Το θέμα της διαχείρισης των λιμενικών αποβλήτων έφθασε στη Βουλή, όπου ΣΥΡΙΖΑ και ΜέΡΑ25 σε ερωτήσεις τους επισημαίνουν την απροθυμία του υπουργείου Ναυτιλίας να προωθήσει ευρωπαϊκό δεσμευτικό κανονισμό υπέρ του ελεύθερου ανταγωνισμού σε έναν από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της ελληνικής ναυτιλίας.
Τόσο ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Πλακιωτάκης, όσο και ο γενικός γραμματέας, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, επιμένουν να μην στέλνουν προς δημοσίευση σε ΦΕΚ απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων κατ’ εφαρμογή δεσμευτικής οδηγίας, η οποία προβλέπει πως δεν μπορεί να υπάρχει μονοπώλιο στις υπηρεσίες διαχείρισης των αποβλήτων πλοίων.
Έτσι, πριν ακόμη στεγνώσει το μελάνι των αποτελεσμάτων της έρευνας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, τα οποία επιβεβαιώνοντας τον «Δημόκριτο» και το Αστεροσκοπείο, δείχνουν τις εγκαταστάσεις της Oil One ως πηγή προέλευσης της δυσοσμίας σε Δραπετσώνα και Κερατσίνι, αποκαλύπτεται ότι στο υπουργείο Ναυτιλίας κάποιοι κρατούν στα συρτάρια τους τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που σπάνε το μονοπώλιο στο καθεστώς διαχείρισης των αποβλήτων.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του δημοσιογράφου του «in.gr» Παναγιώτη Σωτήρη, που μίλησε στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» η υπόθεση συνδέεται άρρηκτα με την υγεία των πολιτών και το γνωστό πρόβλημα που υπάρχει στη Δραπετσώνα. Η απόφαση προκαλεί ερωτήματα, καθώς συντηρεί το μονοπωλιακό καθεστώς από εταιρεία συμφερόντων Μελισσανίδη.
«Για να απομακρυνθεί η συγκεκριμένη εγκατάσταση χρειάζεται εναλλακτικό μοντέλο. Εναλλακτικό μοντέλο σημαίνει ότι θα έπρεπε δηλαδή να υπάρχουν περισσότεροι πάροχοι των υπηρεσιών διαχείρισης των αποβλήτων πλοίων, τα οποία μπορούν να τύχουν επεξεργασίας σε άλλες εγκαταστάσεις, που ούτως ή άλλως υπάρχουν».
Εκείνο που γεννά ερωτήματα, σημείωσε, είναι γιατί τόσο ο Γιάννης Πλακιωτάκης, όσο και ο γενικός γραμματέας, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, όχι μόνο δεν προχωρούν στη δημοσίευση ΦΕΚ αλλά φερονται να έχουν ασκήσει ακόμη και πίεση προς τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας.