Ανησυχητικές είναι οι εικόνες στα μέσα μαζικής μεταφοράς όπου επιβάτες είναι στριμωγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Την ίδια ώρα, καθημερινοί είναι οι έλεγχοι στα λεωφορεία από άνδρες της τροχαίας για τη χρήση μάσκας.
Η έντονη συζήτηση για τις συνθήκες μεταφοράς των πολιτών στην Αττική ανάγκασαν, την Τετάρτη, τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα να διαμηνύει ότι θα βρεθεί άμεση λύση, μέσα στις επόμενες 1-2 ημέρες, για την αντιμετώπιση της κατάστασης.
Ο Μανώλης Δερμιτζάκης, καθηγητής Γενετικής του Πανεπιστημίου της Γενεύης απαντώντας στις επικρίσεις πως ο αριθμός των 9 ατόμων σε συναθροίσεις δεν συνάδει με την εικόνα στα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τους μαθητές ανά τάξη τόνισε ότι δεν πρέπει να συγκρίνουμε το κάθε μέτρο με το άλλο και εξήγησε το σκεπτικό των επιστημόνων.
Όπως είπε, μιλώντας στον ΣΚΑΙ σε περιπτώσεις με συνωστισμό όπως είναι τα λεωφορεία ή τα 25 παιδιά ανά τάξη, ορίζονται κάποια έξτρα μέτρα όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας για προστασία.
Επίτηδες προκαλούν μπλόκα οι αρνητές
Οι αρνητές της μάσκας φαίνεται ότι προσπαθούν οργανωμένα να μπαίνουν μέσα στα λεωφορεία, ώστε να προκαλούν επεισόδια όπως παραδέχτηκε ο διευθύνων σύμβουλος των οδικών συγκοινωνιών Στέφανος Αγιάσογλου στο Star.
Μόνο όσοι έχουν γνωμάτευση από γιατρό δικαιούνται να μη φορούν τη μάσκα.
Όμως η μάσκα είναι η μοναδική προστασία στα λεωφορεία που καθημερινά σαρδελοποιούνται οι επιβάτες. Η κυβέρνηση αναγνωρίζει το πρόβλημα αλλά αδυνατεί να βρει λύση.
Τι απαντά η ΣΤΑΣΥ για τον συνωστισμό
Μεμονωμένη και όχι καθημερινή κατάσταση χαρακτήρισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Χαιρέτας, τις εικόνες μεγάλου συνωστισμού στο σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα που είδαν το φως της δημοσιότητας την Τετάρτη και προκάλεσαν αίσθηση.
Ο κ. Χαιρέτας, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, τόνισε ότι το πρωί της Τετάρτης σε ώρα αιχμής, υπήρξε βλάβη σε συρμό με αποτέλεσμα όλοι οι επιβάτες επιβιβάστηκαν στον επόμενο διερχόμενο συρμό. Ζήτησε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό και πρόσθεσε ότι η ΣΤΑΣΥ καταβάλλει μια μεγάλη προσπάθεια.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ τόνισε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα συνωστισμού υπάρχει στις πλατφόρμες των σταθμών μετεπιβίβασης, όπως είναι το Σύνταγμα, η Ομόνοια και το Μοναστηράκι, όπου μαζεύεται πολύς κόσμος.
«Δεν μπορούμε να το αρνηθούμε, δεν είναι κάτι που εύκολα μπορούμε να βρούμε μια λύση. Το ομολογούμε. Δεν μπορούμε να πούμε εύκολα στον κόσμο «δεν μπαίνεις». Βγαίνει από το ένα τρένο μπαίνει στο άλλο τρένο», τόνισε ο κ. Χαιρέτας.
Εξήγησε ότι για πρώτη φορά στη 3 γραμμή του μετρό είναι στα 4 λεπτά ο χρόνος απόστασης κατά τις ώρες αιχμής κάτι που γίνεται «στα όρια και του προσωπικού και του τροχαίου υλικού». «Στη γραμμή 1, στον ηλεκτρικό είναι χειρότερα τα πράγματα. Είμαστε το τροχαίο υλικό στα όριά του», πρόσθεσε.