Σε δύσκολη κατάσταση βρίσκεται αυτή την περίοδο ο γνωστός ηθοποιός, Πέτρος Φιλιππίδης, μετά τις αποκαλύψεις σε βάρος για κακή συμπεριφορά και σεξουαλική παρενόχληση κατά γυναικών ηθοποιών.
Η επόμενη ημέρα των εξομολογήσεων από από την Άννα – Μαρία Παπαχαραλάμπους, την Πηνελόπη Αναστασοπούλου και την Ελένη Δροσάκη που τον κατήγγειλαν στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών είναι σκοτεινή. Αλλωστε, η αποπομπή του από τη σειρά «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», το «κόψιμό» του από το σποτ της Digea και οι μελλοντικές εξελίξεις γύρω από τις δραστηριότητές του στο θέατρο, τον έχουν ρίξει ψυχολογικά.
Οι πληροφορίες που διέρρευσαν περί μετακόμισής του από την Αθήνα με ταυτόχρονη πώληση του σπιτιού του, δείχνει και την ψυχολογική του κατάσταση. Ανθρωποι που γνωρίζουν το περιβάλλον του Πέτρου Φιλιππίδη τονίζουν τη δυσκολία με την οποία καλείται να διαχειριστεί τη νέα πραγματικότητα ο ίδιος και η οικογένειά του.
Και η απόφασή του να απομακρυνθεί από την Αθήνα ελήφθη υπό των βάρος των τελευταίων εξελίξεων και των καταγγελιών που είδαν το φως της δημοσιότητας. Αλλά ενδεχομένως και άλλων υποθέσεων που μπορεί να βγουν και να βαρύνουν έτι περαιτέρω το κλίμα.
Μην ξεχνάμε ότι τις προηγούμενες ημέρες ο γνωστός ηθοποιός είχε εισαχθεί στον νοσοκομείο. Η οικογένειά του σε ανακοίνωσή της είχε γράψει: «Ο Πέτρος Φιλιππίδης εισήχθη σήμερα το απόγευμα εκτάκτως στο νοσοκομείο με συμπτώματα εγκεφαλικού επεισοδίου. Έχουμε εμπιστοσύνη στους ιατρούς και θα αναμένουμε τη γνωμάτευσή τους. Ευχαριστούμε όλους για τα μηνύματα αγάπης και τις ευχές που δεχόμαστε. Η οικογένεια του Πέτρου Φιλιππίδη».
Κάποιοι μίλησαν για πραγματικό πρόβλημα υγείας που αντιμετώπισε λόγω της πίεσης των τελευταίων ημερών αλλά και της καριέρας του που φαίνεται να τελειώνει τόσο άδοξα.
Κάποιοι άλλοι είπαν, όμως, ότι επρόκειτο για «διπλωματική ασθένεια» και για συμπεριφορά που δείχνει ότι δεν αντιλαμβάνεται το βάρος των καταγγελιών. Αλλωστε, ουδέποτε τις διέψευσε κατηγορηματικά, ούτε είπε ποτέ ότι είναι ο ίδιος «θύμα» κι όχι οι γυναίκες που τον κατήγγειλαν.
Δύσκολη διαχείριση
Ο Πέτρος Φιλιππίδης μιλά συχνά στο τηλέφωνο με φίλους του και προσπαθεί να διαχειριστεί τη νέα πραγματικότητα. Το να πουλήσει ό,τι περιουσιακό στοιχείο έχει στην Αθήνα και να μετακομίσει κάπου αλλού ίσως είναι μια απόφαση που λαμβάνεται εν βρασμώ. Ισως πάλι είναι μια οριστική απόφαση προκειμένου να απομακρυνθεί εντελώς από πρόσωπα και καταστάσεις που ο ίδιος θεωρεί ότι του κάνουν ζημιά. Η απόφαση να αφήσει την Αθήνα προφανώς έχει παρθεί για να προστατεύσει την οικογένειά του, ενώ άλλες πληροφορίες θέλουν να υποστηρίζει ότι «άλλοι κρύβονται πίσω από την διαπόμπευσή του».
Ομως, είναι σίγουρο ότι θα πρέπει κάποια στιγμή να αντικρούσει τις συγκλονιστικές καταθέσεις των τριών γυναικών.
Ο Π. Φιλιππίδης, προτούν βγουν στο φως οι καταγγελίες είχε αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι γίνονται «ιδιότυπες τηλεδίκες» τονίζοντας ότι αρνείται να κατακρεουργηθεί σε τηλεοπτικά παράθυρα και καλώντας τα ΜΜΕ «να απέχουν από οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση χρήση, αναπαραγωγή ή αναφορά του ονόματός μου, της εικόνας μου και της φωνής μου σε σχέση με περιστατικά που είναι δεκτικά προσβολής της προσωπικότητάς μου και της επαγγελματικής διαδρομής μου, πριν αυτά καταγγελθούν σε δημόσιες αρχές».
Όπως αναφέρει, σέβεται οποιονδήποτε επιθυμεί να καταγγείλει μια συμπεριφορά «αλλά η Πολιτεία έχει θεσπίσει μια συγκεκριμένη διαδικασία για κάθε καταγγελία, και σίγουρα αυτή δεν είναι μέσω τηλεοπτικών εκπομπών, ιστοσελίδων ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης».
«Ξέρετε ποιος είμαι τα τελευταία 35 χρόνια. Ας μην καταδικάσουμε συλλήβδην όλο το θέατρο» προσθέτει.
Παρακαλεί δε τα ΜΜΕ, να σεβαστούν τη σύζυγο και το παιδί του, λέγοντας ότι «με τα τηλεδικαστήρια δεν αποκαλύπτεται η αλήθεια αλλά προοικονομείται υπαιτιότητα χωρίς νόμιμο έρεισμα» και προειδοποιεί όποιον δεν σεβαστεί την τοποθέτησή του πως επιφυλάσσεται ρητώς παντός εν γένει νόμιμου δικαιώματός του.
Γιατί τον κατηγορούν
Θυμίζουμε τι είχαν πει οι τρεις ηθοποιοί σε βάρος του:
Σε δέκα σελίδες περιέγραψαν περιστατικά αντισυναδελφικής και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς, τα οποία προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά τους και ζήτησαν την οριστική διαγραφή του από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.
Τα όσα τραγικά έζησε στην τρυφερή ηλικία των 24 ετών, για επτά μήνες, σε κεντρική σκηνή των Αθηνών περιέγραψε η Άννα – Μαρία Παπαχαραλάμπους, όταν ο γνωστός πρωταγωνιστής έμπαινε στο καμαρίνι της, κλειδώνοντας την πόρτα.
«Προέβη επανειλημμένα σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου και όχι μόνο, εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας μου, την ανάγκη μου να εργασθώ και τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει».
Τραυματικές και οι εμπειρίες της Λένας Δροσάκη και της Πηνελόπης Αναστασοπούλου, επίσης σε νεαρή ηλικία.
Η ηθοποιός Λένα Δροσάκη ήταν ακόμα στην δραματική σχολή όταν βίωσε την πρώτη εμπειρία παρενόχλησης από τον θιασάρχη.
«Έφτασε στο σημείο να με παίρνει τηλέφωνο και να αυτοϊκανοποιείται ενώ ταυτόχρονα μου απηύθυνε χυδαίες εκφράσεις. Αντιδρούσα και προσπαθούσα να ανακόψω τη χυδαία συμπεριφορά».
Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου βρισκόταν σε ηλικία 28 ετών και έκανε τα πρώτα τα της βήματα στην υποκριτική.
«Επιδεικτικά έβαζε τα χέρια του μέσα στο παντελόνι του και στη συνέχεια ερχόταν και με ακουμπούσε στο πρόσωπο και το σώμα μου, για να με τοποθετήσει σε ένα σημείο της σκηνής και να μου δώσει σκηνικές κατευθύνσεις, προσβάλλοντας έτσι την προσωπικότητά μου και προκαλώντας μου ανυπόφορη αηδία».