Η περίοδος της καραντίνας ακινητοποίησε χιλιάδες αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να παραμελήσουμε τον τακτικό έλεγχο τους, όπως είναι αυτός τον ελαστικών. Για αυτό το λόγο , και επειδή τα ελαστικά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ασφάλεια μας, θα πρέπει να δούμε τα εξής:
Πίεση: Οι ειδικοί αναφέρουν ότι πρέπει να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών στο αυτοκίνητο μας τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα ή το αργότερο μια φορά το μήνα. Η συχνότητα αυτή εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που διανύουμε αλλά και την κατάσταση τους ( αν είναι καινούργια ή πιο παλιά).
Για παράδειγμα, αν ένα αυτοκίνητο «γράφει» αρκετά χιλιόμετρα μέσα στην εβδομάδα ή πραγματοποιεί συχνά ταξίδια, τότε θα πρέπει να ελέγχουμε τα ελαστικά του ακόμη πιο συχνά. Επίσης, πρέπει να ελέγχουμε τα ελαστικά πριν από κάθε μεγάλη διαδρομή. Να θυμάστε να ελέγχετε επίσης και την ρεζέρβα.
Ελαστικό με μειωμένη πίεση συνεπάγεται μειωμένη πρόσφυση, αυξάνονται οι αποστάσεις φρεναρίσματος και η κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, τα ελαστικά με μειωμένη πίεση φθείρονται πιο γρήγορα – λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών που αναπτύσσονται – και μειώνεται και ο χρόνος της ζωής του. Επίσης, τα συνιστώμενα επίπεδα πίεσης είναι συχνά διαφορετικά για τα εμπρός και για τα πίσω ελαστικά. Επίσης, ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου δίνει τις περισσότερες φορές δύο διαφορετικές πιέσεις:
• για τις «νορμάλ» συνθήκες οδήγησης
• για φορτωμένο όχημα (με επιβάτες ή με κάποιο βαρύ επί πλέον φορτίο)
Έλεγχος κατάστασης του ελαστικού: To πιο σημαντικό στον έλεγχο ενός ελαστικού είναι η κατάσταση του πέλματος. Είναι ουσιαστικά και το σημείο που εξασφαλίζει την πρόσφυση με το δρόμο, και την επαφή με αυτόν. Το ύψος του πέλματος έχει πρωταρχικό ρόλο στην ασφάλεια του αυτοκινήτου, την οδική συμπεριφορά του. Ένα φθαρμένο ελαστικό με χαμηλό πέλμα – κάτω από τα όρια που ορίζει ο κατασκευαστής – αυξάνει τον κίνδυνο κλαταρίσματος, έχει μειωμένη πρόσφυση – που γίνεται ακόμη πιο έντονη στο φρενάρισμα ή και τις στροφές – ενώ είναι αναποτελεσματικό στην περίπτωση του φαινομένου της υδρολίσθησης