Αρνητικό ήταν το πρόσημο των ταξινομήσεων καινούριων οχημάτων (επιβατικών, φορτηγών, λεωφορείων και δικύκλων άνω των 50 κ.εκ.) στην χώρα μας το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε, με εμφανή τα αποτελέσματα της υγειονομικής κρίσης στο πεδίο των ποσοστών κάθε επιμέρους κατηγορίας.
Ειδικότερα ταξινομήθηκαν 36.570 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα (έναντι 65.557 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 – μείωση κατά 44,2%), 3.500 καινούργια ελαφρά και βαρέα φορτηγά (2019: 4.239 μονάδες – μείωση κατά 17,4%), 144 καινούργια λεωφορεία (2019: 267 μονάδες – μείωση κατά 46,1%) και 15.552 δίκυκλα άνω των 50 κ.εκ. (2019: 19.080 μονάδες – μείωση κατά 18,5%).
Τα αρνητικά ποσοστά καταδεικνύουν, για τις τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες, ότι το πλήγμα στον τομέα του τουρισμού επηρέασε σημαντικά και τον κλάδο του αυτοκινήτου. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η πτωτική πορεία των ταξινομήσεων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά μετριάζεται από την ικανοποιητική πορεία των πωλήσεων προς ιδιώτες καθώς οι εταιρικές και οι Rent a Car πωλήσεις είναι εξαιρετικά χαμηλές.
Μια ματιά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς καταδεικνύει μεταξύ άλλων τα εξής:
-Σε κάθε 100 καινούρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2020 το 45,2% αφορούσε μοντέλα SUV.
-Αυτή η κατηγορία είναι και η μόνη που κερδίζει σταθερά πωλήσεις κάθε μήνα στη χώρα μας, καθώς εκτός από την αυξανόμενη απήχησή της παγκοσμίως αυξάνονται και τα μοντέλα που διατίθενται στην Ελλάδα.
– Επίσης σε κάθε 100 καινούρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2020, σε ποσοστό 56,7% είχαν κινητήρες βενζίνης και 27,6% πετρελαιοκινητήρες.
-Η μείωση των βενζινοκίνητων σε σχέση με το 2019 οφείλεται στις μειωμένες ταξινομήσεις των μικρότερων -κατηγορίας Α- μοντέλων που χρησιμοποιούν οι εταιρείες ενοικιάσεων.
-Αυτοκίνητα με υβριδικά σύνολα αφορούσαν στο 12,9% της αγοράς το πρώτο εξάμηνο (έναντι 4,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2019), αύξηση η οποία εξηγείται από την υιοθέτηση της mild-hybrid τεχνολογίας από τους περισσότερους κατασκευαστές.
– Ένα σε κάθε 100 αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους το προηγούμενο εξάμηνο ήταν επαναφορτιζόμενο, δηλαδή είτε αμιγώς ηλεκτρικό είτε plug-in υβριδικό ενώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο το φυσικό αέριο.