Μπροστά σε ένα νέο τοπίο θα βρεθούν οι μαθητές της Γ΄ λυκείου που θα επιστρέψουν από τις 11 Μαΐου στα θρανία καθώς αναμένονται σαρωτικές αλλαγές με γνώμονα της προστασία της υγείας τόσο των ίδιων όσο και των εκπαιδευτικών.
Στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της ειδικής ομάδων των επιστημόνων που συμβουλεύουν για τα μέτρα προστασίας, είναι να υπάρχουν λιγότεροι μαθητές ανά τμήμα, όπου είναι εφικτό, να τηρούνται οι αποστάσεις μέσα στις αίθουσες αλλά και στους εξωτερικούς χώρους ενώ ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί εάν οι μαθητές θα πρέπει να φορούν μάσκες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στις αίθουσες θα είναι μικρότερος ο αριθμός μαθητών, θα συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση ενώ είναι πολύ πιθανό να μειωθεί η διδακτική ώρα από 45 σε 35 λεπτά και να υπάρξει μικρή παράταση του σχολικού έτους έως τις 12 Ιουνίου.
Στο «τραπέζι» έχει πέσει και η πρόταση για εκ περιτροπής μαθήματα ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός . Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων περιμένουν τις αναλυτικές οδηγίες του υπουργείου Παιδείας που θα δοθούν σήμερα στις 6 το απόγευμα ώστε να καταστρώσουν τα σχέδια για τον μειωμένο αριθμό ανά τμήμα.
Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα να προσέρχονται οι μαθητές εκ περιτροπής, ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις στις τάξεις και να μην υπάρξει διασπορά του ιού.
Θα κλείνουν σχολεία αν υπάρχουν κρούσματα;
Ένα από τα ερωτήματα που υπάρχουν, είναι τι θα γίνει εάν αρχίζουν και παρουσιάζονται κρούσματα μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Δηλαδή εάν θα κλείνει το τμήμα όπου υπήρξε το κρούσμα ή όλο το σχολείο.
Ο Σωτήρης Τσιόδρας με τη Νίκη Κεραμέως στη διάρκεια της απογευματινής συνέντευξης Τύπου αναμένεται να αναφερθούν διεξοδικά σε όλα τα μέτρα που θα πρέπει να τηρούνται αλλά και πως θα αντιδρούν τα σχολεία σε περιπτώσεις εμφάνισης κρουσμάτων.
Αγωνία για τις πανελλαδικές
Η υπουργός Παιδείας δεν αποκλείεται το απόγευμα να γνωστοποιήσει και την ημερομηνία έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων καθώς οι χιλιάδες υποψήφιοι αγωνιούν.
Στόχος του υπουργείου είναι να έχουν ολοκληρωθεί έως τα μέσα Ιουλίου. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να ξεκινήσεις μέσα στο τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου.
Αλλαγές θα υπάρχουν και στα εξεταστικά κέντρα, τα οποία αναμένεται να είναι πολλαπλάσια σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές εξαιτίας της πανδημίας.
Σταδιακή επάνοδος στην κανονικότητα
Η σταδιακή επάνοδος στην… κανονικότητα για τους μαθητές γίνεται από τη Γ΄ λυκείου στις 11η Μαΐου ενώ μία εβδομάδα αργότερα, στις 18 Μαΐου, θα επιστρέψουν στα θρανία και οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του Λυκείου, καθώς και οι μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου.
Αναφορικά με τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, υπάρχουν δεύτερες σκέψεις στο Μαξίμου καθώς χθες, ο πρωθυπουργός στο διάγγελμά του υπογράμμισε ότι ενδεχομένως ανοίξουν την 1η Ιουνίου.
Προβληματισμός για τα δημοτικά
Το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων πάντως, έχει προκαλέσει αντιδράσεις και παραμένει ανοιχτό. Η απόφαση θα ληφθεί όταν θα υπάρχει εικόνα από την εξέλιξη της πανδημίας, δηλαδή δύο με τρεις εβδομάδες αργότερα.
Εάν έχουμε περαιτέρω κάμψη των κρουσμάτων και δεν υπάρξει αναζωπύρωση τις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες, τότε θα εξεταστεί από την κυβέρνηση αν θα ανοίξουν τα δημοτικά και νηπιαγωγεία.
Αντικρουόμενες είναι οι απόψεις των επιστημόνων για την επαναλειτουργία των σχολείων.
Σύμφωνα με τον καθηγητή λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής του υπουργείου Υγείας για τον κοροναϊό, Νίκο Σύψα οι τελικές αποφάσεις θα παρθούν μετά τη σημερινή τηλεδιάσκεψη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας στο ΕΚΠΑ Γκίκας Μαγιορκίνης, ήταν από τους πρώτους επιστήμονες που διατύπωσε σοβαρές επιφυλάξεις για το άνοιγμα των σχολείων.
«Δεν έχουμε δει να συμβαίνει σε άλλες ιογενείς λοιμώξεις να μην μεταδίδουν τα παιδιά τον ιό. Μήπως χρειαζόμαστε λίγο ακόμα χρόνο για να καταλάβουμε τι ακριβώς συμβαίνει με τα παιδιά για να είμαστε πιο προετοιμασμένοι;» διερωτήθηκε.
Όπως είπε τα σχολεία μπορούν να ανοίξουν «τον Σεπτέμβριο, ώστε το καλοκαίρι να έχουμε προετοιμαστεί. Θα ήθελα να δω τις προϋποθέσεις και το ξεκάθαρο πλάνο για να ανοίξουν τα σχολεία» πρόσθεσε.