Τα νέα, ηλεκτρικά SUV και crossovers είναι μοντέλα μηδενικών ρύπων, φουλάρουν με ρεύμα, ξεχνάνε τον βενζινά και ίσως, να έχουν και πιο καλή τιμή, αν στο μέλλον συνδυαστούν με μια «γερή» επιδότηση.
Τα plug – in υβριδικά
Για παράδειγμα, στην ελληνική αγορά προσφέρεται το νέο 3008 plug – in hybrid της Peugeot. Το νέο μοντέλο συνδυάζει κάτω από το καπό του υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων 180 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων. Και τα δύο μοτέρ προσφέρουν συνδυαστικά 225 ίππους. Επίσης, υπάρχει και έκδοση με πιο ισχυρό σύνολο κινητήρα – ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 300 ίππους. Το νέο υβριδικό μοντέλο μπορεί να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά για 59 χιλιόμετρα. Από το γαλλικό στρατόπεδο αναμένουμε και το Citroen C5 Aircross Hybrid. Το «οικολογικό» SUV φέρει τεχνολογία plug–in hybrid , η οποία ποντάρει σε έναν σύγχρονο τεχνολογικά κινητήρα 1.6 PureTech βενζίνης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η συνδυαστική απόδοση αγγίζει τους 225 ίππους. Προσφέρεται με με μπαταρία χωρητικότητας 13,2 kWh, που εξασφαλίζει στο ευμεγέθες μοντέλο αυτονομία 55 χιλιομέτρων μόνο ηλεκτρικά. Στην ελληνική αγορά προσφέρεται ( από 46.300 ευρώ) η plug–in υβριδική έκδοση της X1, με το σύνολο κάτω από το καπό να αποτελείται από τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 1.500 κυβικών που αποδίδει 125 ίποους και ένα ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων στον πίσω άξονα προκειμένου να εξασφαλίζεται και η τετρακίνηση .
Επίσης, το σύνολο συμπληρώνεται από μια μπαταρία με χωρητικότητα 10,0 kWh . Η συνδυαστική απόδοση είναι 220 ίπποι , ενώ η καθαρά ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 52 χιλιόμετρα και με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ ώρα. Σε υβριδική «τροχιά» έχει εισέλθει και το νέο Renault Captur , που είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που διαθέτει υβριδικό επαναφορτιζόμενο σύστημα κίνησης E–TECH Plug–in. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων, είναι ότι, ο E–TECH Plug–in κινητήρας που αποδίδει 160 ίππους ( και καταναλώνει 1,4 λίτρα βενζίνης ανά 100χλμ) δίνει τη δυνατότητα στο CAPTUR να διανύσει 100% ηλεκτροκίνητα έως και 50 χιλιόμετρα, με ταχύτητες έως 135 χλμ/ώρα .
Τα αμιγώς ηλεκτρικά
Από τις εκδόσεις που μπαίνουν στην πρίζα και ξεχωρίζουν είναι αυτή του Volvo XC40 Recharge. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, που, εκτός από τα βασικά πλεονεκτήματα του ( στον τομέα της άνεσης και της τεχνολογίας) θα κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα σε κάθε άξονα, με την συνολική ισχύ να αγγίζει τους 480 ίππους! Μάλιστα, οι επιδόσεις του θα είναι άκρως σπορτίβ: Θα επιταχύνει από τα 0-100χλμ/ώρα σε 4,9΄΄ ενώ, μέσα σε 40 λεπτά θα φορτίζεται – σε ταχυφορτιστή 150 kW – το 80% της μπαταρίας του. Η ενισχυμένη του μπαταρία με χωρητικότητα 78 kWh προσφέρει αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα.
Το Hyundai Kona Electric είναι από τις πιο σύγχρονες προτάσεις στην κατηγορία του, με κίνηση που βασίζεται αμιγώς σε ηλεκτροκινητήρα. Θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, από πλευράς χωρητικότητας της μπαταρίας. Η μικρή μπαταρία των 39,2 kWh συνδυάζονται με ηλεκτροκινητήρα 135 ίππων και η αυτονομία του αγγίζει τα 300 χλμ. Η πιο ισχυρή εκδοχή, με τις μπαταρίες των 64 kWh και το ηλεκτρικό μοτέρ των 204 ίππων του δίνει ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία που εκτείνεται στα 470 χιλιόμετρα. Το νέο μοντέλο διαθέτει όλα τα συστήματα υποβοήθησης, τεχνολογίας, με πλήρη συνδεσιμότητα κ.α.
Στην γραμμή παραγωγής μπήκε και το Mazda MX-30 που θα προσφέρει αυτονομία άνω των 200 χλμ. Επίσης, το δεύτερο κορεάτικο μοντέλο είναι το Κia e–Niro.
Θα προσφέρεται με ηλεκτροκινητήρα που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 204 ίππους και κερδίζει τον υπόλοιπο ανταγωνισμό με ατού την μεγάλη σε χωρητικότητα μπαταρία του, που διασφαλίζει αυτονομία 485 χιλιομέτρων. Το DS 3 Crossback E–Tense θα λανσαριστεί στην χώρα μας τους επόμενους μήνες. Είναι αμιγώς, ηλεκτρικό, διαθέτει ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 136 ίππους. Η ισχυρύ μπαταρία του φορτίζεται σε πέντε ώρες και προσφέρει αυτονομία 300 χιλιόμετρα. Στο εγγύς μέλλον θα δούμε την ηλεκτρική BMW iX3, με ηλεκτροκινητήρα που θα αποδίδει 272 ίππους και αυτονομία 400 χιλιόμετρα.