Τα αυτοκίνητα αλλάζουν ταχύτητα με πολλά αξεσουάρ, εξαρτήματα και χειριστήρια να μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορία. Ανάμεσα σε αυτά είναι οι εξωτερικοί καθρέπτες, το χειρόφρενο και πολλά κουμπιά, που εξαφανίζονται από τα ταμπλό των σύγχρονων αυτοκινήτων. Σαφώς, το χειρόφρερο είναι το μοναδικό εξάρτημα που για περισσότερο από μισό αιώνα δεν έχει αλλάξει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, παρά την επανάσταση που έχει συντελεστεί σε τεχνολογικό , ψηφιακό επίπεδο.
Το χειρόφρενο πλέον χάνει την κυριαρχία του, και ήδη τα τελευταία χρόνια , αντικαθίσταται από την ηλεκτρική λειτουργία, που ουσιαστικά «εξαφανίζει» τον γνώριμο λεβιέ ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό.
Πλέον ο οδηγός, στα καινούργιας γενιάς αυτοκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιεί το ηλεκτρικό χειρόφρενο, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι έτοιμες να το εξαφανίσουν πλήρως από κάθε αυτοκίνητο. Ήδη, μόλις το 24% των νέων αυτοκινήτων φέρει χειρόφρενο ( είναι στον εξοπλισμό κυρίως των μικρών μοντέλων μιας και τα μεγαλύτερα έχουν πλέον την ηλεκτρκή λειτουργία). Σήμερα, τα μοντέλα της Mercedes έχουν μόνο ηλεκτρικό χειρόφρενο, ενώ, το ίδιο ισχύει και για άλλες φίρμες όπως την Lexus, την Porsche. Ιστορικά, το πρώτο αυτοκίνητο με χειρόφρενο ήταν η Cadillac Type 53. Ήταν επίσης από τα πρώτα αυτοκίνητα , που λανσαρίστηκαν το 1916 , τα οποία είχαν τρία πεντάλ ( γκάζι, φρένο και συμπλέκτη) και το χειρόφρενο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.
Kαι παίρνουν σειρά και οι κλασικοί εξωτερικοί καθρέπτες, που στο μέλλον θα αντικατασταθούν στα περισσότερα αυτοκίνητα από τους νέους ψηφιακούς, όπως αυτούς που προσφέρει η Audi στο e-tron. Πρόκειται για τους πλευρικούς καθρέπτες που έχουν αντικατασταθεί από κάμερες και οι οποίοι μεταδίδουν την εικόνα σε μικρές εσωτερικές οθόνες στα αριστερά και τα δεξιά του ταμπλό και το οπτικό πεδίο του οδηγού, όπως όταν θα έβλεπε προς τους εξωτερικούς καθρέπτες. O κύριος λόγος αντικατάστασης των συμβατικών καθρεπτών είναι αεροδυναμικός: οι μικρές κάμερες μειώνουν τους στροβιλισμούς του αέρα και βελτιώνουν τον συντελεστή αεροδυναμικής του αυτοκινήτου. Εδώ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν ακόμη δυστακτικές, αν αξίζει ή όχι να ανέβει τόσο πολύ το κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου, για χάρη της μείωσης της αεροδυναμικής. Οπότε, όπως φαίνεται, τα περισσότερα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο θα συνεχίσουν να φέρουν τους κλασικούς εξωτερικούς καθρέπτες.
Μεγάλυτερη είναι η επανάσταση που έχει συντελεστεί στα κλασικά κουμπιά, τα οποία εδώ και πολλά χρόνια αποτελούν είδος προς εξαφάνιση, με τις οθόνες αφής να κυριαρχούν στα ταμπλό των περισσότερων αυτοκινήτων. Το επόμενο βήμα δείχνει ακόμη πιο τολμηρό. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτου προωθούν ήδη τις φωνητικές εντολές με τις εξατομικευμένες λειτουργίες για τον οδηγό. Το νέο ψηφιακό «μέτωπο» περιλαμβάνει αναγνώριση της φωνής του οδηγού, συνομιλίες ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τον οδηγό, εντολές για αναζήτηση διαδρομών, εστιατορίων, βενζινάδικων κ.α.
Σήμερα, ένα από τα πιο εξελιγμένα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τις πολλαπλές υπηρεσίες που προσφέρει – μεταξύ αυτών και τις φωνητικές εντολές – είναι της Mercedes – Benz, που ονομάζεται MBUX ( Mercedes-Benz User Experience) Το συγκεκριμένο σύστημα με τις δύο οθόνες, τα πλήκτρα αφής βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία αναγνώρισης φωνητικών εντολών . Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό της Mercedes να παραγγείλει και να πληρώσει το φαγητό του, χρησιμοποιώντας τις φωνητικές εντολές, να κλείσει εισιτήρια στον κινηματογράφο κ.α. Ο γερμανικός κολοσσός πιστεύει ότι, οι φωνητικές εντολές είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για την λειτουργία των συστημάτων στο αυτοκίνητο, μιας και δεν αποσπά τα μάτια του οδηγού και το σημαντικότερο δεν αφήνει τα χέρια του από το τιμόνι.