O Πιερ Καρντέν ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 98 ετών, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές, ο οποίος εισήγαγε στον κόσμο της μόδας την έννοια του φουτουρισμού.

Με όραμα αρχιτέκτονα, ο θρυλικός γάλλος σχεδιαστής δημιούργησε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50 το Bubble φόρεμα, συνεχίζοντας μέχρι τις τελευταίες μέρες του, να δοκιμάζει τολμηρά σχήματα στα σχέδια του.

Τα μονόχρωμα μίνι φορέματα και οι PVC «διαστημικές» δημιουργίες του Πιερ Καρντέν, είναι ενδεικτικά στοιχεία της αισιοδοξίας της δεκαετίας του ’60 και αποτελούν σχέδια τα οποία κατάφεραν να τον χρίσουν πρωτοπόρο στο είδος του.

View this post on Instagram

A post shared by Pascal Galopin (@pascalinparis)

Εκτός από τη μόδα, ο διάσημος γάλλος σχεδιαστής, ήταν ο πρώτος ο οποίος μετέτρεψε το όνομα του σε lifestyle brand, δημιουργώντας αξεσουάρ, διακοσμητικά εσωτερικών χώρων, αρώματα, εστιατόρια, ακόμη και χώρους Τέχνης.

View this post on Instagram

A post shared by ELLE (@ellefr)

Ο Καρντέν πρωτοστάτησε στις τεχνοτροπίες της δεκαετίας του 1950 και του 1960, όχι μόνο με τις σχεδιαστικές του ικανότητες, αλλά και με το επιχειρηματικό του ένστικτο καταφέρνοντας να κάνει το ονοματεπώνυμό του, συνώνυμο με την έννοια της πολυτέλειας.

Η ζωή του Μίδα της μόδας

Ο Καρντέν γεννήθηκε στην Ιταλία στις 7 Ιουλίου 1922, κοντά στο Τρεβίζο.

Εγκατέλειψε στα 14 την ασφάλεια του σπιτιού του, για να εργαστεί ως μαθητευόμενος σε βιοτεχνίες στη Γαλλία και να μυηθεί στα μυστικά του σχεδίου και της δημιουργίας ενδυμάτων.

Εκεί τον βρήκε ο Β ‘Παγκόσμιος Πόλεμος, κατά τη διάρκεια του οποίου εργάστηκε στον Ερυθρό Σταυρό.

Συνεργάστηκε με την Elsa Schiaparelli έως ότου έγινε επικεφαλής του ατελιέ του Christian Dior το 1947, αλλά του αρνήθηκε να εργαστεί στον Balenciaga, ενώ ίδρυσε τον δικό του οίκο το 1950.

Η καριέρα του ξεκίνησε όταν σχεδίασε περίπου 30 από τις φορεσιές για το «πάρτι του αιώνα», μια μπάλα μεταμφίεσης στο Palazzo Labia της Βενετίας στις 3 Σεπτεμβρίου 1951, που φιλοξένησε ο ιδιοκτήτης του palazzo, Carlos de Μπιστίγκουι.

Καταπιάστηκε με την υψηλή ραπτική το 1953, ενώ ήταν ο πρώτος couturier που έστρεψε το ενδιαφέρον του στην Ιαπωνία την οποία αναγνώρισε ως high fashion αγορά όταν ταξίδεψε εκεί το 1959.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, ο Cardin ξεκίνησε μια πρακτική που είναι πλέον συνηθισμένη δημιουργώντας το σύστημα αδειών που επρόκειτο να εφαρμόσει στη μόδα.

Μια συλλογή ενδυμάτων που ξεκίνησε γύρω από αυτήν την περίοδο εξέπληξε όλους εμφανίζοντας για πρώτη φορά το λογότυπο του σχεδιαστή.

Ήταν ο πρώτος που συνδύασε τις φούστες «mini» και «maxi» της δεκαετίας του 1970.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ο Καρντέν έθεσε μια άλλη νέα τάση: «mod chic».

Αυτή η τάση ισχύει για τη φόρμα ή για έναν συνδυασμό φορμών, που δεν υπήρχαν τότε. Ήταν ο πρώτος που συνδύαζε κομμάτια εξαιρετικά μικρού μήκους και αστραγάλου.

Έκανε φορέματα με σχισμές και μανίκια με διαστάσεις και μικτή κυκλική κίνηση και φούστες τσιγγάνων.

Εμπνευσμένος από το διαστημικό ταξίδι και την εξερεύνηση, ο Καρντέν επισκέφθηκε τη NASA  το 1970, όπου δοκίμασε την αρχική διαστημική στολή που φορούσε ο πρώτος άνθρωπος που πάτησε στο φεγγάρι, τον Νιλ Αρμστρονγκ.

Ο Καρντέν αγαπούσε τόσο πολύ την ενδυμασία, δημιούργησε το δικό του σχέδιο για τη NASA το 1970.

Από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές του περασμένου αιώνα, ο Πιερ Καρντέν κατάφερε να φέρει ένα ανατρεπτικό ρεύμα στη μόδα με ένα φουτουριστικό για την εποχή στυλ.

Η αυτοκρατορία Πιερ Καρντέν θα συνεχίσει μέσα από τις δημιουργίες του θρυλικού μόδιστρου να αποτελεί φάρο έμπνευσης, πειραματισμού και δημιουργικότητας για τις επόμενες γενιές σχεδιαστών.

View this post on Instagram

A post shared by Jim skull (@jim.skull)