Στις 13 Σεπτεμβρίου 2020, στο Bornholm της Δανίας, στο πλαίσιο του Bornholm Culture Week η ελληνική ομάδα χορού «Creo Dance Company» της Πωλίνας Κρεμαστά παρουσιάζει στο διεθνές χορογραφικό κέντρο BIRCA για πρώτη φορά τη νέα της παράσταση με τίτλο “commun” (το κοινό).
Μια ιδιόμορφη παράσταση τεσσάρων χορευτικών σόλο σε συνύπαρξη. Τέσσερις χορεύτριες και δύο μουσικοί εφορμώντας από έναν κοινό τόπο, διανύουν μια αέναη πορεία προς την προσωπική αφήγηση.
Προσπαθούν να ανακαλύψουν την εμφάνιση του υποκειμενικού στοιχείου ως φορέα του κοινού συστατικού που παραμένει, εμφανώς ή όχι, μέσα από μια συλλογική εμπειρία. Μια κυκλική διαδικασία από την συλλογική μνήμη στην ατομική και από την ατομική σε μια από κοινού επανασύνθεση νέας μνήμης. Ένας τόπος αφήγησης μεταβατικός, σαν τόπος παιχνιδιού.
Η πρωτοτυπία της παράστασης έγκειται στο γεγονός ότι δημιουργείται από την κοινότητα για την κοινότητα.
Μέσα από ένα κινητικό πείραμα-παιχνίδι την «αλυσίδα», το οποίο πραγματοποιήθηκε σε Αθήνα, Ιωάννινα, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, το 2018 και το 2019 και συμμετείχαν σε αυτό τουλάχιστον εκατό άτομα (μεταξύ των οποίων φοιτητές χορού, παιδαγωγοί, καλλιτέχνες, ερασιτέχνες και επαγγελματίες χορευτές, ηθοποιοί, κ.ά.), έγινε η συλλογή και η δημιουργία των κινητικών υλικών και χορογραφικών εργαλείων που οικοδομούν το έργο.
Η ομάδα και οι συμμετέχοντες του πειράματος αναζήτησαν και αναζητούν το κοινό στοιχείο αλλά και την προσωπική αφήγηση που προκύπτουν μέσα από μια συλλογική διαδικασία.
Μετά την πρεμιέρα της στη Δανία, η παράσταση θα παρουσιαστεί και στην Ελλάδα σε τρεις εξαιρετικά φορτισμένους συμβολικά χώρους: τον θερινό κινηματογράφο ΒΟΞ (25, 26, 27 & 28 Σεπτεμβρίου), το Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού (2 Οκτωβρίου) και το Σκοπευτήριο της Καισαριανής (3 Οκτωβρίου). Ώρα έναρξης 20.30.
Η παράσταση αποτελεί το τρίτο σε σειρά έργο βασισμένο στην κινητική έρευνα «Απόγειος», η οποία διεξάγεται από το 2014, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ.Α από τον Ιούνιο του 2017, και βασίζεται στη μελέτη των παραδοσιακών χορών και ρυθμών και στην αλληλεπίδρασή τους με τον σύγχρονο χορό, προτείνοντας τη νέα ομώνυμη χορευτική πρακτική. Επίσημη παρουσίαση της έρευνας πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2019 στο Εθνικό Θέατρο.