Αύξηση κατά 8,4% παρουσίασε πρώτο 10μηνο του 2020 η συνολική αγορά των σούπερ μάρκετ. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν θετική ανάπτυξη, ενώ σε μεγάλους κερδισμένους αναδείχθηκαν τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού και τα προϊόντα Bazaar, που παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης με 17,6% και 13,3% αντίστοιχα.
Την ίδια ώρα η ανασφάλεια που έφερε η έκρηξη της πανδημίας σε σχέση με τις προοπτικές ως προς την εργασία και των οικονομικών των νοικοκυριών ,οδήγησε η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών και αποτέλεσε μια νέα μια πραγματικότητα , δημιουργώντας δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτών: αυτούς που είδαν μια άμεση επίπτωση της πανδημίας στο εισόδημα τους, το οποίο είδαν να μειώνεται και συνεπώς προσαρμόζουν ανάλογα την καταναλωτική τους συμπεριφορά και εκείνους που δεν έχουν βιώσει μια ανάλογη μείωση και είναι έτοιμοι – είτε ευκαιριακά είτε με ιδιαίτερη προσοχή ως προς το μέλλον – να ξοδέψουν χρήματα προκειμένου να κάνουν τους εαυτούς τους αλλά και τους ανθρώπους γύρω τους να νιώσουν καλύτερα.
Σύμφωνα με ανάλυση της Nielsen, στην Ελλάδα από τον συνολικό όγκο πωλήσεων που πραγματοποιούνται στα σούπερ μάρκετ το 54% πωλείται με κάποιου είδους προσφορά ενώ το 75% των προωθητικών ενεργειών δεν αποφέρει στην επιχείρηση έσοδα από επιπλέον πωλήσεις σε σχέση με τα χρήματα που επενδύονται για την προώθηση. Στην Ελλάδα το 2020, μόλις το 10% των κωδικών που φιλοξενούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ «κάνει» το 80% του τζίρου ταχυκίνητων προϊόντων .
Σύμφωνα με την καταναλωτική έρευνα Shopper New Normal της Nielsen, μετά την εμφάνιση της πανδημίας ένας στους τρεις αγοραστές, επέλεξαν να επισκεφθούν και να αγοράσουν σε κάποιο νέο κατάστημα. Η τάση αυτή που είναι και παγκόσμια, είναι ραγδαία αυξητική .Τα λεγόμενα Golden Stores που πραγματοποιούν το 80% των πωλήσεων αλλάζουν , άλλα μπαίνουν και άλλα βγαίνουν από αυτή τη «χρυσή λίστα» με βάση τις δεδομένες συγκυρίες της πανδημίας.