Τρία βίντεο που φαίνεται να αναδεικνύουν πώς πιθανότατα σημειώθηκε το τραγικό συμβάν με τον πρώην υπουργό Σήφη Βαλυράκη πριν από 15 ημέρες στην Ερέτρια, παρουσιάζει «Το Βήμα».
Πρόκειται για τρία βίντεο που φαίνονται ταχύπλοα τα οποία μένουν ακυβέρνητα και αρχίζουν να πραγματοποιούν κυκλικές κινήσεις με κίνδυνο –στις δύο περιπτώσεις– να σκοτώσουν τους χειριστές τους, όπως δηλαδή περιγράφεται σχεδόν απ’ όλους τους μάρτυρες ότι συνέβη με το φουσκωτό του 78χρονου πολιτικού που έχουν δει να κάνει ομόκεντρους κύκλους.
Όμως σε αυτά τα βίντεο δεν υπάρχει τραγική κατάληξη γιατί στη μία περίπτωση τον άτυχο χειριστή που έπεσε στη θάλασσα έσπευσαν να βοηθήσουν τρεις συνεπιβάτες του που παρέμειναν στο σκάφος, ενώ οι ίδιοι άνθρωποι έθεσαν εκτός λειτουργίας τη μηχανή του.
Στη δεύτερη περίπτωση οι επιβάτες των ταχύπλοων, όπως μνημονεύεται στα σχετικά ρεπορτάζ, είχαν την προνοητικότητα και τη γρήγορη αντίδραση να καταδυθούν σε σχετικά μεγάλο βάθος για να μην χτυπηθούν από τις προπέλες των σκαφών τους.
Η περίπτωση του Σιάτλ
Το πρώτο ενδεικτικό βίντεο διάρκειας μίας ώρας και 15 λεπτών έχει γυριστεί τον Αύγουστο του 2018 και σε αυτό φαίνεται από αέρος ακυβέρνητο ταχύπλοο σκάφος κοντά στην παραλία του Σιάτλ να κάνει για αρκετή ώρα ομόκεντρους κύκλους, μικρής ακτίνας μέχρι έως ότου του τελειώσουν τα καύσιμα. Η καταγραφή αυτή προφανώς θέτει υπό ισχυρή αμφισβήτηση το σενάριο (σ.σ. σύμφωνα με την κατάθεση ενός και μόνου μάρτυρα) ότι το φουσκωτό του 78χρονου πολιτικού μετά την πιθανή πτώση του στη θάλασσα (σ.σ. με την υπό διερεύνηση εμπλοκή αλιευτικού σκάφους) συνέχισε σε ευθεία την πορεία του.
Αντιθέτως, επιβεβαιώνει τις καταθέσεις όλων των υπολοίπων μαρτύρων ότι είδαν το σκάφος του 78χρονου να πραγματοποιεί κύκλους, προφανώς λόγω της στροφής του πηδαλίου από την πίεση της θάλασσας, όπως φαίνεται με τον πλέον σαφή τρόπο και στο εν λόγω βίντεο.
Επιπλέον, θέτουν υπό σχετική αμφισβήτηση ισχυρισμούς που έχουν διατυπωθεί ότι «ο 78χρονος δεν θα μπορούσε ποτέ να κτυπηθεί από το ίδιο του το σκάφος από τη στιγμή που έπεσε στην θάλασσα».
Ακυβέρνητο σκάφος στη Φλόριντα
Το δεύτερο χαρακτηριστικό βίντεο έχει ληφθεί στις 12 Οκτωβρίου 2020 και έχει δημοσιοποιηθεί από την εφημερίδα των ΗΠΑ “Daily Mail” κι αφορά περιστατικό που σημειώθηκε εκείνη την ημέρα στην Φλόριντα.
Στο ταχύπλοο επέβαιναν τρεις άνδρες που βρίσκονταν στον ποταμό St Lucie για την ανάγκης μίας φωτογράφισης. Για άγνωστο λόγο έπεσαν και οι τρεις στο νερό, με το σκάφος να μένει ακυβέρνητο. Το ακυβέρνητο ταχύπλοο άρχισε να κάνει κύκλους, με τους τρεις άνδρες να αναγκάζονται να βουτήξουν στα βαθιά, προκειμένου να αποφύγουν την προπέλα του, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στο δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας.
Τελικά, λίγα λεπτά αργότερα το ταχύπλοο ευθυγράμμισε την πορεία του και έπεσε με μεγάλη ταχύτητα πάνω σε δύο αποβάθρες, κόβοντας τη μία στη μέση. Οι τρεις άνδρες κατάφεραν να κολυμπήσουν μέχρι ένα κοντινό ιστιοφόρο και να σωθούν. Ένας από τους τρεις τραυματίστηκε ελαφρά.
Ο καπετάνιος στη θάλασσα
Το τρίτο βίντεο έχει αναρτηθεί σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, εξειδικευμένου ΜΜΕ, τον Οκτώβριο του 2019 και περιγράφει την πορεία σκάφους με εξωλέμβια μηχανή στο οποίο επιβαίνουν τέσσερα άτομα και το οποίο προσπαθεί να υπερβεί σημείο κοντά σε λιμάνι που έχει μεγάλο κυματισμό.
Στο δεύτερο λεπτό του βίντεο φαίνεται η μηχανή του σκάφους να σβήνει και στο 2.05 ένας εκ των επιβατών να την ενεργοποιεί. Αυτό όμως αιφνιδιάζει τον «καπετάνιο» κι ο οποίος πέφτει λόγω και πλήγματος από κύμα στην θάλασσα στο 2.10 λεπτό του βίντεο. Από εκείνη τη στιγμή της πτώσης του χειριστή του σκάφους στη θάλασσα, το σκάφος φαίνεται για περίπου 15 δευτερόλεπτα να πραγματοποιεί περιστροφές και μικρής ακτίνας κύκλους όπως και στις δύο προαναφερθείσες περιπτώσεις. Κι αυτοί οι μικροί κύκλοι σχετίζονται προφανώς λόγω της μικρής ισχύος της μηχανής του και της μικρής ταχύτητας που είχε (σ.σ. κάτι που φαίνεται να συνέβαινε και με το σκάφος του Σήφη Βαλυράκη).
Τελικώς, η περιστροφή άρχισε να σταματά όταν ένας από τους επιβάτες έκλεισε την μηχανή (2.26 το βίντεο). Με τους επιβάτες να περισυλλέγουν τον χειριστή που είχε επιχειρήσει να ανέβει στο σκάφος από την πλώρη, αποφεύγοντας έτσι το κτύπημα από την προπέλα που ευτυχώς την είχαν σβήσει επιβάτες που τον συνόδευαν στο ταξίδι του.