Μέχρι τις 31 Μαρτίου παρατείνονται οι χειμερινές εκπτώσεις, σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Ανάπτυξης στη Βουλή.
Η παράταση των εκπτώσεων ήταν πιεστικό αίτημα του κόσμου του λιανεμπορίου, ειδικά των κόκκινων περιοχών όπου τα εμπορικά καταστήματα παραμένουν κλειστά.
Οι έμποροι ζητούσαν επιτακτικά από τον υπουργό να παραταθούν οι εκπτώσεις, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, η εκπτωτική περίοδος χάθηκε κατά 70%, με τις απώλειες να υπολογίζονται στα 3,5 δισ. ευρώ.
Η τροπολογία για τις εκπτώσεις
Τροπολογία για την παράταση των εκπτώσεων έως τις 31 Μαρτίου κατέθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδη.
Η τροπολογία κατατέθηκε την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εξωτερικών, για τη δυνατότητα ρύθμισης της εκπτωτικής περιόδου έτσι ώστε να δοθεί παράταση στις εκπτώσεις έως τις 31 Μαρτίου 2021.
Θα ακολουθήσει σχετική υπουργική Απόφαση που θα καθορίσει και τις τελικές λεπτομέρειες.
Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξετάζει πλέον όλα τα ενδεχόμενα και ανάλογα με την εικόνα των επιδημιολογικών δεδομένων, τα εμπορικά καταστήματα μπορεί να ανοίξουν είτε με τη μέθοδο του click away είτε μέσω click inside.
Το νέο SMS
Ωστόσο, η προοπτική ανοίγματος των καταστημάτων φέρνει στο προσκήνιο τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου εξόδου των πολιτών μόνο για τα ψώνια τους και ήδη έχει ζητηθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να συγκροτήσει σχέδιο για ένα νέο ψηφιακό σύστημα έγκρισης μετακινήσεων.
Το νέο σύστημα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εφαρμοστεί είτε με την προσθήκη ενός νέου κωδικού αποστολής SMS στο 13033, είτε και με την δημιουργία μίας νέας πλατφόρμας, δηλαδή νέο πενταψήφιο αριθμό (σκέψεις για 13032), την οποία θα χρησιμοποιούν οι πολίτες μόνο για το λιανεμπόριο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ως βασικό άξονα του σχεδιασμού του το μεγαλύτερο έλεγχο στις μετακινήσεις και την εφαρμογή «κόφτη» στα SMS.