Aυτοκίνητα που μπορούν να διαβάζουν τη σκέψη του οδηγού, να προσαρμόζουν τις αναρτήσεις, να φρενάρουν αυτόματα όταν διαπιστώσουν ότι ο κυβερνήτης πίσω από το τιμόνι… χαζεύει, να τον ειδοποιούν όταν αλλάζει πορεία χωρίς φλας, και να σε ταρακουνούν όταν υπερβαίνεις τα όρια κυκλοφορίας. Η τεχνητή νοημοσύνη, τα συστήματα υποβοήθησης, η συνδεσιμότητα και συνολικά η πιο προηγμένη τεχνολογία – με τη βοήθεια μεγάλων κολοσσών επικοινωνίας έχει εδραιωθεί στα σύγχρονα μοντέλα, που κερδίζουν τη συμπάθεια των οδηγών, επιτυγχάνοντας πιο άνετες και κυρίως πιο ασφαλείς διαδρομές. Μεταξύ των νέων τεχνολογιών και μια καινοτόμα, που λανσάρεται από την Audi, η οποία ανεβάζει αρκετά ψηλά τον πήχη, όντας ένα βήμα παραπέρα στον τομέα της έξυπνης κινητικότητας.
Οπως αναφέρει η γερμανική φίρμα, με αρωγό ένα… σμήνος δεδομένων, έχει καταφέρει να αξιολογεί μέσω μιας νέας τεχνολογίας έναν τεράστιο αριθμό δεδομένων που έχουν ως στόχο να προειδοποιούν τους οδηγούς με κινδύνους, όπως αυτό των ολισθηρών δρόμων και να τους το γνωστοποιεί όταν πλησιάζουν σε σημεία με χαμηλό δείκτη πρόσφυσης του οχήματος.
Για να επιτευχθεί αυτό, η γερμανική φίρμα χρησιμοποιεί ως βάση μια εφαρμογή car-to-cloud για την εκτίμηση του συντελεστή τριβής με τον δρόμο ή την ολίσθηση του τροχού. Οταν η νέα τεχνολογία εντοπίσει τις παραμικρές αλλαγές στην πρόσφυση του δρόμου, ανεβάζει άμεσα τα δεδομένα στην εφαρμογή για επεξεργασία και ταυτόχρονα προειδοποιούνται οι οδηγοί που ακολουθούν και πρόκειται να βρεθούν για παράδειγμα σε έναν ολισθηρό ή παγωμένο δρόμο. Και όλα αυτά μπορούν να συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο! Η νέα τεχνολογία φαίνεται ότι θα… σώσει πολλούς οδηγούς από επικίνδυνες καταστάσεις και να τους γλιτώσει ακόμη και από σοβαρά τροχαία, που έως σήμερα αποτελούν έναν εφιάλτη κυρίως για αυτούς που κινούνται σε περιοχές με κακές καιρικές συνθήκες, απρόοπτα παγωμένα οδοστρώματα κ.ά.
Για την καλύτερη βελτιστοποίηση της υπηρεσίας η Audi συνεργάζεται με τις Car.Software, εταιρεία του Volkswagen Group και την HERE Technologies, εταιρεία που αναπτύσσει προηγμένες εφαρμογές πλοήγησης και χαρτογράφησης. Παράλληλα, το μεγαλύτερο φάσμα δεδομένων, όπως για τις συνθήκες που επικρατούν στους δρόμους, τα παρέχουν τα ίδια τα αυτοκίνητα, ενώ όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των οχημάτων που παρέχουν τα δεδομένα, τόσο πιο αποτελεσματικό είναι το σύστημα, που μπορεί να αυτοβελτιώνεται συνεχώς. Στην Ευρώπη, το 2021 περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια οχήματα του Volkswagen Group θα παρέχουν τρέχοντα δεδομένα για την εφαρμογή, με τον αριθμό να αυξάνεται σε περισσότερα από τρία εκατομμύρια το 2022.