Η νέα GLA «προσεδαφίστηκε» στην ελληνική αγορά, με νέα εμφάνιση, περισσότερο τεχνολογία και κινητήρες που πατάνε στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών.
Προσφέρεται με νέους, αποδοτικούς τετρακύλινδρους κινητήρες, τα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το σύστημα infotainment MBUX με διαισθητικό χειρισμό, καθώς και το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING κ.α.
Διαθέτει ένα νέο εσωτερικό με το επίκεντρο όλων των λειτουργιών να συρρικνώνονται στην εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών.
Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών, με τη φράση «Hey Mercedes».
Η βασική έκδοση των βενζινοκίνητων μοντέλων έχει ως βάση το νέο κινητήρα με κυβισμό 1,33 λίτρων για την GLA 200 με κατανάλωση 6 λίτρα/100χλμ. Επίσης, η GLA 250 προσφέρεται με δίλιτρο κινητήρα και ισχύ 225 ίππους.
Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις προσφέρονται με κινητήρα 2 λίτρων με 150 ή 190 ίππους.
Η νέα GLA , φέρει νέα συστήματα υποβοήθησης με διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.
Η GLA έχει τη δυνατότητα να αντιδρά όταν αδρανεί ο οδηγός. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της.
Με τις ταχύτητες που αναπτύσσονται συνήθως στην πόλη, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα ή πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο, ώστε να αποτρέπονται συγκρούσεις ανάλογα με την περίσταση.
Η GLA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής στρέψης.
Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Επίσης, υπάρχουν τα προγράμματα «Eco/Comfort» , «Sport», η το πρόγραμμα Offroad, όπου ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.
Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad στον βασικό εξοπλισμό. Mεταξύ αυτών, στη νέα λειτουργία, υπάρχει η δυνατότητα προβολής της οδηγικής κατάστασης ως κινούμενη εικόνα στην οθόνη πολυμέσων, το σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR) που τηρεί αυτόματα μια προεπιλεγμένη, αργή ταχύτητα μεταξύ 2 και 18 χλμ./ώρα, και μπορεί να εμφανίζεται στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων και στην προαιρετική οθόνη Head-up κ.α
Αυτήν τη στιγμή, στην Ελληνική αγορά είναι διαθέσιμη μόνο η έκδοση GLA 200 ενώ και οι υπόλοιπες εκδόσεις αναμένονται το αμέσως προσεχές διάστημα. Η τιμή της ανέρχεται στα €35.850.
Ποια είναι τα συστήματα υποβοήθησης που προσφέρει:
Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης (προαιρετικός εξοπλισμός που διαφέρει ανάλογα με τη χώρα και το επίπεδο εξοπλισμού) περιλαμβάνει:
- Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC με τις εξής λειτουργίες:
o επιβράδυνση για σταματημένα οχήματα,
o διευρυμένη αυτόματη επανεκκίνηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε συνδυασμό με ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης και πλοήγηση,
o ενεργοποίηση της «ελεύθερης κύλισης» (“gliding”) στο πρόγραμμα οδήγησης ECO.
- Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης με τις εξής λειτουργίες:
o Ενεργή υποβοήθηση ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης – με αυτόματο ξεκλείδωμα και αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης στο Κέντρο Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης της Mercedes-Benz σε περίπτωση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου (ανάλογα με τη χώρα)
o Λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης: σε μποτιλιαρίσματα σε αυτοκινητοδρόμους με ταχύτητες κάτω των 60 χλμ./ώρα.
- Ενεργό σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας που αντιδρά στις αλλαγές των ορίων ταχύτητας σε συνδυασμό με το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας, προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής πριν από στροφές, κυκλικούς κόμβους, σταθμούς διοδίων, διασταυρώσεις και πριν από εισόδους/εξόδους αυτοκινητοδρόμων – σε συνδυασμό με το Live Traffic Navigation, μείωση ταχύτητας κατά την προσέγγιση σε μποτιλιάρισμα,
- Υποβοήθηση ελιγμών αποφυγής,
- Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, (Active Lane Keeping Assist)
- Σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας,
- Ενεργή υποβοήθηση πέδησης με λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης και διασταυρούμενης κυκλοφορίας, (Active Brake Assist with turning manoeuvre and cross-traffic function)
- PRE-SAFE® PLUS: μπορεί να ανιχνεύει επικείμενη οπίσθια σύγκρουση.
- Το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας, ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, έχει την ικανότητα να προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα και ποδήλατα στην περιοχή κινδύνου.