Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο οδικό άξονα Πάτρα –Πύργος. Σήμερα, το υπουργείο Υποδομών προκήρυξε το σχετικό διαγωνισμό ( «Επείγουσες Παρεμβάσεις Αναβάθμισης Οδικής Ασφάλειας στην Εθνική Οδό Πατρών –Πύργου»).
Όπως εξηγούν από το Υποδομών, πρόκειται για ένα πρόγραμμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο οδικό άξονα, μήκους 80 χλμ., με προϋπολογισμό 30 εκατομμυρίων ευρω και στόχο τη δραστική μείωση των ατυχημάτων έως να ολοκληρωθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.
«Αυτό το έργο είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας. Η Δυτική Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει άλλο και η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας», τόνισε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.
Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
. Διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού.
. Διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης.
. Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χιλιομέτρων και στις δύο κατευθύνσεις.
. Διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού.
.Εκσκαφή – φρεαζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος.
. Καθαρισμό των τάφρων και κλαδοκοπές στην παράπλευρη βλάστηση.
. Φωτεινή Σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους.
. Κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους.
. Κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.
Σύμφωνα με το Υποδομών, με τις παρεμβάσεις αυτές, θα επιτευχθεί η άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα προχωρούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα οι ενέργειες για να κατασκευαστεί ο νέος. Σημειώνεται ότι από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, μόνο το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χιλιομέτυρων είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο.
Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τον νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί, πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έλαβε την πρώτη επίσημη θετική απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εκ νέου ενσωμάτωσή του στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να παραβιάζεται το κοινοτικό δίκαιο.
Έτσι, η ΕΕ έδωσε το «πράσινο φως» στο Υπουργείο να προχωρήσει στο επόμενο και τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή για τα θέματα ανταγωνισμού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει την κατασκευή του έργου.