Μετά τις έντονες αντιδράσεις των οδηγών και των ομάδων, η FIA (Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου), μετά από μια …τραγελαφική και άνευ αιτίας καθυστέρηση αποφάσισε στο παρά πέντε να ακυρώσει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Formula1, το γκραν πρι στην Αυστραλία. Και αν επικράτησε η λογική – έστω και την τελευταία στιγμή – οι διοργανωτές της αυστραλιανής πίστας, ενώ, ανέφεραν το βράδυ της Πέμπτης ότι, ο αγώνας τείνει να ακυρωθεί, λίγες ώρες αργότερα, και παρόλο που από την γραμμή της εκκίνησης αποσύρθηκε η ομάδα της McLaren, λόγω τού ότι μέλη της βρέθηκαν θετικά με τον ιό του κορονοϊού, διαφήμιζαν ότι η πίστα θα ανοίξει κανονικά για το κοινό και το γκραν πρι θα πραγματοποιηθεί με εννέα ομάδες. Τελικώς, μετά από μια σύντομη ανακοίνωση τους, κατέληξαν στην ματαίωση του πρώτου γύρου της Formula 1 στη Μελβούρνη. Μεταξύ άλλων η ανακοίνωση ανέφερε ότι: «Όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ασφάλεια όλων των μελών της οικογένειας Formula 1 και της ευρύτερης κοινότητας έχουν προτεραιότητα και για αυτό το λόγο ακυρώνεται το γκραν πρι.».
Η καθυστεστημένη απόφαση για την ακύρωση του αγώνα αποδίδεται αποκλειστικά στο ποιος θα πληρώσει …ποιόν! Αν την αναβολή του αγώνα ακύρωνε μεμονωμένα η Liberty Media, που είναι η διοργανώτρια εταιρεία, τότε, δεν θα εισέπρατε από την αυστραλιανή πίστα τα δικαιώματα συμμετοχής ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης, η FIA, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου τόνισε, ότι, έχει δικαίωμα, βάσει του κανονισμού, να αναβάλει τον αγώνα, αν τα μονοθέσια ήταν λιγότερα από 12.
Τελικώς, όλοι οι εμπλεκόμενοι εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση για την ακύρωση του αυστραλιανού γκραν πρι. Aπό τις ομάδες που συμφωνούσαν να εκκινήσει ο αγώνας, και παρόλο που η McLaren είχε αναφέρει τα κρούσματα κορονοϊού σε μέλη της ομάδας της, ήταν η Red Bull, η Alpha Tauri και η Racing Point. Οι υπόλοιπες ομάδες και οι κυρίως οι οδηγοί τους αντιδρούσαν στην πραγματοποίηση του αγώνα, αφού θεωρούσαν άδικο να γίνει ένας αγώνας χωρίς την συμμετοχή μιας ομάδας. Τον …χορό των αντιδράσεων ξεκίνησε ο περσινός πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που αντέδρασε στην απόφαση των διοργανωτών να γίνει αρχικώς ο αγώνας. «Η υγεία και η ασφάλεια μας είναι πάνω απ΄όλα» τόνισε μεταξύ άλλων ο βρετανός.
Πρωτάθλημα με 17 ή 18 γκραν πρι
Επίσης, αναβαλλονται και οι δύο επόμενοι αγώνες, αυτός του Μπαχρέιν – που αρχικά είχε αποφασιστεί η διεξαγωγή του «κεκλεισμένων των θυρών», αλλά και το γκραν πρι στο Βιετνάμ, που θα ήταν και ο πρώτος στην ιστορία του σπορ στην ασιατική χώρα. Μάλιστα, για τους δύο τελευταίους αγώνες, στο Μπαχρέιν και το Βιετνάμ, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου θα εξετάσει κατά τη διάρκεια της χρονιάς αν είναι εφικτή η ένταξη τους στο πρόγραμμα μετά την θερινή διακοπή, εφόσον αυτή συμβεί. Και ο λόγος είναι, ότι, αν οι αγώνες εκκινήσουν στα τέλη Μαίου, όπως διατείνεται η διοργανώτρια εταιρεία, τότε, είναι πολύ πιθανόν, να μην υπάρξει καλοκαιρινή …σιέστα ( που συνήθως είναι τον Αύγουστο) και μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού να έχουμε φουλ πρόγραμμα σε γκραν πρι. Αυτό είναι και το σενάριο που εξετάζουν – και πιθανόν να βρουν σύμφωνες και τις ομάδες – να εκκινήσει το πρωτάθλημα στα τέλη Μαίου ( εφόσον υπάρξει ύφεση στην πανδημία του κορονοϊού) και μερικά κενά Σαββατοκύριακα να αναπληρωθούν με τα αναβληθέντα γκραν πρι ( όπως του Μπαχρέιν ή και του Βιετνάμ). Ο Ρος Μπρον, ο αγωνιστικός διευθυντής στην Formula1 ανέφερε σε ξένα Μέσα, ότι, προβλέπει για φέτος να έχουμε ένα πρωτάθλημα με 17 – 18 γκραν πρι, αντί για 22 που ήταν το αρχικό πρόγραμμα. Όπως τόνισε, προβλέπει το φετινό πρωτάθλημα να εκκινήσει στα τέλη Μαίου από το κοσμοπολίτικο Μονακό, ενώ, το κενό του Αυγούστου , να γεμίσει με κάποια από τα αναβληθέντα γκραν πρι.