Έως τις 11 Ιανουαρίου μπορούν οι δικαιούχοι για το επίδομα θέρμανσης να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Μyθέρμανση, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη, προκειμένου να λάβουν την ενίσχυση που φέτος κυμαίνεται από 80 έως και 650 ευρώ.
Το επίδομα δικαιούνται νοικοκυριά που χρησιμοποιούν για τη θέρμανση της κύριας κατοικίας τους πετρέλαιο θέρμανσης ή φυσικό αέριο ή υγραέριο ή καυσόξυλα και πέλετ για όσους κατοικούν σε οικισμούς με πληθυσμό έως 2.500 κατοίκους.
Το επίδομα θέρμανσης στις πολυκατοικίες
Η δημιουργία προφίλ πολυκατοικίας, με τη σωστή αναγραφή ΑΦΜ του διαχειριστή αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα για να ανοίξει η πόρτα του επιδόματος θέρμανσης σε δικαιούχους που διαμένουν σε πολυκατοικίες.
Οι διαχειριστές ή οι εκπρόσωποι των πολυκατοικιών ή οι εταιρίες διαχείρισης πολυκατοικιών θα πρέπει να δηλώσουν τα ακόλουθα στοιχεία:
- τον ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρίας διαχείρισης της πολυκατοικίας,
- τον ΑΦΜ της πολυκατοικίας, εφόσον υπάρχει,
- τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που εκπροσωπεί την πολυκατοικία,
- τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στις δαπάνες θέρμανσης,
- το ονοματεπώνυμο των φυσικών προσώπων που διαμένουν στα διαμερίσματα τα οποία δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη.
Τι θα πρέπει να προσέξουν οι διαχειριστές στις πολυκατοικίες
H Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ενημερώνει τους διαχειριστές των πολυκατοικιών για το τι ακριβώς πρέπει να πράξουν με το επίδομα θέρμανσης, αλλά και τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία.
Απαντήσεις δίνει και για τους ενοίκους πολυκατοικιών οι οποίοι έχουν ατομικούς καυστήρες.
1. Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ό,τι αφορά την εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας;
Η εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών και σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν πάνω από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης).
2. Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν έχουμε κοινόχρηστο αριθμό παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιος θα «παίξει» τον ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιανού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης.
3. Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;
Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο προφίλ με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή.
Ο νέος διαχειριστής θα πρέπει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ. Αν ο διαχειριστής αλλάζει ενδιάμεσα της περιόδου θέρμανσης, τότε θα πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί το νέο προφίλ και να υποβάλουν αιτήσεις όλοι οι δικαιούχοι και μετά να γίνει οποιαδήποτε αγορά καυσίμου θέρμανσης, ώστε οι ημερομηνίες αιτήσεων να είναι προγενέστερες της ημερομηνίας αγοράς και να μπορέσει να προκύψει η διασταύρωση.
4. Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε ως πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;
Θα κάνετε χωριστές αιτήσεις ο καθένας ως κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε το είδος καυσίμου με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.