Εισήχθη στο Κοινοβούλιο, με την α΄ ανάγνωση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου των αρχαιρεσιών των αθλητικών φορέων, διακρινόμενοι συνοδοί αθλητών ΑμεΑ, σύσταση Εθνικής Πλατφόρμας Αθλητικής Ακεραιότητας, Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (Ε.Ο.Ε), Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή (Ε.Π.Ε.) και άλλες διατάξεις».
Την προσεχή Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου, θα διεξαχθεί η ακρόαση φορέων και η κατ’ άρθρον συζήτησή του, τη Τετάρτη η β’ ανάγνωσή του, ενώ η συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, για την ψήφισή του, θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου.
Στην εισαγωγική του ομιλία ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, εξήγησε γιατί η αθλητική μεταρρύθμιση, μέσω του ν/σ, είναι η «επανάσταση του αυτονόητου», που τόσο συζητούνταν τα προηγούμενα χρόνια, αλλά δεν υλοποιούνταν! Και αναφέρθηκε στις σπουδαιότερες αλλαγές που προβλέπονται με τις εν λόγω διατάξεις:
«Ξεκινάμε σήμερα τη συζήτηση της νομοθετικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και θέλω, πριν μπω στην ουσία των θεμάτων και των διατάξεων που εισηγούμαστε, να αναφερθώ συνοπτικά στην σημερινή εικόνα του αθλητισμού στη χώρα μας.
Σήμερα έχουμε τη βάση της αθλητικής ιεραρχίας, τον υγιή πυρήνα της αθλητικής δραστηριότητας στη χώρα μας, τους ίδιους τους αθλητές, οι οποίοι καταφέρνουν μέσα σε ένα αντίξοο περιβάλλον, με προσωπικό μόχθο, με προσωπικό κόστος και υπερβάλλοντας εαυτό, να φέρνουν διακρίσεις στη χώρα μας και όχι μόνο.
Βέβαια, γνωρίζω και αναγνωρίζουμε όλοι μας, ότι η οικονομική κρίση τα τελευταία 10 χρόνια χτύπησε βάναυσα τον αθλητισμό, όπως και πολλούς άλλους κλάδους.
Και το λέω αυτό γιατί δε θέλω να αδικώ τις διοικήσεις των αθλητικών ομοσπονδιών ως προς τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες που είχαν να αντιμετωπίσουν και συνεχίζουν να λειτουργούν δύσκολα στην εποχή της πανδημίας. Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος.
Στον αντίποδα, έχουμε τους αθλητικούς φορείς (σωματεία, ενώσεις, ομοσπονδίες), όπου η αρτηριοσκλήρωση των μηχανισμών τους, η έλλειψη πολλές φορές διαφάνειας και δημοκρατικότητας στο εσωτερικό τους και μια σειρά άλλων παθογενειών, δημιουργούν συνθήκες ασφυξίας στον χώρο του αθλητισμού. Είναι αυτό που λέμε ότι το χτένι έφτασε στον κόμπο πλέον.
Πλέον μιλούν γεγονότα, αθλητές, παράγοντες.
Ξεκαθαρίζω, δεν θέλω να είμαι άδικος και αφοριστικός προς την κορυφή του αθλητικού οικοδομήματος. Όμως θεωρώ πως η διοικητική ανανέωση, ο εκδημοκρατισμός και το νοικοκύρεμα των αθλητικών οργανισμών είναι απολύτως αναγκαία. Θεωρούμε πως η φωνή της βάσης του αθλητικού οικοδομήματος πρέπει να ακούγεται και πως όλοι μαζί πλέον, την επόμενη ημέρα, με την εμπειρία των παλαιοτέρων και τη φρεσκάδα των νέων, να είμαστε σε θέση να σχεδιάσουμε τον αθλητισμό του μέλλοντος, όπως διαμορφώνεται σήμερα.
Όπως διαπιστώνετε, η αθλητική μεταρρύθμιση από την Κυβέρνησή μας, με τις μέχρι τώρα νομοθετικές και όχι μόνο πρωτοβουλίες, εξελίσσεται βήμα – βήμα και προχωράμε βάσει σχεδίου. Με απόλυτη συνέπεια στα όσα είχαμε πει πάλι εδώ στην αίθουσα του Κοινοβουλίου, κατά τη συζήτηση τότε του πρώτου νομοσχεδίου μας, το οποίο στην ουσία αποτελούσε την αρχή της αυτονόητης, για πολλά χρόνια, αθλητικής μεταρρύθμισης.
Απώτερος στόχος μας είναι ο αθλητισμός να βρίσκεται συνεχώς στα χέρια υγιών δυνάμεων, να εξυγιάνουμε το αθλητικό οικοσύστημα, να αναδειχθούν οι θετικές και αναπτυξιακές δυνάμεις, να δώσουμε καθαρό, φρέσκο οξυγόνο στις διοικήσεις των ομοσπονδιών, στους αθλητές και στις αθλήτριες, τη δύναμη να πάνε μπροστά και μαζί τους να συμπαρασύρουν κι άλλο νέο κόσμο.
Το σχέδιο νόμου, λοιπόν, που συζητάμε σήμερα αποτελεί αναγκαιότητα.
Είναι μια μάχη με το αυτονόητο, μια τομή για τον αθλητισμό και απόδειξη αυτών είναι ότι το αγκάλιασαν φορείς, σωματεία, Ολυμπιονίκες, Παραολυμπιονίκες, ερασιτέχνες αθλητές, παράγοντες, η βάση του αθλητισμού, που και εμείς θέλουμε να το βοηθήσουμε να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο.
Το παρόν σχέδιο νόμου αποτελεί προϊόν εξαντλητικής διαβούλευσης τόσο σε πρώτο στάδιο κατά τη σύνταξή του, όσο και στην πορεία.
Χαιρόμαστε ειλικρινά για την ανταπόκριση, για το ενδιαφέρον της αθλητικής κοινωνίας.
Αρκεί να σας πω ότι είχαμε περίπου 700 σχόλια μόνο στη Διαβούλευση και περίπου 1.500 προτάσεις και υπομνήματα που κατατέθηκαν στο Υφυπουργείο!
Απίστευτο ενδιαφέρον, συγκινητικό θα έλεγα, και ενεργοποίηση της αθλητικής οικογένειας της χώρας μας.
Με τη σειρά μας επεξεργαστήκαμε τις παρατηρήσεις τους και, όπως έχετε δει, η τελική μορφή του σχεδίου νόμου που συζητούμε σήμερα, έχει τροποποιηθεί αρκετά από την ενσωμάτωση πολλών προτάσεων που έφτασαν στα χέρια μας.
Και θέλω στο σημείο αυτό να πω ότι επιθυμώ να κάνουμε έναν παραγωγικό διάλογο, ελπίζοντας ότι ο αθλητισμός ενώνει και οι αξίες του αθλητισμού θα βοηθήσουν όλους μας να σταθούμε στη σωστή μεριά της όχθης.
Ευελπιστώ σε έναν γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο τόσο των συναδέλφων της Βουλής, όσο και των φορέων, και, βεβαίως, να προχωρήσουμε σε αλλαγές που θα βελτιώσουν το σχέδιο νόμου. Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη άσκησης αντιπολίτευσης, αλλά αυτό θα ήθελα να γίνεται σε πλαίσιο που βοηθά την παραγωγή υψηλού επιπέδου νομοθετικού έργου.
Αυτό, λοιπόν, που κάνουμε σήμερα είναι εκείνο που πολλοί συζητούσαν, επεδίωκαν, ήθελαν για τον αθλητισμό στη χώρα μας.
Και δεν αμφισβητώ σε καμία περίπτωση τις προθέσεις των προκατόχων μου, οι οποίοι έβρισκαν απέναντί τους, όπως και εγώ, συγκεκριμένα συμφέροντα και ισχυρές δυνάμεις σε κάθε προσπάθεια εφαρμογής της κανονικότητας και του αυτονόητου.
Διότι, η αθλητική μεταρρύθμιση που βήμα – βήμα υλοποιούμε, είναι η επανάσταση του αυτονόητου!
Διότι πρέπει να είναι αυτονόητος ο περιορισμός των ισόβιων διοικήσεων στις αθλητικές ομοσπονδίες, ο περιορισμός των παραγόντων που χρησιμοποιούν το κάθε άθλημα για να αποκτήσουν βαρύτητα στην κοινωνία, παρά για να υπηρετούν το άθλημα και τους αθλητές.
Πρέπει να είναι αυτονόητο να μπορούν να ενεργοποιηθούν, να προσφέρουν και από διοικητικά πόστα, οι Ολυμπιονίκες, οι Παραολυμπιονίκες και οι Πρωταθλητές μας, εφόσον το επιθυμούν.
Πρέπει να είναι αυτονόητο να θέλουμε να νοικοκυρέψουμε το αθλητικό τοπίο, να βάλουμε τάξη, πάντα με διαφανείς διαδικασίες, σε ένα καθεστώς ημινομιμότητας που υπήρχε στα αθλητικά σωματεία και να αποκτούν δικαίωμα του εκλέγειν μόνο τα ενεργά και νόμιμα ερασιτεχνικά σωματεία, που έχουν εγγραφεί στο Μητρώο Αθλητικών Φορέων της ΓΓΑ.
Πρέπει να είναι αυτονόητο να στηρίζουμε έμπρακτα τον ερασιτεχνικό αθλητισμό, δίδοντας απευθείας επιχορήγηση στα σωματεία, έπειτα από 12 χρόνια, με τη διάθεση ποσού 12 εκατομμυρίων ευρώ για την άμεση ενίσχυσή τους, ποσό που θα διανεμηθεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών με απόλυτη διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια.
Πρέπει να είναι αυτονόητο να νομοθετεί η Πολιτεία φορολογικά και άλλα αναπτυξιακά κίνητρα, μειώνοντας τώρα τον ΦΠΑ των εισιτηρίων φιλάθλων, μειώνοντας τη φορολογία συμβολαίων αθλητών και προπονητών, διευκολύνοντας ή καλύτερα παρακινώντας για χορηγίες και δωρεές.
Και δεν θα σταματήσουμε εδώ, με την ψήφιση αυτού του σχεδίου νόμου. Αμέσως μετά προχωράμε στην κατάθεση του επόμενου, το οποίο θα ρυθμίσει το τοπίο στη χώρα σε ότι αφορά τον τομέα της προπονητικής και των προπονητών, για τους οποίους επίσης θα δημιουργηθεί ψηφιακό Μητρώο στη ΓΓΑ, ενώ θα προσδιορίσει και θα καταγράψει και τις νέες τάσεις και μορφές αθλητισμού της εποχής: Τον εναλλακτικό αθλητισμό, τον μη αγωνιστικό, τον ψυχαγωγικό που αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο. Το νέο πλαίσιο λειτουργίας της ΕΕΑ και μια σειρά άλλων διατάξεων.
Τώρα, σχετικά με το σημερινό σχέδιο νόμου:
* Αποτελεί την συνέχεια της αθλητικής μεταρρύθμισης που ξεκίνησε τον Νοέμβριο, με τη θέσπιση ορίων στις ηλικίες και στις θητείες των διοικήσεων των Ομοσπονδιών και μετέπειτα με τη θέσπιση αλλαγών στα κωλύματα εκλογιμότητας.
* Ανταποκρίνεται στην υλοποίηση χρόνιων αιτημάτων που είχε θέσει εξαρχής η κοινωνία: Νοικοκύρεμα, τάξη, διαφάνεια.
* Συσπειρώνει την αθλητική οικογένεια, όπως αποδεικνύεται από την καταχώριση 700 σχολίων στο ηλεκτρονικό σύστημα της δημόσιας διαβούλευσης και περίπου 1.500 προτάσεων και υπομνημάτων που κατατέθηκαν στο Υφυπουργείο.
* Φέρνει ανανέωση στο αθλητικό οικοσύστημα της χώρας.
* Δίνει τη δυνατότητα στις υγιείς δυνάμεις να αναδειχθούν και να προσφέρουν για την ανάπτυξη του αθλητισμού.
* Παρακινεί νέες δυνάμεις στην συνολική προσπάθεια εκσυγχρονισμού του αθλητισμού.
* Εισάγει τομές γύρω από τις διαδικασίες των αρχαιρεσιών και των Γενικών Συνελεύσεων των αθλητικών φορέων, την ισχυρή εκπροσώπηση του Παραολυμπιακού κινήματος, τον εκσυγχρονισμό του καθεστώτος των προπονητών και των διακριθέντων αθλητών, την αντιμετώπιση των χειραγωγημένων αγώνων, τις άδειες λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων και τα εργασιακά δικαιώματα του προσωπικού στο ΕΑΚΝ Αγίου Κοσμά.
Το σχέδιο νόμου αποτελείται από 6 μέρη:
1) Κωλύματα – Γενικές Συνελεύσεις – Αρχαιρεσίες αθλητικών φορέων.
2) Αθλητισμός Ατόμων με Αναπηρίες
3) Τροποποιήσεις διατάξεων για τον ερασιτεχνικό και επαγγελματικό αθλητισμό
4) Δημιουργία Εθνικής Πλατφόρμας Σύμβασης MAGGLIGEN/MACOLIN
5) Τροποποιήσεις καταστατικού Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής
6) Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
1) Κωλύματα – Γενικές Συνελεύσεις – Αρχαιρεσίες αθλητικών φορέων
Διαφάνεια, Δημοκρατικότητα, Συμμετοχή!
* Παρατείνεται ο χρόνος διεξαγωγής των αρχαιρεσιών στις αθλητικές Ομοσπονδίες κατά 45 ημέρες. Οι εκλογές των αθλητικών Ομοσπονδιών μπορούν να διεξαχθούν το τελευταίο δίμηνο του έτους 2020 και το αργότερο μέχρι 15 Φεβρουαρίου 2021.
* Κωλύματα: Καθορίζεται επακριβώς το διάστημα, μετά την πάροδο του οποίου λογίζεται κάποιος ως «μη εν ενεργεία προπονητής», στους δύο μήνες από την κατάθεση της άδειας άσκησης επαγγέλματος. Επιπλέον, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση ο εν ενεργεία προπονητής ενός αθλήματος να είναι μέλος αθλητικού σωματείου που καλλιεργεί το ίδιο άθλημα και να μετέχει στο Δ.Σ., καθώς και σε καταστατικά όργανα Ένωσης/Ομοσπονδίας, αν ως αθλητής έχει κατακτήσει 1η ως 8η θέση σε Ολυμπιακούς Αγώνες.
* Απαγορεύεται ρητά η δια πληρεξουσίου συμμετοχή στις αρχαιρεσίες των αθλητικών φορέων: Κάθε μέλος συμμετέχει στη γενική συνέλευση αυτοπροσώπως με μία μόνο ψήφο.
* Προς διασφάλιση του αδιάβλητου των διαδικασιών των αρχαιρεσιών, ορίζεται ότι της τριμελούς Εφορευτικής Επιτροπής στις αρχαιρεσίες προΐσταται δικηγόρος ως δικαστικός αντιπρόσωπος.
* Οι εκλογές για ΔΣ διεξάγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο που απαρτίζεται από δύο επιμέρους τμήματα: Στο πρώτο τμήμα οι υποψήφιοι πρόεδροι και στο δεύτερο τμήμα τα υποψήφια μέλη. Ο εκλογέας σταυροδοτεί τον υποψήφιο πρόεδρο της προτίμησής του και δικαιούται να σταυροδοτήσει υποψήφια μέλη μέχρι τα δύο τρίτα (2/3) του συνόλου των προς εκλογή θέσεων. Έτσι, επιτυγχάνεται ένα «σύστημα ενισχυμένης αναλογικής» και με τον τρόπο αυτόν αποφεύγονται φαινόμενα δυσλειτουργίας και αδυναμίας λήψης αποφάσεων που παρατηρούνται σε συστήματα «απλής αναλογικής».
* Απλοποιούνται οι διαδικασίες χορήγησης Ειδικής Αθλητικής Αναγνώρισης στα Σωματεία. Έχουν περιθώριο δύο (2) έτη να την αποκτήσουν, ειδάλλως διαγράφονται αυτοδικαίως από την Ένωση ή την Ομοσπονδία τους. Επίσης, έως ότου να την αποκτήσουν, μπορούν να μετέχουν σε αγωνιστικές δραστηριότητες κανονικά, αλλά όχι σε Πανελλήνιους αγώνες.
* Τηρείται Μητρώο ειδικά αναγνωρισμένων αθλητικών σωματείων. Αθλητικό σωματείο που δεν φέρει την ειδική αθλητική αναγνώριση και δεν έχει εγγραφεί στο ηλεκτρονικό Μητρώο αθλητικών σωματείων, δεν μπορεί να χρησιμοποιεί αθλητικές εγκαταστάσεις που ανήκουν σε εποπτευόμενα από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου.
* Στις Γ.Σ. συμμετέχουν μόνο αθλητικά σωματεία – μέλη, τα οποία εκπροσωπούνται από έναν αντιπρόσωπο, μέλος τακτικό του Δ.Σ..
* Ο εκλογικός κατάλογος περιλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο Σωματεία που έχουν ειδική αθλητική αναγνώριση, έχουν εγγραφεί στο ηλεκτρονικό Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού του άρθρου 142 του ν.4714/2020 και κατά τα δύο (2) από τα τρία (3) προηγούμενα της γενικής συνέλευσης ημερολογιακά έτη, συμμετείχαν σε επίσημες αθλητικές διοργανώσεις με οκτώ (8) τουλάχιστον αθλητές για ατομικά και 12 τουλάχιστον αθλητές για ομαδικά αθλήματα. Εξαλείφεται το φαινομένο των σωματείων «σφραγίδων», δηλ. σωματείων-«φαντασμάτων», τα οποία ενώ δεν είχαν καμία αγωνιστική δραστηριότητα, παρόλα αυτά ως τώρα ψήφιζαν κανονικά στις εκλογές, με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται σε αρκετές περιπτώσεις το εκλογικό αποτέλεσμα.
* Οι υποψηφιότητες για το Δ.Σ. και τα άλλα καταστατικά όργανα υποβάλλονται σαράντα (40) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν την ημερομηνία των αρχαιρεσιών. Εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ανάρτηση του καταλόγου των υποψηφίων στην ιστοσελίδα, όποιος έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσφύγει κατά της παραπάνω απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του αθλητικού φορέα, ζητώντας την αναμόρφωση του καταλόγου.
* Η Γ.Σ. αθλητικής Ομοσπονδίας μπορεί να αποφασίσει ταυτόχρονα διεξαγωγή αρχαιρεσιών στις έδρες των Ενώσεων – μελών της. Επίσης στην ίδια συνέλευση αποφασίζει και την εκλογή των μελών των εφορευτικών επιτροπών. Επιπλέον και οι υποψήφιοι Πρόεδροι δύνανται να διορίζουν αντιπρόσωπο, ο οποίος θα μπορεί να μετέχει στην εκλογική διαδικασία ως παρατηρητής.
2) Αθλητισμός Ατόμων με Αναπηρίες
Ενισχύουμε στην πράξη τον αθλητισμό ΑμεΑ, δίνουμε λόγο στους Παραολυμπιονίκες, επιβραβεύουμε τους συνοδούς.
* Δικαιότερη και σύμφωνη με τις αρχές του αθλητισμού εκπροσώπηση στην ενδεκαμελή (11) ολομέλεια της Διοίκησης της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής των επιμέρους φορέων, ήτοι
> της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες (ΕΑΟΜ ΑμεΑ)
> της Ομοσπονδίας Σωματείων Ελλήνων Καλαθοσφαιριστών με Αμαξίδιο (ΟΣΕΚΑ) και
> των Παραολυμπιονικών.
* Μειώνεται ο αριθμός των μελών της ΕΑΟΜ ΑμεΑ από οκτώ (8) σε πέντε (5) μέλη. Αυξάνεται ο αριθμός των ενεργών αθλητών – Παραολυμπιονικών σε τρία (3) μέλη.
* Ενθαρρύνεται η σύσταση Ομοσπονδίας για το άθλημα του Ποδοσφαίρου Ακρωτηριασμένων: θα απαιτεί αποφάσεις τριών σωματείων για τη σύσταση.
3) Τροποποιήσεις διατάξεων για τον ερασιτεχνικό και επαγγελματικό αθλητισμό
* Τήρηση στην ΓΓΑ Μητρώου Προπονητών.
* Παράλληλη προπονητική δραστηριότητα των εν ενεργεία αθλητών σε άλλη κατηγορία από την οποία αγωνίζονται.
* Εισαγωγή της έννοιας του «Εκπαιδευτή» στα αθλήματα της σκοποβολής και της τοξοβολίας.
* Κατάργηση των κωλυμάτων μη αναγνώρισης της διάκρισης μαθητών-αθλητών, εφόσον η διάκριση αυτή επετεύχθη κατά το σχολικό έτος όπου η μεταγραφή έγινε από ένα Λύκειο σε άλλο, στα ομαδικά αθλήματα.
* Χορήγηση παροχών για εξαιρετικές αγωνιστικές διακρίσεις και σε αρτιμελείς αθλητές – συνοδούς σε αγώνες ατόμων με αναπηρίες.
4) Δημιουργία Εθνικής Πλατφόρμας Σύμβασης MAGGLIGEN/MACOLIN
Υλοποιείται η Εθνική Πλατφόρμα ενάντια στα «στημένα»
* Συστήνεται η Εθνική Πλατφόρμα, η οποία είναι αρμόδια για τη συλλογή πληροφοριών ενάντια στη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων και τη διαβίβαση αυτών στις αρμόδιες αρχές και οργανισμούς, αλλά και για τον συντονισμό των δράσεων ενάντια στη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων.
* Διαβιβάζει στις δημόσιες αρχές ή τους αθλητικούς οργανισμούς ή φορείς εκμετάλλευσης αθλητικού στοιχήματος, πληροφορίες για πιθανές παραβιάσεις νόμων ή αθλητικών κανονισμών, που αναφέρονται στη Σύμβαση και συνεργάζεται με όλους τους οργανισμούς και τιςαρμόδιες αρχές σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, περιλαμβανομένων των εθνικών πλατφορμών άλλων κρατών.
5) Άγιος Κοσμάς
Εξασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα του συνόλου των εργαζομένων (69), που απασχολούνται στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου «Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά».
6) Αεροϋποστηριζόμενοι θόλοι
Πολλαπλασιάζουμε τις αθλητικές εγκαταστάσεις με απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης
Ρυθμίζεται η απαιτούμενη αδειοδότηση για την τοποθέτηση σε δημοτικούς και δημόσιους ανοιχτούς κοινόχρηστους χώρους νέας γενιάς αεροϋποστηριζόμενων θόλων για τη στέγαση αθλητικών δραστηριοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Συνολικά, το παρόν νομοσχέδιο αποτελεί την επισφράγιση του πλαισίου της αθλητικής μεταρρύθμισης της Κυβέρνησής μας, με απώτερο στόχο να οδηγηθεί ο ελληνικός αθλητισμός σταθερά σε τροχιά βελτίωσης, να αναδείξει και να κινητοποιήσει ολοένα και περισσότερο τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις του.
Το νοικοκύρεμα που επιχειρούμε, τα «αυτονόητα» που εφαρμόζουμε, και δυστυχώς αποτελούσαν εκκρεμότητες πολλών ετών, η τάξη που αποκαθίσταται, με πλήρη διαφάνεια, στο αθλητικό τοπίο της χώρας μας, θα συντελέσουν στην απαιτούμενη ανανέωση και θα αναθερμάνουν το όραμα στην αθλητική οικογένεια για συνεχή πρόοδο και ανάπτυξη»