Κρατικό «σωσίβιο» έρχεται λίαν συντόμως για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με την κυβέρνηση να ανακοινώνει, επίσης, το επόμενο διάστημα το σχέδιο αναδιάρθρωσης της επιχείρησης, που πήγε πίσω λόγω της κρίσης, χωρίς μάλιστα να αποκλείονται ρυθμίσεις για το προσωπικό. Στόχος, όπως αναφέρουν από τα αρμόδια υπουργεία, είναι να παραμείνει η εταιρεία ανταγωνιστική και να μπορέσει να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες, γεγονός που προϋποθέτει παρεμβάσεις σε λειτουργικό και ταμειακό επίπεδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πιθανότατα μέχρι τις αρχές Ιουλίου, θα έχει καταρτιστεί το σχέδιο τόνωσης των ΕΛΤΑ, τα οποία ναι μεν παρουσίαζαν πρόβλημα και προ πανδημίας, όμως, αποδεδειγμένα, έχουν έρθει αντιμέτωπα με τις συνέπειες της επιδημικής κρίσης. Οι νέες «τρύπες» εκατομμυρίων έχουν βάλει στο τραπέζι των κυβερνητικών συσκέψεων σενάρια στήριξης, με πηγές να αναφέρουν πως σχεδιάζεται απόφαση για κρατική ενίσχυση, δηλαδή ένεση ρευστότητας, μετά και τη χαλάρωση των μέτρων που έχει αποφασίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λόγω του κορωνοϊού. Την όποια κατάσταση θα αποτιμήσουν οι εν εξελίξει έλεγχοι και η τελική απόφαση θα πρέπει να ληφθεί έπειτα από συμφωνία με την ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.
Οι εκτιμήσεις δείχνουν πως το επιπρόσθετο κόστος που επέφερε η κρίση στα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι περί τα 35 εκατ. ευρώ. Επιπροσθέτως, με την καθυστέρηση της εφαρμογής του σχεδίου εξυγίανσης, επανέρχεται ο κίνδυνος έλλειψης ρευστότητας, παρά την προκαταβολή των 15 εκατ. ευρώ που έλαβε η εταιρεία για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας για το έτος 2020. Σημειώνεται πως το 2019 οι ζημιές των ΕΛΤΑ έφτασαν τα 30 εκατ. ευρώ, ενώ τα συσσωρευμένα αρνητικά αποτελέσματα αγγίζουν τα 115 εκατ. ευρώ. Σημαντική είναι η εξασφάλιση αποζημίωσης ύψους 200 εκατ. ευρώ για την παροχή καθολικής υπηρεσίας κατά την περίοδο 2013-2020, ενώ ο αριθμός προσωπικού στα ΕΛΤΑ ανερχόταν σε σχεδόν 7.500 υπαλλήλους, από τους οποίους 5.500 άτομα αντιστοιχούν σε μόνιμο προσωπικό.