δρόμο προς ένα καλύτερο αύριο
Προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές της, η Lidl Ελλάς προχώρησε στη δημιουργία μιας 360 καμπάνιας για το περιβάλλον. Μεταξύ άλλων, σε αυτά τα πλαίσια δημιουργήθηκε και μια τηλεοπτική ταινία, με μουσική του Νίκου Πορτοκάλογλου και τίτλο «Το αγόρι που αρνείται να μεγαλώσει». Ο μικρός πρωταγωνιστής της ταινίας, αντικρίζοντας τη ρύπανση, τη σπατάλη και την αδιαφορία των ενηλίκων, ορθώνει το ανάστημά του και σταματά να μεγαλώνει. Το παράδειγμά του ακολουθούν και άλλα παιδιά, μέχρι που επιτέλους ο κόσμος αρχίζει να αλλάζει προς το καλύτερο.