Το μιούζικαλ «Μπίλι Έλιοτ» και η οντισιόν που είχε διοργανώσει ο Δημήτρης Λιγνάδης με στόχο να βρεθούν οι ανήλικοι πρωταγωνιστές ήρθαν στη δημοσιότητα με αφορμή την πολύκροτη υπόθεση των κατηγοριών εναντίον του γνωστού σκηνοθέτη για σεξουαλική κακοποίηση και τη σύλληψή του.
Η παράσταση ανέβηκε το 2015 και ο Δ. Λιγνάδης είχε πραγματοποιήσει οντισιόν σε μεγάλο θέατρο της Αθήνας αναζητώντας το παιδί που θα υποδυόταν τον πρωταγωνιστή «Μπίλι Έλιοτ».
Η οντισιόν είχε πραγματοποιηθεί το διήμερο 6 – 7 Ιουνίου του 2015 στο γνωστό θέατρο και το ενδιαφέρον των νεαρών ηθοποιών ήταν μεγάλο καθώς σύμφωνα με πληροφορίες 100 ήταν τα ανήλικα αγόρια ηλικίας 10 έως 14 ετών που συνοδευόμενα από τους γονείς τους, οι οποίοι αδημονούσαν να τους δουν στη σκηνή με τον πρωταγωνιστικό ρόλο, έλαβαν μέρος στην ακρόαση.
Το γνωστό μιούζικαλ «Μπίλι Έλιοτ» του Λι Χολ, σε μουσική Έλτον Τζον θα ανέβαινε στη θεατρική σκηνή του εν λόγω θεάτρου τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς και ο Δημήτρης Λιγνάδης που θα το σκηνοθετούσε έψαχνε να επιλέξει «τον καλύτερο από τους καλύτερους απ’ όλη την Ελλάδα» όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στο δελτίο Τύπου.
«Όσα αγόρια ηλικίας 10 έως 14 χρονών χορεύουν, τραγουδούν και θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, μπορούν να προσέλθουν με τους γονείς τους έχοντας μαζί τους ένα σύντομο βιογραφικό και μια φωτογραφία» αναφερόταν αμέσως παρακάτω και πράγματι όπως προαναφέραμε, η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή.
«Συγκεκριμένα, είχαν επιλεγεί τρία αγόρια για τις ανάγκες της παράστασης καθώς δεν θα μπορούσε να παίζει ένα παιδί κάθε μέρα, θα ήταν εξοντωτικό»
δήλωσε στο Πρώτο Θέμα ο ηθοποιός Αιμίλιος Χειλάκης, ήταν ένας εκ των πρωταγωνιστών του μιούζικαλ. Στο ερώτημα, αν είχε παρατηρήσει κάτι περίεργο στην συμπεριφορά του Δημήτρη Λιγνάδη απέναντι στους εκκολαπτόμενους ηθοποιούς, ο Αιμίλιος Χειλάκης αποφεύγει να απαντήσει. «Θεωρώ ότι η ερώτηση που μου κάνετε είναι σε λάθος βάση. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι η υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης και τίποτα παραπάνω».
Οι κριτικές του κοινού
Ο Δημήτρης Λιγνάδης σκηνοθέτησε την παράσταση με πρωταγωνιστές τον Αιμίλιο Χειλάκη, την Αθηνά Μαξίμου, τον Αποστόλη Τότσικα, τη Νίκη Παλικαράκη και την Τιτίκα Στασινοπούλου. Τρία αγόρια ηλικίας 12 και 13 ετών υποδύονταν το ρόλο του μικρού Βρετανού, ο οποίος, το 1984, με φόντο την απεργία των ανθρακωρύχων, δίνεται ολόψυχα στο αληθινό του πάθος: τον χορό.
Όταν άρχισαν οι παραστάσεις ακολούθησαν ποικίλες αντιδράσεις από τους θεατές. Η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού έγραψε στην ιστοσελίδα του Αθηνοράματος θετικά σχόλια για την παράσταση, τους συντελεστές και την υπόθεση. Τα περισσότερα από τα αρνητικά σχόλια επικεντρώθηκαν σε τεχνικά ζητήματα, όπως η σκηνοθεσία, οι ερμηνείες, τα σκηνικά, κ.α., αλλά υπήρξαν και κάποιοι οι οποίοι αντέδρασαν έντονα για το περιοεχόμενο του μιούζικαλ αναφέροντας ότι είναι μια παράσταση που δεν θα έπρεπε να παρακολουθήσουν παιδιά καθώς εμπεριείχε βωμολοχίες και «μηνύματα» απρεπή.
«Τα βαθύτερα νοήματα του έργου ήταν: α)Κοριτσάκια, δείξτε τα γεννητικά σας όργανα σε όποιον προσπαθείτε να πλησιάσετε. Μην ακούτε τους γονείς σας που σας λένε τα αντίθετα για την αυτοπροστασία σας και τον έλεγχο του σώματός σας. β) Αγοράκια, ζήτω η διαφορετικότητα. (Λυπάμαι που είμαι τόσο οπισθοδρομικός τύπος και δεν τα κατάλαβα όπως οι προοδευτικοί συντελεστές του έργου)», γράφει ένας και άλλος συμπληρώνει: «Είναι δυνατόν τέτοιο κείμενο να βγαίνει από το στόμα των παιδιών; Έχουν αναλογιστεί οι γονείς και η παραγωγή σε τι έχουν εκθέσει τα παιδιά τους; Ας διαβάσουν λίγο τον ποινικό κώδικα!», έγραψε άλλος θεατής της παράστασης.