Προβλήματα εντοπίστηκαν στην υποβολή αιτήσεων για την επιστρεπτέα προκαταβολή από προχθές το βράδυ που άνοιξε η πλατφόρμα MyBusinessSupport της ΑΑΔΕ.
Χιλιάδες επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες ανακάλυψαν ότι δεν εμφανίζονται ως δικαιούχοι, παρότι είχαν υποβάλει δήλωση Εσόδων στα τέλη Ιουνίου, επειδή δεν υπέβαλαν επιπλέον και την ειδική Αίτηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ έχουν λάβει γνώση του προβλήματος και εξετάζουν το ζήτημα. Στην πραγματικότητα, όμως, πάνω από 20.000 ενδιαφερόμενοι που είχαν μπει και δήλωσαν «τα Έσοδά μου», δεν προχώρησαν στην επιλογή «Εκδήλωση ενδιαφέροντος Επιστρεπτέας Προκαταβολής», για να καταθέσουν αίτηση για την Επιστρεπτέα 2.
Όπως τώρα αποκαλύπτεται, πολλοί (σχεδόν 30.000 ενδιαφερόμενοι, μέχρι που έκλεισε τελικά η διορία αιτήσεων στις 26 Ιουνίου) δεν κατάλαβαν ότι πρώτα έπρεπε να συμπληρώσουν τα ΕΣΟΔΑ και μετά να επιστρέψουν στο αρχικό μενού του MyBusinessSupport, για να μπουν στις ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, ώστε από εκεί να επιλέξουν και μία από τις επτά επιλογές ειδικών αιτήσεων για μέτρα υπέρ των πληγέντων (ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ 2 – ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ».
Το λάθος αυτό συνέβη προφανώς και γιατί πολύς κόσμος -ακόμα και λογιστές όμως- δεν προλαβαίνουν τα τόσα πολλά μέτρα και αλλαγές που εξαγγέλλονται και εν συνεχεία γίνονται στις πλατφόρμες, λόγω κοροναϊού από το υπουργείο Οικονομικών και την ΑΑΔΕ. Μέσα σε 120 μέρες κρίσης, έχουν υλοποιηθεί πάνω από 60 μέτρα και ηλεκτρονικές εφαρμογές (σχεδόν μέρα παρά μέρα), αλλά κάθε ένα από αυτά έχει διαφορετικά κριτήρια, προθεσμίες και διαδικασίες.
Ως εκ τούτου, τα μέτρα είναι μεν πολύ στοχευμένα, αλλά δεν τα προλαβαίνουν πάντα όλοι εκείνοι που τα έχουν ανάγκη. Και γι’ αυτό καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να ανοίξουν ξανά οι πλατφόρμες για αιτήσεις και διορθώσεις, ώστε να μην υπάρξουν άδικοι αποκλεισμοί από ανθρώπινο λάθος.