Oι Ιταλοί πατάνε στην καρδία της τεχνολογίας και με γνώμονα ότι, η γκάμα των σύγρονων αυτοκινήτων πρέπει να έχει εναρμονιστεί στις αυστηρές προδιαγραφές μείωσης των εκπομπών ρύπων, ρίχνει στην αγορά και σε υβριδική εκδοχή το πιο εμπορικό – και αναγνωρισμένο μοντέλο της – το 500 Hybrid.
H πρόταση των Ιταλών από πλευράς οικολογικού αποτυπώματος προσφέρεται στην 3θυρη , κλειστή εκδοχή, μιας και το Fiat 500 Hybrid υπάρχει και σε κάμπριο. Σημείο αιχμής το ήπιο υβριδικό σύστημα του Fiat 500 Hybrid, βασίζεται στο συνδυασμό 3κύλινδρου ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα Firefly χωρητικότητας 999 κ.εκ., με έναν ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator), ο οποίος έχει ως πηγή τροφοδοσίας μια μπαταρία λιθίου.
Μείωση στην κατανάλωση έως και 20%
Σε αριθμούς, το νέο μοντέλο καταφέρνει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων κατά 20%!
Στα ατού του μοντέλου το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, όπου η ενέργεια που προκύπτει από το φρενάρισμα, αποθηκεύεται στη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah (αμπερώρια). Το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων, ενώ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απενεργοποιείται ακόμη και κατά την κίνηση με 30 χλμ./ώρα. Το σύνολο αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ, ενώ έχει ροπή 92 Nm στις 3.500 σ.α.λ Σε επιδόσεις, υπολογίστε 0-100 σε 13,8” και τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα.
Άνεση και πλούσιος εξοπλισμός
Η πρώτη μας γνωρίμια μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις, όπου το ήδη αγχολυτικό αυτοκίνητο έγινε ακόμη πιο οικονομικό, προσφέροντας στον οδηγό του γρήγορες, στυλάτες μετακινήσεις, που πατάει απευθείας στην καρδιά των αυτοκινήτων πόλης με ατού τις υβριδικές του επιδόσεις, τόσο σε επιίπεδο οικονομίας όσο και στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα. Στις αγχολυτικές μετακινήσεις συμβάλλουν και οι μαζεμένες διαστάσεις του (μήκος 3,571 μέτρα, μεταξόνιο 2,3 μέτρα) και όλα αυτά με ένα εσωτερικό για τέσσερις επιβάτες που κερδίζει βραβείο ντιζάιν, όπως και κάθε έκδοση του 500.
Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός του στο Fiat 500 Hybrid “Launch Edition” με τα συστήματα συνδεσιμότητας να ελέγχονται μέσω οθόνης αφής 7 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, του αισθητήρες βροχής-φώτων και πίσω αισθητήρες στάθμευσης κ.α.
Στις υπεραστικές μετακινήσεις το μικρό ιταλικό μοντέλο σε κρατάει σε σπιρτόζικους ρυθμούς, ενώ, οι αναρτήσεις το σύστημα διεύθυνσης και το πλαίσιο συνδράμουν στο αστικό προφίλ του αυτοκινήτου.
Και επειδή τα πάντα καταλήγουν στην τσέπη, το FIAT 500 με τον κωδικό “Hybrid”, κερδίζει στον τομέα της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου, υποσχόμενο μέση κατανάλωση καυσίμου τα 3,9 λίτρα/100 χλμ. σε μικτή διαδρομή και σε 4,7 λίτρα/100 χλμ., εντός πόλης. Ο οδηγός μέσω του προηγμένου συστήματος της ψηφιακής οθόνης του, μπορεί να βλέπει και το ενεργειακό “κέρδος” που προκύπτει, και σε αυτό συμβάλλει τόσο το εξάρι κιβώτιο , το υβριδικό σύστημα, το σύστημα &Start της Fiat, ενώ, χάρη στις μειωμένες εκπομπές ρύπων, ήτοι 88 γραμμάρια ανά χλμ , το όμορφο Fiat 500 Hybrid μπαίνει στην ευεργετική παρέα που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Το Fiat 500 Hybrid κοστίζει στην Ελλάδα από 12.800 ευρώ και διατίθεται στην ελληνική αγορά με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 5 χρόνια οδική βοήθεια.