Ένα επιβεβαιωμένο κρούσμα ήταν αρκετό για να υπάρξει φρενίτιδα στην αγορά.
Η κίνηση στα σούπερ μάρκετ είχε αυξηθεί από την αρχή της εβδομάδας όπου και υπήρξαν τα πρώτα θανατηφόρα κρούσματα στην Ιταλία.
Μόλις έγινε γνωστό ότι και η Ελλάδα έχει χτυπηθεί από τον κορωνοϊό στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ καταγράφηκε αυξημένη ζήτηση, σε ζυμαρικά, αλεύρι, όσπρια, ρύζια, παιδικά προϊόντα, κονσέρβες, κατεψυγμένα προϊόντα, αντισηπτικά ακόμη και χαρτιά υγείας.
Από τη στιγμή που έγινε γνωστή η είδηση η κίνηση των σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί κατακόρυφα στη Θεσσαλονίκη.
Ήδη έχουν αρχίσει να αδειάζουν τα ράφια με το αλεύρι, τη ζάχαρη και τα παξιμάδια.
Την ίδια στιγμή, έχουν πυκνώσει και οι τηλεφωνικές παραγγελίες για αποστολές προϊόντων στο σπίτι από μεγάλες εταιρείες του λιανεμπορίου.
Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε ετοιμότητα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν ενδεχόμενη «έκρηξη» της ζήτησης.
Εδώ και μέρες φρόντισαν να αυξήσουν τα αποθέματά τους και να προετοιμασθούν, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή τροφοδοσία των καταστημάτων σε περίπτωση κλιμάκωσης του φαινομένου.
Πάντως, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει πρόβλημα, ωστόσο μικρή μερίδα προμηθευτών, κυρίως αντισηπτικών προϊόντων και μασκών μιας χρήσης έχει δηλώσει αδυναμία τροφοδοσίας της αγοράς.
Αυτές οι αντιδράσεις «πανικού» δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, αντίστοιχες καταστάσεις ζει και η γειτονική Ιταλία.
Πανικός για τις χειρουργικές μάσκες
Οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν να αγοράσουν χειρουργικές μάσκες στα φαρμακεία, οι οποίες όμως έχουν γίνει δυσεύρετες.
Εδώ και ημέρες παρατηρείται τεράστια έλλειψη χειρουργικών μασκών στα φαρμακεία.
Η αυξημένη ζήτηση ωστόσο σε συνδυασμό με την περιορισμένη προσφορά που υπάρχει, έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζεται το φαινόμενο της αισχροκέρδειας με αρκετούς που πωλούν τις μάσκες να διπλασιάζουν ή ακόμα και να τριπλασιάζουν τις τιμές.