Για τη σημασία του αριθμού των κρουσμάτων, την επαναλειτουργία των σχολείων και το τρίτο κύμα της πανδημίας μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών, Ματίνα Παγώνη.
Σχετικά με τον αυξημένο αριθμό κρουσμάτων που σημειώνεται εσχάτως, ανέφερε ότι εδώ και 2-3 μέρες φαινόταν ότι τα πράγματα δεν θα εξελιχθούν καλά. «Το συνωστισμό του προηγούμενου Σαββατοκύριακου θα τον δούμε σε 12-13 μέρες. Που δεν ήταν μόνο σε εξωτερικούς χώρους, αλλά και στα ταμεία» είπε και πρόσθεσε:
«Οι διασωληνωμένοι δεν μπορούν να μειώνονται γρήγορα. Νοσηλεύονται μεγάλο διάστημα μέσα, έχουν επιπλοκές και είναι λογικό να αργούν να βγουν από τις μονάδες. Σημασία έχει ότι τις τελευταίες μέρες κατορθώσαμε να μην πιέζεται τόσο πολύ το σύστημα Υγείας. Υπάρχουν αρκετά κρεβάτια στις ΜΕΘ αλλά και στις κλινικές Covid. Βέβαια να μη ξεχνάμε και τους ασθενείς μη Covid».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο τρίτο κύμα της πανδημίας.
«Από εδώ και πέρα πρέπει να περιορίσουμε τα κρούσματα. Να τηρηθούν τα μέτρα. Περιμένουμε ένα τρίτο κύμα. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έρθει. Αλλά να έρθει με μικρό αριθμό διασωληνωμένων, θανάτων και κρουσμάτων. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε» υπογράμμισε.
«Είμαστε σε συνθήκες Covid-19, όχι σε συνθήκες νορμάλ. Κάποιοι δίνουν μάχες για να ζήσουν, πιέζεται το σύστημα Yγείας» επανέλαβε, τονίζοντας την ανάγκη να αποφεύγεται ο συνωστισμός.
Σχολεία
Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων, η κ. Παγώνη, ανέφερε ότι με τον τρέχοντα αριθμό των κρουσμάτων είναι εφικτό, ενώ αν ξεπεράσουν τα 1000, τα σχολεία δεν θα ανοίξουν.
«Αν παραμείνουμε με αυτό τον αριθμό των κρουσμάτων, θα ανοίξουν τη Δευτέρα τα σχολεία γιατί πρέπει να ανοίξουν» υπογράμμισε.
Τέλος, πρότεινε τη διενέργεια τεστ σε μαθητές και καθηγητές.
«Αν γίνει τεστ σε μαθητές και καθηγητές περιορίζουμε τον αριθμό των κρουσμάτων. Γιατί οι ασυμπτωματικοί θα ελέγχονται και όταν μεταδίδονται θα έχουμε γρήγορη ιχνηλάτηση. Δεν είναι δυνατόν να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία και η Γ’ Λυκείου» είπε.
«Από τα σχολεία δεν περιμένουμε μεγάλο αριθμό κρουσμάτων. Γιατί ελέγχεται η κατάσταση με τεστ σε μαθητές και καθηγητές» συμπλήρωσε προτείνοντας την διενέργεια τεστ σε μαθητές και καθηγητές γυμνασίων και λυκείων και στους δασκάλους των δημοτικών.