Με τα μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ( και σκούτερ – ποδηλάτων) να είναι προ των πυλών και τις αντιπροσωπείες να ετοιμάζουν τις ηλεκτροκίνητες προτάσεις τους με το επιπλέον κρατικό όφελος ( έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την εγκατάσταση φορτιστή και 1.000 ευρώ με την απόσυρση παλαιού ΙΧ), οι αρμόδιοι της αγοράς αυτοκινήτου επισημαίνουν ότι, η κίνηση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα, που θα τονώσει την ανεμική παρουσία των ηλεκτρικών οχημάτων στην χώρα μας ( πέρσι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών «έπιασαν» το 0.4%, ήτοι 200 αυτοκίνητα από τα 100.000 ΙΧ που πρωτοκυκλόφησαν συνολικά στην Ελλάδα).
Τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν πλέον, υπερκεράσει τα μειονεκτήματα που αποτελούσαν και το αγκάθι στην προσέλκυση νέων αγοραστών, ενώ, εξίσου σημαντικό, ότι, έως τα τέλη του 2020, αναμένονται ακόμη περισσότερες ( και φθηνότερες) προτάσεις που θα εμπλουτίσουν τις επιλογές των υποψήφιων αγοραστών.
Αυτονομία: Η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων, που πριν από μια πενταετία αποτελούσε και το μεγαλύτερο μειονέκτημα τους, τείνει να εξαλείφθεί. Πλέον, τα νέας γενιάς ηλεκτρικά μοντέλα προσφέρουν μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρίες, που αν υπολογίσουμε ότι ο μέσος όρος των καθημερινών χιλιομέτρων ενός ευρωπαίου οδηγού είναι τα 70 -80 χιλιόμετρα, τότε, η αυτονομία των 200 – 300 χιλιομέτρων ( που προσφέρουν τα περισσότερα ηλεκτρικά ΙΧ) μετά από μια πλήρη φόρτιση, υπερκαλύπτει τις ανάγκες του μέσου χρήστη για αστική – υπεραστική χρήση. Στην χώρα μας αναμένονται και εκδόσεις με πιο ισχυρές μπαταρίες που αυξάνουν την αυτονομία στα 400 -500 χλμ!
Λανσαρίσματα: Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην χώρα μας αναμένεται να προσφέρει ακόμη περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, σε όλες τις κατηγορίες. Έως τα τέλη του 2020 ή και τις αρχές του 2021 η συγκεκριμένη αγορά θα εμπλουτιστεί με νέα, ηλεκτρικά μοντέλα τόσο στην μικρή – μικρομεσαία κατηγορία, όσο και στην δημοφιλή των SUV. Σήμερα, το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο είναι το Skoda Citigo που μετά το κρατικό μπόνους η τιμή του διαμορφώνεται κάτω από τις 19.000 ευρώ. Στη μικρή κατηγορία εντάσσονται τα ηλεκτρικά Peugeot e208 και το Opel e – Corsa που κοστίζουν μετά την κρατική επιδότηση 25 – 26 χιλιάδες ευρώ ( όφελος περίπου 4.500 ευρώ), ενώ, αναμένονται και άλλα μοντέλα από όλους τους κατασκευαστές.
Φόρτιση – ταχυφορτιστές: H φόρτιση των ηλεκτρικών μοντέλων διαρκεί από 6-8 ώρες σε πρίζα οικιακής παροχής, ενώ, μειώνεται ραγδαία στα 30 – 60 λεπτά αν επιλεχθεί ένας δημόσιος ταχυφορτιστής. Εδώ, είναι και το μεγάλο μειονέκτημα, που σήμερα, κυρίως στις αυτοκινητοδρόμους αλλά και στα μεγάλα αστικά κέντρα, η έλλειψη σταθμών εξυπηρέτησης ταχυφορτιστών είναι υπαρκτός. Στόχος, να λυθεί άμεσα στο εγγύς μέλλον και σταδιακά το πρόβλημα της φόρτισης με την ταχεία εγκατάσταση μονάδων φόρτισης στους σταθμούς εξυπηρέτησης των εθνικών δρόμων, στα πιο κεντρικά σημεία των πόλεων, σε πάρκινγκ, σούπερ μάρκετ, εμπορικά κέντρα. Σήμερα, στην χώρα μας, υπάρχουν κάτι παραπάνω από 100 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που με βάση τον όγκο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καλύπτονται, ενώ, αναμένεται να τριπλασιαστούν στα μέσα του 2021.
Μικρό κόστος: Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν «εκμηδενίσει» το κόστος χρήσης. Υπολογίζεται ότι, ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί 3 -4 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα ( που μειώνεται ακόμη περισσότερο με τη χρήση νυχτερινού ρεύματος), την στιγμή που ένα συμβατικό 1.200 – 1400 κ.εκ. μοντέλο βενζίνης είναι στα 8- 10 ευρώ/100χλμ ( και το ντίζελ 6-7 ευρώ/100χλμ). Ο πιο κοντινός ανταγωνιστής είναι τα μοντέλα φυσικού αερίου. Εξίσου, σημαντικό, ότι όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο και δεν χρεώνονται για τη στάθμευση για δύο χρόνια.