Ριζικό «λίφτινγκ» με 25 νέους συρμούς, μεγαλύτερο αμαξοστάσιο στο Ελληνικό και αποκατάσταση της κυκλοφορίας σε ολόκληρο το δίκτυο της Αθήνας και του Πειραιά ως το τέλος του χρόνου επιχειρεί το υπουργείο Μεταφορών στο πολύπαθο τραμ 16 χρόνια μετά την επανεμφάνισή του στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Στόχος του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή είναι η αναβάθμιση της καθημερινής λειτουργίας του τραμ, στο πλαίσιο της συνολικής ανάταξης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
«Στρατηγική μας επιλογή είναι να επενδύσουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα στο τραμ. Ιδίως αυτή τη δύσκολη περίοδο είναι σημαντικό να προσφέρουμε στους πολίτες άλλη μια σύγχρονη επιλογή μετακίνησης» τόνισε ο Καραμανλής κατά την προχθεσινή επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού για την παραλαβή των πρώτων δύο νέων συρμών (από τους συνολικά 25).
Τα 25 νέα οχήματα που θα προστεθούν στον στόλο του τραμ σταδιακά ως τα τέλη Μαΐου του 2021 φέρουν την εμπορική ονομασία Citadis του οίκου Alstom και κατασκευάζονται στη Βαρκελώνη. Είναι τελευταίας τεχνολογίας και διαθέτουν εργονομικά καθίσματα, πανοραμικά παράθυρα, βελτιωμένη προσβασιμότητα με διπλές θύρες, μοντέρνο φωτισμό LED, βελτιωμένη απόδοση κλιματισμού, καθώς και χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια και ποδήλατα. Εχουν μήκος 33,3 μέτρα, πλάτος 2,40 μέτρα και μεταφορική ικανότητα-δυνατότητα 214 επιβατών (54 καθήμενων και 160 ορθίων).
Η επέκταση
Η πολυσυζητημένη επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά (νέες γραμμές κ.λπ.) από την πλευρά της Αττικό Μετρό και της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) είναι σχεδόν έτοιμη. Ωστόσο, τη λειτουργία της φρενάρουν τα έργα της Περιφέρειας Αττικής στο Φάληρο, τα οποία κινούνται με χαμηλές ταχύτητες. Για την επίσπευση των έργων αυτών, όπως έγινε χθες γνωστό, η Περιφέρεια ήδη ασκεί πιέσεις προς τον ανάδοχο εργολάβο.
Επίσης, προς λύση οδεύει και το πρόβλημα με το υπό κατάρρευση κτίριο στην οδό Ομηρίδου Σκυλίτση, στην έξοδο του τραμ προς το ΣΕΦ. Πηγές της Αττικό Μετρό αναφέρουν ότι υπάρχει πλέον εγκεκριμένη από το υπουργείο Πολιτισμού μελέτη κατεδάφισης του κτιρίου από τα δύο μέτρα και πάνω και οι σχετικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα. Αυτό θα απελευθερώσει τη γραμμή του τραμ που έχει αποκλειστεί στο συγκεκριμένο σημείο.
Εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, ολόκληρο το τμήμα του τραμ από τον Μπάτη στο Παλαιό Φάληρο μέχρι το ΣΕΦ και τον Πειραιά θα μπορέσει να λειτουργήσει κανονικά μέχρι το τέλος του έτους.