Αυξάνεται χρόνο με το χρόνο η διείσδυση των απομιμήσεων – προϊόντων μαϊμού στο καλάθι των καταναλωτών. Η συρρίκνωση των εισοδημάτων εξαιτίας της οικονομικής κρίσης τόσο στην Ελλάδα όσο και πανευρωπαϊκά δημιούργησε τις συνθήκες εκείνες ώστε αρκετοί καταναλωτές να στραφούν σε αυτά τα προϊόντα αναζητώντας να καλύψουν τις ανάγκες τους αλλά και να εξασφαλίσουν μια ψεύτικη πολυτέλεια σε απομιμήσεις προϊόντων διάσημων οίκων. Παράλληλα η αυξανόμενη ζήτηση οδήγησε στο να αναπτυχτούν ακόμα περισσότερο δίκτυα διακίνησης αυτών των προϊόντων , τα οποία εκμεταλλευόμενα τις συνθήκες στερούν έσοδα από τις επιχειρήσεις που παράγουν τα πρωτότυπα προϊόντα αλλά και από τα δημόσια ταμεία καθώς κυκλοφορούν τα προϊόντα αυτά χωρίς παραστατικά και δεν αποδίδουν τους αναλογούντες φόρους. Στην Ελλάδα οι συνολικές απώλειες μονό από τέσσερις κλάδους ( καλλυντικά, φάρμακα, ποτά και παιχνίδια) εκτιμάται στα 552 εκατ. ευρώ το χρόνο. Μόνο στον τομέα των καλλυντικών και των προϊόντων ατομικής περιποίησης η απώλεια εσόδων από πωλήσεις στην Ελλάδα ανέρχεται σε 319 εκατομμύρια ευρώ , καταγράφοντας αύξηση ύψους 85 εκατομμυρίων ευρώ σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) το 2019 . Στα φάρμακα η απώλεια από μαϊμού προϊόντα υπολογίζεται στα 175 εκατ. ευρώ, στα κρασιά και τα αλκοολούχα στα 49 εκατ. ευρώ και στα παιχνίδια στα 9 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), η οικονομική και κοινωνική ζημία που προκαλείται στερεί έσοδα από τις κυβερνήσεις και ενδέχεται να υποστηρίζει σοβαρά εγκλήματα όπως η παράνομη διακίνηση ναρκωτικών και η νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Η έκθεση εκτιμά ότι η παρουσία προϊόντων παραποίησης στην αγορά συνεπάγεται για τις κυβερνήσεις των κρατών μελών της ΕΕ απώλεια εσόδων λόγω μείωσης των εσόδων από την άμεση και την έμμεση φορολογία, καθώς και από τη μη καταβολή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης από τους παράνομους κατασκευαστές, η οποία ανέρχεται σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως συνολικά. Επιπλέον, το EUIPO εκτιμά ότι κάθε χρόνο σημειώνονται στην ΕΕ απώλειες πωλήσεων ύψους 19 δισεκατομμυρίων ευρώ στον τομέα καλλυντικών και των προϊόντων ατομικής περιποίησης, στον τομέα των οίνων και των οινοπνευματωδών ποτών, στον φαρμακευτικό τομέα και στον τομέα των παιχνιδιών
Είναι ενδεικτικό ότι η αξία των απωλειών σε πωλήσεις στον τομέα των καλλυντικών και των προϊόντων ατομικής περιποίησης σημείωσε αύξηση άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ΕΕ σε σύγκριση με την προηγούμενη σχετική ανάλυση που δημοσίευσε το EUIPO το 2019, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ όλων των υπό εξέταση τομέων. Σχεδόν το 14,1 % των πωλήσεων του τομέα των καλλυντικών και των προϊόντων ατομικής περιποίησης (9,6 δισεκατομμύρια ευρώ) χάνεται σε ετήσια βάση σε ολόκληρη την ΕΕ λόγω της παρουσίας των προϊόντων παραποίησης. Ταυτόχρονα με βάση την ανάλυση του EUIPO, το 97% των προϊόντων αυτών εκτιμάται ότι ενέχουν σοβαρό κίνδυνο για τους καταναλωτές καθώς δεν ελέγχονται για την ασφάλεια τους . Τα περισσότερα από τα εν λόγω προϊόντα απευθύνονταν σε παιδιά και ήταν είτε παιχνίδια είτε είδη παιδικής φροντίδας είτε παιδικά ρούχα.