Ραντεβού στο «ψηφιακό γκισέ» των δημόσιων υπηρεσιών και οργανισμών θα κλείνουν πλέον οι πολίτες, έχοντας τη δυνατότητα να συναλλάσσονται εξ αποστάσεως – μέσω τηλεδιάσκεψης – με τους υπαλλήλους τους. Μέσω της νέας υπηρεσίας «ψηφιακό γκισέ», που εγκαινιάζει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, οι πολίτες θα μπορούν γρήγορα, ανέπαφα και ηλεκτρονικά να προμηθεύονται τα πιστοποιητικά που χρειάζονται από τις διάφορες δημόσιες υπηρεσίες χωρίς να χρειάζεται να μεταβαίνουν στις εγκαταστάσεις τους, περιμένοντας επί ώρες στις ουρές.

Συγκεκριμένα, ο πολίτης θα μπαίνει στην ηλεκτρονική πύλη του Δημοσίου gov.gr και θα κλείνει ραντεβού με την υπηρεσία που επιθυμεί. Βάσει της διαθεσιμότητας που θα του δίνει το σύστημα, θα παίρνει επιβεβαίωση για την ακριβή ημέρα και την ώρα του ηλεκτρονικού ραντεβού που θα έχει με τον αρμόδιο υπάλληλο. Παράλληλα, θα παίρνει και το αντίστοιχο link για τη διάσκεψη που θα έχει μαζί του. Ετσι, την προκαθορισμένη ώρα, μέσω του link, θα κάνει διάσκεψη με τον υπάλληλο. Ο βασικός εξοπλισμός που απαιτείται, πέραν του υπολογιστή, είναι ένα μικρόφωνο, ενώ στην περίπτωση που θα χρειάζεται να κάνει επίδειξη εγγράφων, αυτό θα γίνεται με τη χρήση κάμερας.

e-αιτήσεις

Οι πολίτες θα μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά αιτήσεις για έγγραφα ή βεβαιώσεις που χρειάζονται. Στην περίπτωση αυτή, ο υπάλληλος θα εκδίδει το αιτούμενο έγγραφο ψηφιακά και θα το στέλνει στον πολίτη με e-mail ή με courier στη διεύθυνση του σπιτιού του. Η έκδοση των πιστοποιητικών μέσω της πύλης του Δημοσίου gov.gr είναι μόνο η αρχή, καθώς σύντομα έρχεται και η ψηφιακή υπογραφή στο Δημόσιο.

Σε πρώτη φάση, οι υπηρεσίες που θα διαθέτουν «ψηφιακό γκισέ» είναι τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), οι ΔΟΥ και ο e-ΕΦΚΑ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις αιτήσεις των αγροτών για διάφορες επιδοτήσεις, ενισχύσεις κ.λπ. Σύντομα «ψηφιακό γκισέ» αναμένεται να λειτουργήσει και σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Ο νέος τρόπος επικοινωνίας των πολιτών με το Δημόσιο αναμένεται να συμβάλει στη λειτουργική αναβάθμιση του κράτους και να βελτιώσει την καθημερινότητα των συναλλασσομένων, καταργώντας τη φυσική τους παρουσία στις δημόσιες υπηρεσίες, τις ουρές και την ταλαιπωρία.

Πιστοποιητικά

Μέσω του «ψηφιακού γκισέ» και του gov.gr και με την εισαγωγή των κωδικών του Τaxisnet και του ΑΜΚΑ, θα εκδίδονται τα εξής πιστοποιητικά:

Ληξιαρχικά πιστοποιητικά 

Πιστοποιητικά ασφάλισης, όπως η ασφαλιστική ενημερότητα, η μεταβολή δραστηριότητας, η απογραφική δήλωση, κ.ά.

Βεβαιώσεις χρόνου ανεργίας και βεβαιώσεις για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε ανέργους.

Απόδοση κλειδαρίθμου για κωδικούς TaxisNet, βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας κ.ά.

Τρεις δράσεις

Επίσης μπαίνουν άμεσα σε εφαρμογή άλλες τρεις δράσεις μείζονος σημασίας για τον πολίτη. Πρόκειται για:

  • Την ανανέωση των δελτίων ανεργίας
  • Την ενημέρωση του ΑΜΚΑ κάθε πολίτη
  • Μια σειρά από υπηρεσίες του μεγαλύτερου ασφαλιστικού οργανισμού, του e-ΕΦΚΑ (όπως η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας).