Στην ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή φαίνεται πως οι περισσότερες αναφορές έγιναν για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και τα καταναλωτικά αγαθά. Ακολουθούν οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και η ενέργεια και ύδρευση. Αυξημένα είναι τα παράπονα και για τις ηλεκτρονικές αγορές.
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαγορίτη, τα αιτήματα μεσολάβησης προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή έχουν τριπλασιαστεί την τελευταία περίοδο και αφορούν ζητήματα καθημερινότητας που σχετίζονται με ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ηλεκτρονικό και λιανικό εμπόριο.
Για το ηλεκτρονικό εμπόριο και μόνο, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα από το 2019 έως και το πρώτο τετράμηνο του 2020, καθώς έγιναν πολλά παράπονα για αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα όπου έγινε προπληρωμή, αλλά τα προϊόντα δεν παραδόθηκαν ποτέ, ενώ τα ίδια τα μαγαζιά έκλεισαν.
Για να μην πέφτουν θύματα απάτης οι καταναλωτές, ο κ. Ζαγορίτης συνιστά έρευνα πριν από κάθε αγορά, αποφυγή υπερβολικών προσφορών και πληρωμή με αντικαταβολή.
Μίλησε ακόμα για τις εισπρακτικές εταιρείες και την αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου στο να βάζει κυρώσεις σε όσους παραβιάζουν τη νομοθεσία.
«Δυστυχώς είναι πολλοί αυτοί που ενοχλούνται. Υπάρχουν στρατηγικοί κακοπληρωτές, αλλά δεν είναι οι περισσότεροι αυτοί», είπε ο κ. Ζαγορίτης και πρόσθεσε πως «αντιμετωπίζονται με το κατά το δυνατόν αποτελεσματικότερο τρόπο».