Εως το 2022, το Volkswagen Group, μελέτης της UBS , αναμένεται να βρίσκεται σε κορυφαία θέση στην παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνησης, ήδη από το 2022 . Όπως αναφέρει η συγκεκριμένη μελέτη, το Volkswagen Group θα αποτελεί σημείο αναφοράς για τους υπόλοιπους κατασκευαστές, είτε παραδοσιακούς είτε νέους στον χώρο της αυτοκίνησης.
Η μελέτη της UBS, του χρηματοπιστωτικού ελβετικού κολοσσού για να προβεί σε αυτό το συμπέρασμα έλαβε υποψιν του τις προοπτικές των πιο σημαντικών κατασκευαστών αυτοκινήτων αλλά και νέων εταιρειών ή μαρκών που έκαναν την εμφάνισή τους στον χώρο τα τελευταία χρόνια, ταυτόχρονα με τις ραγδαίες εξελίξεις όσον αφορά στην ηλεκτροκινητικότητα.
Όπως αναφέρουν, η μελέτη δεν στάθηκε μόνο στις οικονομικές παραμέτρους της κάθε εταιρείας αλλά εμβάθυνε και σε τομείς όπως ο τεχνολογικός βαθμός ετοιμότητας για την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης. Όχι τυχαία, τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν με τον τίτλο «Το ID.3 στα εξ ων συνετέθη: Η μεγαλύτερη ευκαιρία στα Ηλεκτρικά Οχήματα – Σύσταση Αγοράς», με ευθεία προτροπή στους επενδυτές να προτιμήσουν τη μετοχή της Volkswagen.
Πράγματι, με τη δημοσίευση της μελέτης οι αναλυτές της UBS χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη μετοχή ως επενδυτική ευκαιρία, αυξάνοντας την τιμή-στόχο της κατά 50% με ορίζοντα δωδεκαμήνου, από τα 200 € στα 300 €.
ήλωση της UBS αναφέρει, ότι «Η σε βάθος ανάλυση του ID.3 έδειξε ότι η Volkswagen έχει αναπτύξει μία τεχνολογικά κορυφαία, αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Αυτό επιτρέπει στο Group να προσφέρει ελκυστικά ηλεκτρικά οχήματα (BEV) σε ολόκληρη τη γκάμα, επιτυγχάνοντας παράλληλα κερδοφορία (EBIT)»
Τα βασικά ευρήματα της μελέτης της UBS είναι τα εξής:
- Η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) που αποτελεί τη βάση για την ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen, είναι πλήρως ανταγωνιστική ως προς το κόστος με αντίστοιχες προσεγγίσεις που προέρχονται από μάρκες που κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.
- Το Volkswagen Group με την ΜΕΒ επιτυγχάνει κορυφαίες επιδόσεις όσον αφορά τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης, την κατασκευαστική ευελιξία και την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών.
- Όσον αφορά το κόστος της μπαταρίας, το ID.3 συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών καλύτερων μοντέλων παγκοσμίως, με κόστος περίπου 100 USD ανά κιλοβατώρα.
- Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από κορυφαίους κατασκευαστές όπως οι μάρκες του Volkswagen Group, ενδέχεται να έχουν φτάσει στα ίδια επίπεδα με αυτά των σημερινών μοντέλων εσωτερικής καύσης, ως προς το κόστος και τα περιθώρια κέρδους, πριν το 2025.
- Όσον αφορά την πλατφόρμα λογισμικού και το οικοσύστημα ηλεκτροκίνησης, το Volkswagen Group βρίσκεται μπροστά από τους υπόλοιπους, «παραδοσιακούς» κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Ηδη, το Volkswagen Group επενδύει συνολικά 35 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025, για την ευρεία διάδοση της ηλεκτρικής κινητικότητας ενώ, ήδη έχει παραδώσει σε πελάτες 231.600 ηλεκτρικά οχήματα το 2020 .
Η τεχνολογική και οικονομική ραχοκοκαλιά της ηλεκτρικής επίθεσης της Volkswagen είναι η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB). Σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα προσφέρει μεγάλη αυτονομία, άφθονους εσωτερικούς χώρους και φανταστική απόδοση. Η μάρκα Volkswagen παρουσίασε το compact διαστάσεων ID.3 στην αγορά ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με βάση την MEB, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της μάρκας, το ID.4. Άλλα μοντέλα της οικογένειας ID. έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν στο προσεχές μέλλον.
Από το καλοκαίρι, η Volkswagen θα προσφέρει στους ιδιοκτήτες των ID. μια ασύρματη ενημέρωση λογισμικού (over-the-air) κάθε 3 μήνες. Εκτός από τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του λογισμικού και των επιδόσεων του οχήματος, αυτές οι ενημερώσεις ενδέχεται επίσης να περιέχουν νέες λειτουργίες και επιλογές εξατομίκευσης.