Με τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων να βάζουν μπροστά τις μηχανές τους, μετά την αναγκαστική παύση τηςλειτουργίας τους, λόγω της πανδημίας, οι εταιρείες και τα μεγαλοστελέχη επιστρέφουν άρον – άρον στα γραφεία τους, ώστε να επανασχεδιάζουν τα πλάνα τους, τόσο με τις συμμαχίες που είναι σε εκρεμμότητα, όσο και με την πολλά υποσχόμενη ηλεκτροκίνηση, που θα μπει στην πρίζα, με κάποιες καθυστερήσεις. Ήδη, πολλές φίρμες έχουν αναβάλει τα λανσαρίσματα μοντέλων για το φθινόπωρο (κυρίως όσα ήταν προγραμματισμένα για την άνοιξη ( κάτι που επηρέασε αρκετά και η ακύρωση του σαλονιού της Γενεύης), ενώ, μεταξύ των συζητήσεων στα κεντρικά γραφεία των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών είναι και οι δραστικές περικοπές εργαζομένων για χάρη της ηλεκτροκίνησης. Άμεσος στόχος η ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου και η αναθέρμανση του ενδιαφέροντος, ώστε να επανορθώσουν την ζημιά που προκάλεσε η πανδημία και στηναγορά αυτοκινήτου ( οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήταν μειωμένες κατά 76,3%, τον περασμένο Απρίλιο).
Η μεγάλη συμμαχία μεταξύ της Nissan – Renault – Mitsubishi φέρνει, στην μετά κορωνο – εποχή νέες πρωτοβουλίες, που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των μοντέλων τους, αλλά και την κερδοφορία ( το τελευταίο είναι στις άμεσες προτεραιότητες τους, μετά τις μεγάλες απώλειες στις πωλήσεις που αγγίζουν το 80% μόνο στην Ευρώπη τους πρώτους μήνες του 2020). Οι τρεις φίρμες θα φέρουν στο προσκήνιο την ηλεκτροκίνηση, την αυτόνομη οδήγηση και τις τεχνολογικές καινοτομίες.
Η Nissan ποντάρει στον περαιτέρω «εξηλεκτρισμό» της γκάμας των μοντέλων της, με το λανσάρισμα νέων προϊόντων να είναι καθ΄οδόν, με μοναδική παραφωνία το κλείσιμο εργοστασίων στην Μ.Βρετανία, λόγω Brexit. Η FIAT, σύμφωναμε φήμες, θέλει να επαναφέρει ένα επιτυχημένο εμπορκά της μοντέλο – που το κατάργησε μάλλον αστόχως – το Punto, ενώ, θα ενισχύσει στην παρουσία της στη δημοφιλή κατηγορία των SUV. H Mercedes-Benz, παράλληλα με το λανσάρισμα των νέων της μοντέλων, θα παρουσιάσει και μια νέα γενιά κινητήρων, με συστήματα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, τόσο για ντίζελ όσο και για βενζίνη.
Η Renault θα εξοικονομήσει πάνω από 2 δις ευρώ εξαιτίας της περικοπής θέσεων εργασίας που θα αγγίξει τους 14.600 εργαζομένους, ενώ, μπαράζ απολύσεων έχουν πραγματοποιήσει από πέρσι η Audi, η Ford, η Volvo προσφάτως κ.α. Και αυτό είναι η αρχή, αφού, η χαμηλή ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτου αναμένεται να επηρεάσει πάνω από 1 εκατομμύριο εργαζομένους, την στιγμή που στον τομέα απασχολούνται 2,6 εκατ. υπάλληλοι. Πάντως, στο γαλλικό «στρατόπεδο»,καθοριστική θα είναι η παρέμβαση του γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, που επιθυμεί να στηρίξει την αυτοκινητοβιομηχανία, μέσω ενός δραστικού σχεδίου που θα περιλαμβάνει κίνητρα για την αγορά «καθαρών» ( ηλεκτρικά – υβριδικά) οχημάτων, την ενίσχυση για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα σε γαλλικό έδαφος κ.α.