ΤΟΥΟΤΑ ΥΑRIS HYBRID
Η Toyota, με εμπειρία δύο δεκαετιών στην υβριδική τεχνολογία, εξελίσσει τα μοντέλα της με αρωγό τους ηλεκτροκινητήρες που συνεργάζονται άριστα με τα μοτέρ βενζίνης. Σήμερα, η ιαπωνική φίρμα παρουσιάζει το νέο Yaris Hybrid, όντας ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, τόσο σε σχεδίαση όσο και από τεχνικής σκοπιάς. Η τέταρτη γενιά του μικρού μοντέλο διαθέτει νέα σχεδίαση, ενώ, η υβριδική εκδοχή έχει σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης. Δείχνει πιο μυώδες, μεγαλύτερο σε όγκο και πλέον, «πλέει» σε νέα σχεδιαστικά μονοπάτια. Σύμφωνα με την Τoyota πατάει σε νέα πλατφόρμα GA-B, πάνω στην οποία θα βασιστεί και το νέο κόμπακτ SUV που ετοιμάζει ήδη η ιαπωνική εταιρεία. Νέο είναι και το εσωτερικό του, που θα έχει περισσότερη τεχνολογία, με τα συστήματα υποβοήθησης να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Σε διαστάσεις, το νέο Υaris στην υβριδική του εκδοχή είναι λίγο πιο μικρό – κατά πέντε χιλιοστά – ενώ, φέρει μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Επίσης, η νέα πλατφόρμα, σύμφωνα με την Τoyota δίνει την ευκαιρία στον οδηγό να κάθεται λίγο πιο χαμηλά, με βελτιωμένη εργονομία. Επίσης, διαθέτει χαμηλότερο κατά 15 χιλιοστά κέντρο βάρους, κάτι που θα βελτιώσει την οδική του συμπεριφορά. Βελτιώσεις έχει δεχθεί και η στρεπτική ακαμψία του αυτοκινήτου, κάτι που θα συμβάλει στην βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Στο εσωτερικό του χρησιμοποιούνται νέα υλικά, έχει αποκτήσει πιο λειτουργικό χώρο, τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες, ενώ, ο οδηγός, θα πληροφορείται για τα πάντα από την μεγάλη οθόνη 10 ιντσών, που είναι τοποθετημένο στο κέντρο του ταμπλό, εκεί, όπου φιλοξενούνται και όλες οι πληροφορίες για την πλοήγηση, τα συστήματα ψυχαγωγίας κ.α.
Όπως αναφέρει η ιαπωνική φίρμα, το νέο μοντέλο θα φέρει καινούργιο υβριδικό σύστημα 1.5 λτ. Hybrid Dynamic Force που σε κάθε περίπτωση υπόσχεται καλύτερη απόδοση με την όσο δυνατόν πιο χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Συγκεκριμένα, το νέο υβριδικό σύνολο προσφέρει αυξημένη απόδοση κατά 15% ενώ, η κατανάλωση του είναι μειωμένη κατά 20% . Νέα είναι και η μπαταρία ιόντων λιθίου, που συμβάλλει στις καλύτερες επιδόσεις του μοντέλου – κυρίως στην επιτάχυνση – ενώ, η νέα μπαταρία είναι κατά 27% ελαφρύτερη από τη μπαταρία νικελίου-μετάλλου υβριδίου που αντικαθιστά. Το νέο Yaris θα προσφέρεται σε έκδοση με υβριδική τεχνολογία, ενώ, επιπλέον, θα προσφέρεται σε εκδόσεις με 3κύλινδρους κινητήρες των 1.5 λτ. και του 1.0 λτ. Όπως είναι γνωστό, το νέο Υaris, όπως και άλλα μοντέλα της Τoyota δεν φέρουν πλέον ντίζελ κινητήρες. Το νέο μοντέλο θα κυκλοφορήσει στην αγορά στα μέσα του 2020.