Στα τρόφιμα μακράς διαρκείας αλλά και στα καθαριστικά προϊόντα και προϊόντα προσωπικής υγιεινής επικεντρώθηκε η καταναλωτική φρενίτιδα που κατέκλυσε τα νοικοκυριά μετά το ξέσπασμα της επιδημίας του κοροναϊού στην χώρα μας.
Αυτό προκύπτει από στοιχεία που συγκέντρωσε η Nielsen για τις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου την περίοδο που ξεκίνησε από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου και τελειώνει στις 22 Μαρτίου.
Ειδικότερα, τη συγκεκριμένη περίοδο οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 27,5%.
Την μεγαλύτερη θετική συνεισφορά σε αυτή την ανάπτυξη, λόγω της μεγάλης συμμετοχής τους στο συνολικό καλάθι, την πραγματοποιούν τα Τρόφιμα & Ποτά, τα οποία στο σύνολό τους αναπτύσσονται με 28,4%, ωστόσο τα μεγαλύτερα ποσοστά ανάπτυξης, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, τα παρουσιάζουν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, τα οποία κινήθηκαν στο +70,0% και +43,7% αντίστοιχα.
Η μεγαλύτερη επιδρομή έγινε στα τρόφιμα μακράς διαρκείας και στα προϊόντα οικιακής χρήσης και προσωπικής υγιεινής εξαιτίας του πανικού που κατέκλυσε την πλειονότητα των νοικοκυριών, τα οποία έσπευσαν να αποθεματοποιήσουν ενόψει της δύσκολης περιόδου που ξεκινούσε μετά και τα περιοριστικά μέτρα της κυβέρνησης.
Στην κατηγορία των τροφίμων ξεχώρισαν το αλεύρι, τα όσπρια, το ρύζι και τα ζυμαρικά που κατέγραψαν αλματώδη αύξηση πωλήσεων (146,1%, 138,2%, 124,4%, 118,1%, αντίστοιχα), ενώ στα μη τρόφιμα τη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν τα σαπούνια (246,7%), η χλωρίνη (184,2%), τα καθαριστικά σπιτιού (147,4%) και τα μαντηλάκια προσωπικής υγιεινής (133,8%).
Όσον αφορά στις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης εξακολουθεί να το παρουσιάζει η Θεσσαλονίκη, με 33,5%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,7%, καθώς και η Αττική με 27,7%.