Μια από τις πιο προβληματικές πλευρές της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ο τρόπος που όχι μόνο αποδέχτηκε ιδιωτικοποιήσεις στις οποίες είχε αντιτεθεί όταν ήταν στην αντιπολίτευση αλλά και φρόντισε, όταν βρέθηκε στη διακυβέρνηση, να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των ιδιωτών επενδυτών.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η ιδιωτικοποίηση του ΟΔΙΕ, δηλαδή του Ιπποδρόμου. Θυμίζουμε ότι είναι μια ιδιωτικοποίηση που ξεκίνησε επί των ημερών της κυβέρνησης Σαμαρά, αλλά ολοκληρώθηκε και επικυρώθηκε με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα. Θυμίζουμε, επίσης, ότι ήταν μια ιδιωτικοποίηση η οποία τελικά καθορίστηκε όχι τόσο από το ότι αυτοί που την απέκτησαν δηλ. το επενδυτικό σχήμα που απέκτησε την ΟΠΑΠ ΑΕ, που τον λειτουργεί μέσω της θυγατρικής της Ιπποδρομίες ΑΕ, επιθυμούσε στρατηγικά την επέκταση σε αυτό το χώρο, αλλά επειδή το συγκεκριμένο σχήμα ήθελε να εξασφαλίσει ότι κανείς άλλος δεν θα αποκτούσε το δικαίωμα να έχει δίκτυο καταστημάτων με παιχνιδομηχανές VLTs (τα γνωστά «φρουτάκια»).
Ωστόσο, όλη αυτή η διαδικασία, που ήρθε σε συνέχεια των προβλημάτων που δημιούργησε η μετεγκατάσταση στο Μαρκόπουλο, οδήγησε ούτως ή άλλως σε μια υποβάθμιση του Ιπποδρόμου, ενός χώρου που προσέφερε εργασία σε αρκετούς ανθρώπους (από τους αναβάτες έως τους εργαζομένους στα ιπποφορβεία και τους στάβλους) και που μέσω του ιπποδρομιακού στοιχήματος συνείσφερε στα δημόσια έσοδα.
Τα χρόνια που πέρασαν μετά την ιδιωτικοποίηση του Ιπποδρόμου έδειξαν ότι η διοίκηση της ΟΠΑΠ ΑΕ και της Ιπποδρομίες ΑΕ και τα στελέχη της, όπως ο κ. Σπ. Φωκάς, στενός συνεργάτης του κ. Μελισσανίδη, δεν κατάφεραν να κάνουν πράξη το όραμα ανάπτυξης του Ιπποδρόμου που είχαν επαγγελθεί.
Ακόμη περισσότερο, όλο το προηγούμενο διάστημα αυτό με το οποίο ασχολήθηκε η διοίκηση της ΟΠΑΠ ΑΕ και της Ιπποδρομίες ΑΕ ήταν σε μεγάλο βαθμό να πιέζει την κυβέρνηση Τσίπρα για νομοθετικές παρεμβάσεις που θα έκαναν τη σύμβαση και την όλη διαχείριση της παραχώρησης ακόμη πιο συμφέρουσα.
Όταν ο ελεγχόμενος είναι ελεγκτής
Μια μεγάλη αλλαγή ήρθε τον Μάρτιο του 2019, όταν ψηφίστηκε στη Βουλή ο νόμος για την Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού, που περιλάμβανε και αλλαγές σε σχέση με τον Ιππόδρομο.
Μία από τις αλλαγές που περιλάμβανε το νομοσχέδιο ήταν αυτές που αφορούσαν τη Φίλιππο Ένωση Ελλάδας, ένα ΝΠΔΔ στο οποίο συμμετείχαν οι ιδιοκτήτες αλόγων που συμμετέχουν στους αγώνες αλλά και εκπρόσωποι του δημοσίου και η οποία είχε παραδοσιακά την ευθύνη να διοργανώνονται οι αγώνες, να τηρούνται οι κανονισμοί και να γίνεται το doping control.
Ο νέος νόμος έφερε σημαντικές αλλαγές. Αφενός, όρισε ότι πλέον ως τακτικά μέλη της ΦΕΕ ορίζονται «με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους, με επιστημονική κατάρτιση ή επαγγελματική εμπειρία ικανή να συμβάλει θετικά στην επίτευξη των σκοπών της». Αφετέρου άλλαξε τη σύνθεση του ΔΣ. Πλέον τέσσερα μέλη διορίζονται στο 11μελές ΔΣ από τον παραχωρησιούχο (δηλαδή την Ιπποδρομίες ΑΕ), κάτι που σημαίνει ότι έχει τη δυνατότητα να μπλοκάρει (και αντίστοιχα να επιβάλλει) τις κρίσιμες αποφάσεις που λαμβάνονται με πλειοψηφία 2/3, όπως είναι για παράδειγμα η κατάρτιση και τροποποίηση του Κώδικα Ιπποδρομιών που ρυθμίζει το κανονιστικό πλαίσιο διεξαγωγής ιπποδρομιών στην Ελλάδα: «τη διαδικασία και τους τεχνικούς κανόνες διεξαγωγής των ιπποδρομιών, τον αριθμό, τις θέσεις και τα καθήκοντα των τεχνικών επιτετραμμένων, καθώς και τα κριτήρια και τη διαδικασία επιλογής και ανάθεσης καθηκόντων αυτών, τη διαδικασία υποβολής ενστάσεων, τα επιμέρους καθήκοντα και τις εξουσίες των Ελλανοδικών και της Επιτροπής Ιπποδρομιών, τη διαδικασία χορήγησης της ιδιότητας του ιδιοκτήτη δρομώνων ίππων και την απόδοση διακριτικών χρωμάτων ιδιοκτησίας, τις προϋποθέσεις απόκτησης ή απώλειας της ιδιότητας προπονητή και αναβάτη δρομώνων ίππων, τις πειθαρχικές κυρώσεις σε βάρος των εμπλεκομένων στη διεξαγωγή των ιπποδρομιών, τα αρμόδια όργανα και τη διαδικασία επιβολής και εκτέλεσης των πειθαρχικών κυρώσεων, τη διαδικασία ελέγχων αντι-ντόπινγκ».
Η απόφαση αυτή διαμορφώνει μια πρωτοφανή συνθήκη όπου ο ελεγχόμενος (εν προκειμένω ο οργανωτής των ιπποδρομιών), θα αποτελεί και τον ελεγκτή, αφού θα μπορεί να ελέγξει τις αποφάσεις του ΔΣ της ΦΕΕ, του φορέα που έχει την ευθύνη της τήρησης των κανονισμών.
Το θέμα θα θίξει κατά τη διάρκεια της συζήτησης του σχετικού νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής και η βουλευτής της ΝΔ κ. Ντόρα Μπακογιάννη: «δεν υπάρχει πιο φωτογραφική διάταξη. Και θέλω όλοι εσείς που θα την ψηφίσετε να το ξέρετε ότι είναι φωτογραφική η διάταξη. Δεν υπάρχει σε κανένα μέρος του κόσμου ελέγχων και ελεγχόμενος να είναι ο ίδιος. Έχει δοθεί αυτή τη στιγμή η δυνατότητα στον ΟΠΑΠ να έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει στο “ΣΤΟΙΧΗΜΑ”, να οργανώνει το στοίχημα του ιπποδρόμου και αυτό το πράγμα να επιτρέπεται σε αυτή τη χώρα. Δεν υπάρχει αυτό, κύριε Υπουργέ. Κάνετε τεράστιο λάθος. Και κάνετε έγκλημα. Επί τρία χρόνια έχουν σταματήσει οι ιπποδρομίες.
Τρεις χιλιάδες οικογένειες -σας το είπε και νωρίτερα ο συνάδελφος- δεν έχουν τη δυνατότητα να φάνε το ψωμί τους, διότι κάποιος μπλοκάρει μονίμως τις ιπποδρομίες. Και έρχεστε τώρα να κάνετε μία ρύθμιση, η οποία είναι 100% φωτογραφική, η οποία δίνει σε έναν άνθρωπο, δηλαδή, σε έναν οργανισμό που έχει υπογράψει σύμβαση με το ελληνικό κράτος δυνατότητες τις οποίες η σύμβαση δεν του έδινε διά ενός νομοσχεδίου.»
Αντίστοιχα, οξεία κριτική είχε διατυπώσει και ο βουλευτής της ΝΔ Μάκης Βορίδης που είχε υπογραμμίσει ότι: «Ελπίζω ότι συνεννοούμαστε πως ρυθμιστής και ρυθμιζόμενος έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα. Για την ακρίβεια ο ρυθμιστής πρέπει να είναι ουδέτερος και να υφίσταται τη ρύθμιση του ρυθµιζοµένου, ο οποίος εκπροσωπεί ιδιωτικά συµφέροντα δικά του. Υπάρχει καμιά αντίρρηση σε αυτό το µμοντέλο και σε αυτό το σχέδιο; Προσπαθώ να καταλάβω αν υπάρχει. Γιατί εάν δεν υπάρχει, πρέπει τώρα να εξηγήσετε πώς παρεµβαίνετε στη «Φίλιππο Ένωση», ώστε σε μείζονα ζητήματα, έτσι όπως διαμορφώνετε πια τη λειτουργία της, να µην μπορεί να πάρει απόφαση χωρίς τη συνδρομή του ρυθµιζοµένου, του παραχωρησιούχου, για σειρά κεντρικών θεµάτων. Αυτό είναι πρωτοφανές».
Το αποτέλεσμα της εφαρμογής αυτού του νόμου ήταν ότι καταργήθηκε, με βάση την πρόβλεψη του νόμου, το εκλεγμένο ΔΣ του εποπτεύοντος την ιπποδρομιακή δραστηριότητα κρατικού φορέα (του ΝΠΔΔ Φίλιππος Ένωση Ελλάδος) το οποίο αντικαταστάθηκε από άλλο Διοικητικό Συμβούλιο με ΓΓ αυτή την φορά τον Επιχειρησιακό Διευθυντή (COO) της Ιπποδρομίες ΑΕ. Ως αποτέλεσμα, οι ιπποδρομιακοί αγώνες, το ιπποδρομιακό στοίχημα και ο δημόσιος έλεγχος επί των αγώνων και του στοιχήματος (μέσω της Φιλίππου Ένωσης Ελλάδος) συμπίπτουν σχεδόν απόλυτα σε ένα σχήμα με πολύ μεγάλη συμμετοχή εκπροσώπων, υπαλλήλων ή προσώπων συνδεόμενων με την ΟΠΑΠ ΑΕ.
Όταν κυρώνουμε συμβάσεις και μετά τις παραβιάζουμε
Για να κατανοήσουμε το πρόβλημα που υπάρχει με τις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της Φιλίππου Ένωσης Ελλάδας και του Ιπποδρόμου, αρκεί να δούμε το πώς παραβιάζει μια σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης την οποία μόλις πρόσφατα η ίδια η χώρα μας κύρωσε.
Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο του 2019 κυρώθηκε από τη χώρα μας, με σημαντική καθυστέρηση η «Σύμβαση Μagglingen / Macolin σχετικά με την χειραγώγηση των αθλητικών Αγώνων». Μεγάλο μέρος των περιορισμών που προβλέπει αφορούν την πρόληψη σύγκρουσης συμφερόντων, ειδικά σε σχέση με αγώνες που περιλαμβάνουν στοιχηματισμό. Σχηματικά, η βασική αρχή της σύμβασης είναι ο διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτούς που διεξάγουν το στοίχημα, αυτούς που στοιχηματίζουν και αυτούς που οργανώνουν το άθλημα και συμμετέχουν σε αυτό. Στην περίπτωση του Ιπποδρόμου, όμως, ουσιαστικά συγχέονται οι ρόλοι του οργανωτή του αθλήματος, του ελεγκτή του αθλήματος και του διοργανωτή του στοιχήματος.
Η ευνοϊκή μεταχείριση συνεχίστηκε
Όμως, η ευνοϊκή μεταχείριση της Ιπποδρομίες ΑΕ και της ΟΠΑΠ ΑΕ συνεχίστηκε. Στο νομοσχέδιο για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων, που ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2019 (Ν. 4608/2019) υπήρξε τροπολογία που όριζε την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης που είχε υπογραφεί ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την Ιπποδρομίες ΑΕ στις 24 Απριλίου 2015 και η οποία αφορούσε την παραχώρηση του αποκλειστικού δικαιώματος διοργάνωσης και διεξαγωγής αμοιβαίου στοιχήματος επί ιπποδρομιών στην Ελλάδα για περίοδο 20 ετών.
Ειδικότερα με τα άρθρα 48 και 49 του 4608/2019 έγιναν σημαντικές τροποποιήσεις της σύμβασης. Με το άρθρο 48 επεκτάθηκαν οι δυνατότητες του παραχωρησιούχου να προχωράει σε κατασκευή εγκαταστάσεων και κυρίως έδωσε τη δυνατότητα στον παραχωρησιούχο να μπορεί να μεταβιβάζει στη μητρική του εταιρεία το σύνολο ή μέρος του μετοχικού κεφαλαίου: «Το Επικεφαλής Μέλος του Παραχωρησιούχου μπορεί, καθ’ όλη τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης, να μεταβιβάσει ή να διαθέσει καθ’ οποιονδήποτε τρόπο (ενδεικτικά, μέσω μεταβίβασης μετοχών ή εταιρικού μετασχηματισμού) το σύνολο ή μέρος της συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο του Παραχωρησιούχου προς τη Μητρική Εταιρεία του Επικεφαλής Μέλους του Παραχωρησιούχου ή σε άλλη, συνδεδεμένη με αυτή, εταιρεία».
Αυτό το άρθρο ουσιαστικά αποτελεί μια φωτογραφική ρύθμιση που επιτρέπει στην Ιπποδρομίες ΑΕ να μεταβιβάσει το σύνολο των μετοχών της στη μητρική ΟΠΑΠ ΑΕ και να συγχωνευτεί μαζί της. Αυτό είναι μια ρητή επιδίωξη της ΟΠΑΠ ΑΕ γιατί χρειάζεται… τις ζημιές της Ιπποδρομίες ΑΕ. Εάν οι ζημιές της Ιπποδρομίες θεωρηθούν συμψηφιστούν με τα κέρδη της ΟΠΑΠ ΑΕ, η εταιρεία θα έχει πολύ σημαντικά φορολογικά οφέλη.
Ο προβληματικός χαρακτήρας της ρύθμισης είναι προφανής: το δημόσιο προχώρησε στην ιδιωτικοποίηση των φορέων του κρατικού τζόγου, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι θα μπορούσε να συνεχίσει να έχει έσοδα μέσω της φορολογίας. Όλοι αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει να έρχεται το δημόσιο και να δίνει με νόμο δυνατότητα να μειωθούν τα ίδια του τα έσοδα.
Με το άρθρο 49 δόθηκε η δυνατότητα να μπορεί να αναπροσαρμοστεί το τίμημα του βασικού μισθώματος, δηλαδή το ετήσιο ενοίκιο που καταβάλλει η Ιπποδρομίες ΑΕ στο ελληνικό δημόσιο. Πάγια επιδίωξη της Ιπποδρομίες ΑΕ και της ΟΠΑΠ ΑΕ είναι να μειωθεί το τίμημα που το θεωρούν πολύ υψηλό, ενώ του δόθηκε η δυνατότητα να συμψηφίζει δαπάνες συντήρησης και βελτίωσης με το μίσθωμα. Μάλιστα, στις 23/07/2019 υπογράφηκε ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την εταιρεία «Συμφωνητικό Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης για τη χορήγηση αποκλειστικού δικαιώματος οργάνωσης και διεξαγωγής αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος στην Ελλάδα για περίοδο είκοσι ετών», που έχει κατατεθεί προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Όμως, με τη δυνατότητα αυτή παραβιάζεται μια βασική και εύλογη πρόβλεψη του αρχικού νόμου και της αρχικής σύμβασης που ήταν ότι το μίσθωμα παραμένει ανεπηρέαστο στη διάρκεια της συμβατικής μίσθωσης του ακινήτου.
Και εδώ είχαμε να κάνουμε με μια ιδιαίτερα προβληματική ρύθμιση. Η βασική επιχειρηματολογία υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων ήταν ότι με αυτό τον τρόπο το δημόσιο απαλλάσσεται από το κόστος λειτουργίας αυτών των επιχειρήσεων και ταυτόχρονα υπάρχει οικονομικό όφελος για τα δημόσια οικονομικά από το τίμημα της πώλησης ενός περιουσιακού στοιχείου ή της παραχώρησης ενός δικαιώματος. Όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση το ίδιο το δημόσιο έδωσε τη δυνατότητα να μειωθούν τα όποια οφέλη του!
Στη συζήτηση της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή στις 16 Απριλίου 2019 είχε υπάρξει οξύτατη κριτική από την αντιπολίτευση. Ο βουλευτής της ΝΔ Μάκης Βορίδης είχε μιλήσει για «σκανδαλώδη τροπολογία», ενώ περιέγραψε με τον ακόλουθο τρόπο το πιθανό όφελος για τον παραχωρησιούχο: «Ξέρετε τι λέει η πιάτσα για το μίσθωμα; Από τα 2.200.000 ευρώ θα πάει στις 200.000 ευρώ. Ξέρετε πόση είναι η απώλεια του δημοσίου από αυτό; Είναι 30 εκατομμύρια στη διεξαγωγή του χρόνου της συµβάσεως. Τι άλλο ήρθε και µας είπε ο κ. Τσακαλώτος εδώ, άνετος, ωραίος και χαλαρός, κάνοντας και έξυπνη κριτική για το αν είναι καλά τα οικονοµικά µου ή όχι; Δέχοµαι, λέει, επίσης, τη δυνατότητα της συγχωνεύσεως της εταιρείας «Ιπποδροµίες Α.Ε.» µε τον ΟΠΑΠ. Γιατί το δέχεται αυτό και γιατί το ζητούν; Διότι οι «Ιπποδροµίες Α.Ε.» έχασαν 30 µε 40 εκατοµµύρια, έχουν ζηµίες, θα µεταφέρουν τις ζηµίες στον κερδοφόρο ΟΠΑΠ, οπότε θα γλιτώσουν το 25% του φόρου. Άλλα 10 εκατοµµύρια απώλεια για το δηµόσιο. Πόσα είπα; Τα 30 εκατοµµύρια συν 10 εκατοµµύρια µας κάνουν 40 εκατοµµύρια».
Από τη μεριά του ο βουλευτής τη ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης περιέγραψε με τον ακόλουθο τρόπο τον ευνοϊκό χαρακτήρα της ρύθμισης: «Άρα, του κάνετε –πρόσεξε– πόσα δώρα. Δώρο ένα: Παραιτείται το δηµόσιο από το δικαίωµά του να πάει στα δικαστήρια και να πάρει όλο το ποσό. Δώρο δύο: Του λένε να συµψηφίζει και άρα να κερδίσει όλες τις ζηµίες µε το να µην πληρώσει φόρο στο ελληνικό δηµόσιο. Δώρο τρία: Προστίθεται παράγραφος που ότι τώρα µπορεί να συµψηφίζει και τα έργα που κάνει στον ιππόδροµο και να τα βγάζει από το τίµηµα. Δηλαδή, προσέξτε, θα φτιάχνει έναν τοίχο, θα πηγαίνει ένα τιµολόγιο και τον τοίχο που θα βάφει θα τον πληρώνει ο Έλληνας φορολογούµενος, όχι ο επενδυτής».
Μάλιστα ο κ. Γεωργιάδης είχε υποστηρίξει ότι «επειδή είστε πράγµατι διάτρητοι και ανοιχτοί και Πετσίτηδες και από όλα, δεν θέλω κανένας από σας να έχει την ψευδαίσθηση ότι οτιδήποτε από όλα αυτά τα σκανδαλώδη και ερεβώδη που κάνετε διαλανθάνει της προσοχής µας. Τα παρακολουθούµε όλα και όποιος βάζει υπογραφή σε τέτοια θα πάει φυλακή, για να είµαστε συνεννοηµένοι. Αυτό είναι καραµπινάτη απιστία κατά του ελληνικού δηµοσίου και τα υπόλοιπα είναι ερευνητέα.»
Η εταιρεία είναι χαρούμενη αλλά τα προβλήματα και τα ερωτήματα παραμένουν
Η εταιρεία δεν έκρυψε τη χαρά της για αυτές τις νομοθετικές παρεμβάσεις. Στην ετήσια έκθεση της εταιρείας Ιπποδρομίες ΑΕ για το έτος 2018 αναφέρεται σχετικά με τις νομοθετικές παρεμβάσεις: «Οι ρυθμίσεις αυτές, σε συνδυασμό με την σχετική μεταρρύθμιση του πλαισίου λειτουργίας της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδος (ΦΕΕ), επιλύουν χρόνια ζητήματα και δημιουργούν ένα νέο, πιο βιώσιμο, περιβάλλον για την ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΕΣ Α.Ε.. Επιπλέον σε αυτό το πλαίσιο, δίνεται στον Παραχωρησιούχο η δυνατότητα να προβεί σε αναδιάρθρωση και σε συγχώνευση, είτε με την Μητρική εταιρεία είτε με οποιαδήποτε συγγενή εταιρεία, με σκοπό την επίτευξη λειτουργικών και άλλων συνεργιών».
Σε αυτό το πλαίσιο προωθήθηκε και η συγχώνευση της Ιπποδρομίες ΑΕ με την ΟΠΑΠ ΑΕ. Στις 08.11.2019, η ΟΠΑΠ INVESTMENT LTD συμφώνησε στην πώληση όλων των μετοχών που κατείχε στην ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΕΣ Α.Ε., συγκεκριμένα 3.233.346 κοινές ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας € 10 η καθεμία, στην ΟΠΑΠ Α.Ε. έναντι € 3,22 ανά μετοχή, δηλαδή συνολικά € 10.411 χιλ. Στις 11.11.2019, τα Διοικητικά Συμβούλια της ΟΠΑΠ Α.Ε. και της ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΕΣ A.E. αποφάσισαν την έναρξη των διαδικασιών συγχώνευσης της Εταιρείας με την προαναφερθείσα 100% θυγατρική της, μέσω απορρόφησης από την ΟΠΑΠ Α.Ε., σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 έως 21 και 30 έως 38 του Ν. 4601/2019, σε συνδυασμό με το άρθρο 54 του Ν. 4172/2013. Το σχέδιο συμφωνίας συγχώνευσης εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 12.11.2019 και υποβλήθηκε στις αρμόδιες αρχές για έγκριση στις 15.11.2019, η οποία εξακολουθεί να εκκρεμεί.
Την ίδια ώρα ο Ιππόδρομος εξακολουθεί να απέχει πολύ από την κατάσταση που είχε. Μικρή σχετικά συμμετοχή, αποχώρηση ανθρώπων που για χρόνια είχαν επενδύσεις στους ιπποδρομιακούς αγώνες και ερωτηματικά σε σχέση με τις διαδικασίες τήρησης των κανόνων.
Τι σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση;
Ωστόσο, δεν μπορούμε παρά να υπογραμμίσουμε ότι παρότι έχει περάσει αρκετός καιρός από την κυβερνητική αλλαγή, δεν έχουν υπάρξει διορθωτικές ή άλλες παρεμβάσεις ως προς την κατάσταση στον Ιππόδρομο. Δεν έχει υπάρξει κάποια παρέμβαση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδας που έδωσαν καθοριστική επίδραση στον παραχωρησιούχο και διαμορφώνουν συνθήκη σύγκρουσης συμφερόντων και σύμπτωσης ανάμεσα σε ελεγκτή και ελεγχόμενο. Ούτε έγινε κάποια παρέμβαση για να αποτραπεί το ενδεχόμενο μείωσης του μισθώματος. Επιπλέον, είναι ανοιχτό το ερώτημα τι θα γίνει με τη διαδικασία συγχώνευσης της Ιπποδρομίες ΑΕ με την ΟΠΑΠ ΑΕ που έχει δρομολογηθεί και που έχει χαρακτηριστεί ως ένα ιδιότυπο colpo grosso που θα επιτρέψει στην εταιρεία να συμψηφίσει κέρδη και ζημιές μειώνοντας σημαντικά το φορολογικό της βάρος.
Το in.gr απευθύνθηκε στα στελέχη της ΝΔ που είχαν τοποθετηθεί κατά αυτών των μεθοδεύσεων για να δει τη γνώμη του για το τι πρέπει να γίνει με την κατάσταση στον ΟΠΑΠ.
Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μάκης Βορίδης μας δήλωσε ότι «Θα πρέπει να νομοθετηθεί η επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς σε ό,τι αφορά στην σύνθεση της Φιλίππου Ενώσεως ώστε να μπορεί να επιτελέσει με ακέραιο τρόπο τον ρυθμιστικό της ρόλο και ταυτόχρονα να υπάρξει ρύθμιση ώστε να διασφαλίζεται ένας ελάχιστος αριθμός ιπποδρομιών που θα εγγυάται την ανάπτυξη των ελληνικών ιπποδρομιών. Ως προς τον δεύτερο αυτό στόχο υπάρχουν νομικοί τρόποι ώστε ο Παραχωρησιούχος να δεσμευτεί σε αυτήν την κατεύθυνση».
Η βουλευτής της ΝΔ κ. Ντόρα Μπακογιάννη μας δήλωσε: «Η δήλωση μου ισχύει στο ακέραιο. Θα πρέπει να αποκατασταθεί η ορθή λειτουργία και να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα εχέγγυα αξιοπιστίας των ιπποδρομιακών αγώνων και του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Δεν υπάρχουν εχέγγυα αξιοπιστίας όταν διοργανωτής αγώνων και διοργανωτής στοιχήματος είναι φορέας ιδίων συμφερόντων. Πρέπει επίσης να αποκατασταθεί η κανονικότητα στην σύνθεση και λειτουργία της κρατικής Αρχής ελέγχου των ιπποδρομιών ( ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΑΔΟΣ). Η Αρχή αυτή ελέγχεται πλέον από τον ίδιο τον ελεγχόμενο φορέα διοργάνωσης των ιπποδρομιών σε εφαρμογή των σχετικών σκανδαλωδών ρυθμίσεων του αθλητικού νόμου του ΣΥΡΙΖΑ όπως είχαμε αποκαλύψει και καταγγείλει στην Βουλή ως αξιωματική αντιπολίτευση»
Τέλος, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης μας δήλωσε «Ό,τι είχα πει τότε ισχύει στο ακέραιο, αλλά υπάρχουν νομικές δεσμεύσεις από το παρελθόν».