Περισσότερες επιλογές από τα ράφια των καταστημάτων σουπερ μάρκετ ζητά το 1/3 των καταναλωτών, εκτός των επιλογών σε τρόφιμα, με τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα και τα είδη καπνιστού να αποτελούν βασικές κατηγορίες προϊόντων που ζητούν οι καταναλωτές.
Αυτό προκύπτει από την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών σε δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο τον Μάρτιος-Μάιος 2020 με θέμα τις αγοραστικές-καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα.
Η πανδημία επηρέασε την συχνότητα των επισκέψεων των καταναλωτών στα καταστήματα με τις επισκέψεις συνολικά στα καταστήματα τροφίμων να έχουν μειωθεί λόγω του κορωνοϊού κατά 55%. Μάλιστα οι καταναλωτές προσπαθούν να μειώσουν τις επισκέψεις τους στα καταστήματα και την έκθεση τους στον κορωνοϊό και να ομαδοποιήσουν τις αγορές τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η έρευνα διερεύνησε πόσο είναι οι αγοραστές ε ικανοποιημένοι ή αν θα επιθυμούσαν να βρίσκουν στα καταστήματα σουπερμάρκετ και κάποιες άλλες κατηγορίες αγαθών. Όπως προκύπτει το 67% ή 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ικανοποιημένοι με την γκάμα προϊόντων που βρίσκουν στα σουπερμάρκετ. Παράλληλα όμως υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό 33% που δηλώνει ότι υπάρχουν προϊόντα τα οποία θα ήθελε να αγοράζει από το σουπερμάρκετ, αλλά σήμερα δεν είναι διαθέσιμα σε αυτά.
Ζητούν μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων
Συγκεκριμένα το 32% θα ήθελα να βρίσκουν μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, το 23% είδη καπνιστού, το 10% περισσότερα αντισηπτικά, το 9% είδη κήπου και φυτά, το 8% καλλυντικά, το 7% βιβλία και γραφική υλη, το 6% εργαλεία, το 5% ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, 5% έτοιμο καφέ και 5% τοπικά προϊόντα. Μάλιστα ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι οι καταναλωτές θα ήθελαν να πωλούνται στα σουπερμάρκετ είδη τα οποία σήμερα δεν είναι διαθέσιμα καθώς η πρώτη κατηγορία με διαφορά αφορούσε τα Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα, βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής, η οποία με την εξαίρεση των βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής σήμερα απαγορεύεται να διατίθεται από τα σουπερμάρκετ. Επιπλέον σε ερώτηση για το αν οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να αγοράζουν από τα σουπερμάρκετ εφημερίδες και περιοδικά μόλις το 7% απάντησε θετικά ενώ το 61% θα προτιμούσε αντί για εφημερίδες και περιοδικά . Είναι ενδεικτικό ότι μόλις ένας στους δυο καταναλωτές γνωρίζει ότι μπορεί να βρει εφημερίδες και περιοδικά στα σουπερμάρκετ .