O Φρανκ Γουίτερ, CFO της VW δήλωσε σε συνέντευξή του στους The Financial Times πως η ΕΚΤ θα πρέπει να δώσει ξεκάθαρο σήμα προθέσεων αγοράς βραχυπρόθεσμου χρέους (6-9 μήνες) “το συντομότερο δυνατόν”. Ο λόγος είναι πλέον προφανής. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες γνωρίζουν μια πρωτοφανή κρίση, με πολλές από αυτές να έχουν διακόψει παντελώς την παραγωγής αυτοκινήτων, ενώ , αναμένεται μια άνευ προηγουμένη πτώση στις πωλήσεις τους παγκοσμίως.
Επίσης, σύμφωνα με τον Χέρμπερτ Ντάις, CEO της VW, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περιέλθει σε δινή οικονομική κατάσταση, ενώ, η ίδια η γερμανική φίρμα έχει θέσει σε αναγκαστική άδεια 80.000 υπαλλήλους!
Μάλιστα, τόνισε, πως η κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού, κοστίζει στο VW Group 2 δισ. ευρώ εβδομαδιαίως. Υπολογίζεται ότι, λόγω της πανδημίας οι πωλήσεις του μεγάλου γερμανικού ομίλου θα μειωθούν 40% για φέτος, και όλα αυτά με σημερινούς υπολογισμούς, αφού ,προς το παρόν τα πρωτοφανή γεγονότα είναι σε εξέλιξη.
Ήδη η VW έκανε γνωστό το αίτημα της από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΤΚ) να αρχίσει να αγοράζει εταιρικά ομόλογα βραχυπρόθεσμης λήξης (commercial paper) απευθείας από τις μεγάλες εταιρείες προκειμένου να τις βοηθήσει να αντιμετωπίσουν την κρίση που προκλήθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Πρακτικά, το αίτημα της VW είναι η ΕΚΤ να χρηματοδοτήσει απευθείας τη λειτουργία των βιομηχανιών. Η VW μπορεί να εκδώσει ως 15 δισ. ευρώ βραχυπρόθεσμα ομόλογα στη Γερμανία και άλλα 5 δισ. ευρώ στο Βέλγιο.