Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι στη συλλογή Dior υψηλής ραπτικής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 δοκιμάζει την ανάγνωση των καρτών ταρώ αποτίοντας φόρο τιμής στο έντονο ενδιαφέρον του ιδρυτή του γαλλικού οίκου, Κριστιάν Ντιόρ για τις μαντικές τέχνες.
Η Ιταλίδα σχεδιάστρια μόδας επέλεξε να ακολουθήσει ένα από τα αποκρυφιστικά, μυστικιστικά μονοπάτια που αναδύονται σε κατακλυσμικές στιγμές, όταν η ανθρωπότητα προσπαθεί να αντιμετωπίσει χτυπήματα της μοίρας.
«Αυτό που ήταν ωραίο για μένα στα ταρώ είναι ότι όταν βρισκόμαστε σε μια δύσκολη στιγμή, κάτι που είναι μαγικό, μπορεί να μας βοηθήσει, να μας βοηθήσει να σκεφτούμε καλύτερα» ανέφερε η Μαρία Γκράτσια Κιούρι στο Vogue.
Ο συναισθηματικός αντίκτυπος της απομόνωσης λόγω της πανδημίας είναι ένας λόγος που οδηγήθηκε εκεί.
«Πολύ καιρό μένουμε όλοι μόνοι. Σκεφτόμαστε πολύ περισσότερο για πολλές πτυχές του εαυτού μας και της ζωής μας » παρατήρησε. «Αυτή η χρονιά μας άλλαξε πολύ. Αυτό πιστεύω» τόνισε η σχεδιάστρια σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Για δεύτερη φορά, η Μαρία Γκράτσια Κιούρι ανέθεσε στον σκηνοθέτη Ματέο Γκαρόνε να κάνει μια κινηματογραφική ερμηνεία της συλλογής.
«Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε μια ιστορία για αυτό το κορίτσι που μπαίνει μέσα σε ένα κάστρο. Είναι ένας λαβύρινθος που αντιπροσωπεύει ένα εσωτερικό ταξίδι. Όταν συναντά κάθε μια από τις φιγούρες (ταρώ), πρέπει να πάρει μια απόφαση για τη ζωή της. Και από την άλλη, συναντά πτυχές της προσωπικότητάς της και μαθαίνει να μην φοβάται το μέλλον» σημείωσε η διευθύντρια δημιουργικού του οίκου Dior.
Η πρωταγωνίστρια συναντά τη Μεγάλη Ιέρεια, την Εγκράτεια, τη Δικαιοσύνη και τον Θάνατο. Στη συλλογή περιλαμβάνονται αναγεννησιακοί κορσέδες, εντυπωσιακές μπροκάρ ρόμπες και λεπτά φορέματα.
Η Σελήνη εμφανίζεται σε χρυσό ροζ φόρεμα σε γραμμή αμπίρ με ουρά βατό. Ο Ανόητος φορά ένα ογκώδες μίνι φόρεμα από τούλι, διακοσμημένο με απλά σχήματα. To Πεπρωμένο φτάνει – προφανώς σε συμβολικό συνδυασμό αρσενικών-θηλυκών ταυτοτήτων – με ένα γυμνό φιλί σε ένα λουτρό.
Η ικανότητα πρόβλεψης του μέλλοντος είναι πάντα παρούσα στην περιγραφή του έργου των σχεδιαστών μόδας. Ο Κριστιάν Ντιορ το πίστευε.
«Ανακάλυψε τα ταρώ στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η αδερφή του Κάθριν, η οποία ήταν στη Γαλλική Αντίσταση, εξαφανίστηκε» εξήγησε η Κιούρι
«Κατά την άποψή μου, νομίζω ότι φοβόταν τόσο πολύ για την κατάστασή της που πιθανότατα προσέφυγε στις κάρτες ταρώ για να προσπαθήσει να μάθει περισσότερα, ελπίζοντας ότι θα επέστρεφε. Νομίζω ότι ήταν πολύ ανήσυχος , προσπαθούσε να βρει ελπίδα σε κάποια σημάδια».
Αυτή η οδυνηρή, ελάχιστα γνωστή ιστορία του οίκου Dior πρόκειται να αποκαλυφθεί όταν ένα βιβλίο για τη ζωή της Κάθριν Ντιορ της συγγραφέως Justine Picardie θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο.
Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι βοήθησε τη συγγραφέα στην έρευνα, αποκαλύπτοντας την οδυνηρή ιστορία της φυλάκισης της Κάθριν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης γυναικών Ράβενσμπρικ, το πώς παρηγορούσε τον εαυτό της με την αγάπη της για την κηπουρική όταν απελευθερώθηκε και πώς ενέπνευσε τον αδερφό της να υφαίνει από τότε λουλούδια και θηλυκότητα στις δημιουργίες του.
Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι επέλεξε και για δικούς της λόγους την αναδημιουργία της εικονογραφίας των ταρών για τη συλλογή της. Μέρος της έμπνευσής της προήλθε από τη μελέτη του πρώτου γνωστού σετ καρτών που είναι γνωστό ως τράπουλα Visconti-Sforza, η οποία δημιουργήθηκε στην πατρίδα της, την Ιταλία, από τον Bonifacio Bembo γύρω στο 1400 για να διασκεδάσει την οικογένεια του Δούκα του Μιλάνου.
Τρεις αιώνες αργότερα, οι Γάλλοι απέδωσαν μυστικιστικές δυνάμεις πρόβλεψης του μέλλοντος στις κάρτες και τις μετονόμασαν σε ταρώ.